Kampaň zameraná na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci, ktorú v prostredí nitrianskeho závodu Jaguar Land Rover pripravila agentúra event2all, zaujala až 93 percent z 5 000 zamestnancov. Po troch mesiacoch od nasadenia kampane zároveň počet zamestnancov, ktorí vnímajú bezpečnosť ako prioritu, stúpol zo 76 na 81 percent. Tento úspech je výsledkom dvojfázovej komunikačnej kampane postavenej na kontraste správania Antihrdinu a Hrdinu.
„V prvej fáze sme ukázali dôsledky porušovania BOZP na jednotlivca aj tím. Temnú stránku kampane stvárnil Antihrdina – postava, ktorá nesie následky svojej nedbalosti. Silné vizuály dopĺňali úderné slogany ako napríklad Dnes by som to už videl inak či Dnes by som už rande nezmeškal,“ vysvetľuje Ľudovít Tóth z event2all.
Práve prvá – negatívna – fáza kampane väčšinu zamestnancov šokovala. Pozitívne ju prijalo len 55 percent z nich, zároveň však upútala ich pozornosť a vyvolala znepokojenie nad vizualizáciou dôsledkov nebezpečného správania.
„S rozporuplnou reakciou sme počítali. Bola to ideálna východisková pozícia pre nasadenie druhej, dlhšej, fázy kampane. V nej sú hlavnými postavami bežní zamestnanci, ktorí však majú atribúty superhrdinov z popkultúry. Posolstvo je, že každý môže byť hrdina, ak robí správne veci a záleží mu na vlastnom zdraví i bezpečnosti kolegov,“ hovorí Tóth. Medzi sloganmi sú napríklad: „Hrdinka vie, že silné srdce znamená život“ (výzva na preventívne prehliadky u lekára), „Hrdina vie, že tlačenie je efektívnejšie ako ťahanie“ (správne prenášanie bremien), atď. Kladný odkaz sa zamestnancom páčil: Zatiaľ čo Antihrdinu pozitívne prijalo len 55 percent zamestnancov, Hrdinu pozitívne vníma až 77 percent.
Hlavným nosičom kampane sú postery umiestnené vo výrobných aj administratívnych priestoroch. Spolu bolo doteraz nainštalovaných 1 212 posterov s 20 témami, pričom väčšina tém malo mužskú, ženskú a niektoré aj inojazyčnú verziu. Dôvodom je, že v JLR Slovakia pracuje až 35 percent žien, a tiež 26 národností.