StoryEditor

Reklamné agentúry sú čoraz viac strategickým partnerom, nie iba dodávateľom služieb

20.01.2025, 09:38
  • Odborníkov z reklamného biznisu sme sa opýtali, aká je súčasná úloha reklamnej agentúry v biznise.  Ako sa mení, čo klienti v porovnaní s minulosťou od reklamky vyžadujú? Ste na to pripravení?
  • Podľa skúseností Petra Packaňa, klienti okrem kreatívnych nápadov vyžadujú aj strategické insighty a technologické inovácie.
  • Michal Hornický hovorí, že klienti chcú cítiť, že agentúre na nich naozaj záleží, a že je pre nich partnerom, nielen dodávateľom služieb.
  • Yolka Udičová tiež potvrdzuje, že agentúra dnes zohráva komplexnejšiu úlohu a partnerstvo s klientom je flexibilnejšie. 
  • Ďalšie podobné články nájdete v špecializovanej prílohe Stratégií Reklamné agentúry 2024, ktorú si môžete stiahnuť v PDF v tomto článku.
image

Martin Pajerský

Martin Pajerský
Teamleader & Account Director Triad
Vývoj slovenskej reklamy v roku 2024 podľa môjho názoru len upevnil trend, keď klienti od reklamných agentúr neočakávajú iba kreatívne výstupy, ale navyše hľadajú strategického partnera s hlbokým pochopením ich biznisu a pozície na trhu. Myslím si, že v TRIAD-e tento posun vnímame už dlhodobo a reflektujeme ho naším silným tímom stratégov a konzultantov, ktorý patrí k najväčším na trhu. Zároveň je však dôležité zdôrazniť, že na rastúce nároky je potrebné adekvátne reagovať aj zo strany klientov a zvyšujúcim sa požiadavkám by sa mali prispôsobiť aj budgety.

image

Peter Packaň
Managing Director PACKY ADVERTISING

Peter Packaň
Managing Director PACKY ADVERTISING
Z môjho pohľadu sa reklamné agentúry dnes nachádzajú v úplne novej pozícii. Klienti už od nás neočakávajú iba exekutívu – že prídeme, vytvoríme kampaň a odovzdáme výsledok. Hľadajú partnerov, ktorí im pomôžu pochopiť ich vlastné značky, dajú im nový pohľad na ich podnikanie a zároveň prinesú konkrétne riešenia. Agentúra sa dnes stáva konzultantom, strategickým lídrom a kreatívnym partnerom v jednom. Cítim, že očakávania klientov sú oveľa vyššie. Okrem kreatívnych nápadov vyžadujú aj strategické insighty a technologické inovácie, ktoré ich odlíšia na trhu. Jedným z najväčších posunov je potreba reagovať rýchlo a flexibilne. Trh sa mení doslova zo dňa na deň a klienti očakávajú, že budeme vedieť predvídať trendy a okamžite na ne reagovať. To je pre nás výzva, ale aj príležitosť ukázať, že dokážeme byť partnerom, ktorý vie dodať dlhodobú stabilitu, aj keď systematicky pracujeme v dynamickom prostredí. Pre mňa osobne je dôležité, že naša agentúra sa týmto zmenám dokázala prispôsobiť. Ponúkame komplexné služby – od stratégie cez ideamaking až po správu digitálnych platforiem. To znamená, že klient s nami môže riešiť akýkoľvek aspekt svojej komunikácie, vie, že bude v dobrých rukách a že produkty jeho značky sa budú dobre predávať.

image

Jakub Kuko Mazán
CEO Zaraguza

Jakub Kuko Mazán
CEO Zaraguza
Niekde som raz napísal, že trh a požiadavky klientov sa dnes menia neuveriteľne rýchlo. My, keďže chceme byť najlepší na Slovensku, sa musíme meniť rýchlejšie. Takže áno, Zaraguza je na to pripravená a svojim klientom to aj dokazuje. Aj výraznejšie strategické rozhodnutia dokážem robiť pomerne rýchlo. Trvám na tom sám pred sebou. Portfólio služieb, ktoré poskytujeme, inovujeme niekedy doslova každým ďalším projektom. Čo nevieme, doučíme sa. Pozície, ktoré sme pred rokom nemali obsadené, už máme. Status quo neexistuje.

image

To...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-01-14 11:26:09 - Feat.: 0 - Title: Efektivita a kreativita v reklamných kampaniach. Dvojica, ktorá nikdy nestojí proti sebe 02 - Modified: 2023-10-24 09:24:38 - Feat.: 0 - Title: Pri personalizácii je doležitá efektívna komunikácia so zákazníkmi (Anketa Stratégií) 03 - Modified: 2023-10-27 09:04:24 - Feat.: 0 - Title: Live eventy sú dôležité na budovanie brandu aj získavanie nových obchodných partnerstiev (Anketa Stratégií) 04 - Modified: 2025-01-02 10:50:26 - Feat.: 0 - Title: Anketa Stratégií: Aký bol rok 2024 v slovenskej reklame? 05 - Modified: 2024-11-26 09:46:23 - Feat.: 0 - Title: Anketa Stratégií: Aké trendy ovládnu v roku 2025 oblasť OOH a DOOH?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. január 2025 13:24