Prokop ocenenie
StoryEditor

Už čoskoro spoznáme najlepšie PR kampane roka. Najviac shortlistov majú SKPR Strategies a Kaufland

15.04.2025, 11:35
Autor:
lezlez

Galavečer Prokop 2024 bude už 21. mája.

 Presne 18 hodín a 52 minút trvalo tento rok porote najprestížnejšej branžovej súťaže PROKOP vybrať najlepšie PR a komunikačné práce za minulý rok. Vyberala z celkového počtu 173 prác, ktoré do 15. jubilejného ročníka PROKOP prihlásilo 49 prihlasovateľov.

Dvadsaťdva členná odborná porota, posilnená o štvoricu externých odborníkov, udelila celkovo 103 shortlistov. V rámci viackolového hodnotenia napokon 57 prác od 43 zadávateľov premenilo shortlist na ocenenia. Ktoré kampane bodovali najviac, vyhlási organizátor súťaže -  Asociácia public relations Slovenskej republiky (APRSR) už 21. mája na slávnostnom Galavečeri. Lístky na galavečer sú k dispozícii na stránke ocenenia. 

PROKOP sa za 15 rokov svojej existencie stal synonymom najkvalitnejších PR a komunikačných kampaní, ktoré vznikajú na Slovensku.

„Do jubilejného 15. ročníka sme vstupovali prirodzene s veľkými očakávaniami. Potešilo, že tie prihlásené práce v kvalite, kreativite aj profesionalite kampaní ešte prekonali. Osobne ma najviac teší, že hoci agentúry a zadávatelia každoročne prinášajú zaujímavé inovácie, nezanevreli ani na poctivú remeselnú PR robotu“ zhodnotila predsedníčka poroty Katarína Remiaš, Managing Partner 1st CLASS AGENCY.

Okrem tradične silných kategórií ako sú korporátna a produktová komunikácia porotu potešil veľký počet projektov – až 14 v kategórii Internej komunikácie a Employer Brandingu.

„V čase, keď je boj o talenty čoraz intenzívnejší, tieto kampane ukazujú, že firmy na Slovensku sú pripravené nielen prilákať, ale aj udržať si tých najlepších, a to aj prostredníctvom autentickej komunikácie a silnej firemnej kultúry,“ hovorí člen poroty Juraj Caránek z agentúry Seesame. Ocenil aj čoraz kvalitnejšiu kategóriu Dáta v PR, v ktorej sa porota sústredila na  kvalitu insightu a dátový storyteeling naprieč komunikačnými kanálmi. Projekty v tejto kategórii vynikali nielen dátovou hĺbkou, ale aj kreativitou a merateľnými výsledkami.

Gabriel Tóth, CEO NewSchool Communications, ktorý spolu s Terezou Molnárovou, šéfkou riadenia značky a zákazníckej skúsenosti 365.bank posilnili porotu ako zástupcovia platformy Komunikační experti, tiež neskrýval profesijnú hrdosť.

„Identifikovali sme množstvo veľmi hodnotných prác, ktoré by so cťou obstáli aj v zahraničných súťažiach. Spoločne potvrdzujú kvalitu slovenskej PR branže,“ zdôraznil. A práve to je cieľom súťaže: nasvietiť výnimočné projekty, agentúry a zadávateľov, podporovať vzájomné inšpirovanie a učenie sa a posúvať odvetvie dopredu.  

Pozrite si zoznam shortlistovaných prác

Najviac, 17 shorlistov, získala agentúra SKPR STRATEGIES, druhou najúspešnejšou agentúrou bola 1st CLASS AGENCY s 13 shortlistami agentúry casual a Seesame so zhodným počtom 7 shortlistov. Z radov klientov najväčší počet shortlistov získala spoločnosť Kaufland (5 shotlistov) a  rovnaký počet, po 4 shortlisty, získali Lidl a Slovenská sporiteľňa.

Doménové kategórie

A. Corporate Communications

  • Môj Everest | Slovenská sporiteľňa
  • Ženské euro | 365.bank
  • Influendcérky | Orange
  • Bezpečne s Toyotou | Toyota Central Europe – Slovakia
  • Z posledného prvý | Lidl Slovenská republika
  • Kiwi.com – brána do celého sveta | Kiwi.com
  • Datart je NAY | NAY

B. Business to Business PR (B2B)

  • Športová a eventová logistika | DB Schenker
  • Ročenka Alma Career | Alma Career Slovakia
  • Aj Ty môžeš byť NEXT!/Visa She’s Next 2024 | Visa Slovensko
  • Nahradia murárov roboty? | wienerberger
  • ENVI Summit - Prvá slovenská konferencia o obaloch a udržateľnom ekodizajne | ENVI - PAK
  • SuperbOffice – Kancelária tam, kde ju práve potrebujete | Škoda Auto Slovensko

