Nový spot z dielne MUW Saatchi & Saatchi propaguje mobilnú Supersieť a divákom prináša aj pôsobivý kinematografický zážitok.
StoryEditor

Telekom v novej kampani na Supersieť vzdáva rešpekt slovenskému vynálezcovi

01.02.2025, 15:28
Autor:
lezlez

Značka tak verejnosti pripomína, že za objavom bezdrôtovej komunikácie stál rodák zo Slovenska.

To, že sa vďaka internetu a smartfónom dokážeme spojiť na diaľku, už dnes považujeme za samozrejmosť. Nie je to však tak dávno, čo bola pre ľudí predstava bezdrôtovej komunikácie záležitosťou ako zo sci-fi. Málokto pritom vie, že za jej vynájdením možno hľadať slovenského kňaza a vynálezcu z Tajova Jozefa Murgaša.

A práve moment prvého bezdrôtového prenosu ľudského hlasu na svete, ktorý sa uskutočnil v Pensylvánii v roku 1905, sa stal námetom najnovšieho spotu Telekomu. Ten opisuje príbeh vynálezcu Jozefa Murgaša a zároveň ukazuje rolu Telekomu, ktorý pokračuje v Murgašovom odkaze a buduje pre zákazníkov najlepšiu mobilnú sieť na Slovensku, sieť nekonečných možností.

„Jozef Murgaš bol vynálezca svetových kvalít, hrdý Slovák s množstvom záujmov. Právom môžeme byť na neho pyšní a v mnohých veciach nám môže byť veľkou inšpiráciou. V Telekome si uvedomujeme obrovský význam jeho vynálezu bezdrôtového prenosu nielen pre nás, ale pre celý svet. Preto sme mu chceli vzdať hold a priblížiť tento dôležitý historický míľnik, ktorý stojí aj za našou najlepšou sieťou,“ vyjadril sa ku kampani Michal Mrnčo, manažér marketingovej komunikácie v Slovak Telekome.

Za ideou stojí slovenská agentúra MUW Saatchi & Saatchi. V novej reklame propagujúcej mobilnú Supersieť divákom prináša okrem originálneho príbehu aj pôsobivý kinematografický zážitok.

„Málokto by čakal, že si pre komunikáciu modernej 5G siete zvolíme práve málo známy príbeh z roku 1905,“ hovorí kreatívny riaditeľ agentúry Jaroslav Vígh a dodáva: „Dúfame, že opäť divákov v reklamnom brejku prekvapíme a aspoň na malý moment ich spolu s naším príbehom prenesieme na začiatok 20. storočia.“

Ústrednú postavu Jozefa Murgaša si zahral herec londýnskeho Royal National Theatre Andrew Coppin. Asistoval mu herec Tom Dean, rovnako z britskej divadelnej scény.

O produkciu spotu sa postaral Protos Productions na čele s českým režisérom Marekom Partyšom a oceňovaným kameramanom Michalom Babincom. Špeciálne efekty malo na starosť pražské štúdio RUR. Originálnu skladbu pre spot skomponoval Jan Šléška a reklamu o zvukové efekty obohatil Samuel Jurkovič. 

Historickú atmosféru spotu sa podarilo docieliť aj vďaka známemu filmovému architektovi Jurajovi Kuchárekovi, pre ktorého to bola vôbec prvá reklamná spolupráca v kariére. S pomocou dobových fotografií sa mu podarilo vytvoriť vernú kópiu pensylvánskeho laboratória Jozefa Murgaša, ktoré zdobia repliky ako aj skutočné aparáty z prelomu 19. a 20. storočia. 

Na hodnovernosť lokácie, zariadení, či samotného príbehu slovenského vynálezcu, dohliadal Ján Šebo, predseda Klubu Jozefa Murgaša.

Okrem TV spotu bude kampaň sprevádzať séria online vizuálov, spolupráce s influencermi, ako aj komunikácia v PR.

 

Kto bol Jozef Murgaš?

Jozef Murgaš bol slovenský kňaz, vynálezca a maliar  Narodil sa v roku 1864 v Tajove, v roku 1896 emigroval do USA a usadil sa v pensylvánskom mestečku Wilkes-Barre. V roku 1905 uskutočnil vôbec prvý bezdrôtový prenos ľudského hlasu, keď sa zo svojho domu spojil s neďalekým mestom Scranton. Získal celkovo 17 patentov, vrátane patentu na navijak na udicu. V roku 1920 sa vrátil na Slovensko s úmyslom natrvalo sa tu usadiť a vyučovať elektrotechniku. Úrady mu to však neumožnili, pretože vraj nespĺňal potrebnú kvalifikáciu. Preto sa rozhodol vrátiť späť do USA, kde prežil zvyšok svojho obdivuhodného života.

 

Vizitka kampane: 

Slovak Telekom: Petra Novotná, Michal Mrnčo, Ivana Daučíková, Ivana Lužinová, Ondrej Mikuš

Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi

Creative Director: Jaroslav Vígh

Associate Creative Director: Adam Baška

Copywriter: Roman Hríbik, Ivana Polohová, Sabina Lukáčová, Michaela Markusková

Art Director: Tomáš Bánik, Artem Chibiriev, Terézia Ščasnovičová, Veronika Holaňová

Unit Director: Tatiana Bača

Account Manager: Marián Zverbík

Strategy Director: Kamil Charvát

Strategy Planner: Lenka Dzurendová

Produkcia: Protos productions, Barbara Kipsová, Diana Švihlová

Réžia: Marek Partyš

Kamera: Michal Babinec

Architekt: Juraj Kuchárek

Rekvizity: Martin Hájek

Kostýmy: Ivana Struhárová

Masky: Ria Pontikis

Postprodukcia: RUR, Michal Berka

Hudba: Jan Šléška

Sound design: Samuel Jurkovič

Zvuk: K2zvuk

Odborná spolupráca: Ján Šebo, Miroslav Horník

Mediálna agentúra: Wavemaker Slovakia

01 - Modified: 2024-08-16 08:17:01 - Feat.: - Title: „Zvaľte to na nás,“ odkazuje Telekom v novej kampani 02 - Modified: 2024-05-09 12:16:56 - Feat.: - Title: Telekom v novej kampani #SmeSamiSebou zdôrazňuje, aké dôležité je byť sám sebou 03 - Modified: 2023-11-03 15:51:49 - Feat.: - Title: Telekom rieši nepríjemné otázky za vianočným stolom. Ukazuje, že rešpekt je ten najkrajší darček 04 - Modified: 2023-08-03 10:13:31 - Feat.: - Title: THIS IS LOCCO a HEINEKEN úplne ovládli kategóriu Vizuál 05 - Modified: 2022-08-24 09:00:05 - Feat.: - Title: Telekom: Máme optický internet, ktorý je WOW!
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
01. február 2025 18:08