C. Business to Consumer PR (B2C)

  • Z lásky k Slovensku | Kaufland Slovenská republika
  • Chute Slovenska – viac než len privátna značka | BILLA
  • Plzeň sa nevarí, ale vaří v Plzni | Plzeňský Prazdroj Slovensko, a. s. – Pilsner Urquell
  • Štart Allegro na Slovensku: PR, ktoré vytvorilo miesto pre novú značku | Allegro
  • Moderátor v zácviku | Fun rádio
  • Nebezpečné zviera nemusí mať veľkosť medveďa | Pfizer Slovensko
  • Mysli ako rys | WildMedia, s.r.o.
  •  Zlatý Bažant Radler 0,0% - Návrat legendy na trón | HEINEKEN Slovensko

D. Corporate Social Responsibility

  • Krúžky varenia | Kaufland Slovenská republika
  • ZDRAVÁ JEDENÁSTKA | BILLA
  • BILLA x Dorka bags | BILLA
  • Pomôž odpadom ľuďom v núdzi | SEWA, a.s.
  • Cestári sú pripravení. Aj keď ide o život. | Banskobystrická regionálna správa ciest, a.s.
  • Daruj svojich päť sekúnd | Mastercard
  • Tancuj, tancuj, neseď v kúte – Keď tanec spája svety, ktoré sa bežne nestretnú | Nadácia Adeli
  • Bezpečnosť seniorov v digitálnom svete – Ochrana pred telefonickými a online podvodmi | Slovak Telekom
  • Budúcnosť je kľúčová | Slovenská sporiteľňa
  • Inkluzívny operátor Hrdosť | Digitálny operátor Radosť
  • 400 metrov na displeji je priveľa | O2 Slovakia
  • TESCO: Menštruačná chudoba 2024 | TESCO STORES SR
  • Hrdo nos NOS | Lidl Slovenská republika

E. Internal Communication/Employer branding

  • Deň k dobru | 365.bank
  • KAŽDÝ MÔŽE BYŤ HRDINA - kampaň BOZP v JLR Slovakia | JLR Slovakia
  • O2 ďakuje zamestnancom | O2 Slovakia
  • O2 po 16 rokoch mení adresu | O2 Slovakia
  • Compliance tréning ako zážitok? Vo virtuálnej realite sa to dá. | Johnson&Johnson
  • Ako sme nadchli zamestnancov pre bezpečnosť v office | Henkel Slovensko
  • ESG je OUT, odolnosť je IN | Západoslovenská energetika a.s.
  • ODMENY, PRÍPLATKY, BENEFITY - viete, aká je ich hodnota? | SLOVNAFT

F. Krízová komunikácia

  • Ako sa Šurančania na fabriku netešili a potom zasa tešili | GIB
  • (Ne)konečný príbeh 2% | ASFIN

G. Politická komunikácia, Public Affairs, verejné politiky

  • JADRO - Energetická budúcnosť Slovenska | Dynamic Relations 2000, s.r.o. (v spolupráci s Asociáciou priemyselných zväzov a dopravy SR)
  • Zažiari na Slovensku Michelinská hviezda? | Kaštieľ Pálffy (ZAR)
  • Krížom krážom s Jožom Rážom | Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky
  • prezidentská kampaň Ivana Korčoka | Ivan Korčok
  • ZÁLOHOVANIE – Z novinky v triedení odpadu bežný zvyk 90 % populácie | Správa zálohového systému
  • Európske Slovensko | Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku

H. Regional Relations

  • Svetlo pre budúcnosť - Oživenie hotela Kyjev | SK Centre
  • Kontaminovať nie je veda, veda je kontamináciu odstrániť | Východoslovenská energetika a.s. (VSE)
  • Začarovaná štvrť | Corwin

Špeciálne kategórie

A. Traditional media PR

  • Môj Everest | Slovenská sporiteľňa
  • Mokrade | Kofola ČeskoSlovensko
  • Chronický stres | Medante
  • Štart Allegro na Slovensku: PR, ktoré vytvorilo miesto pre novú značku | Allegro
  • Tancuj, tancuj, neseď v kúte – Keď tanec spája svety, ktoré sa bežne nestretnú | Nadácia Adeli
  • Nebezpečné zviera nemusí mať veľkosť medveďa | Pfizer Slovensko
  • SPARTAN RACE – Bolesť je dočasná, víťazstvo večné | Spartan Race Slovensko
  • Datart je Nay | NAY

B. Digital PR

  • (Natočené) Z lásky k Slovensku | Kaufland Slovenská republika
  • Bucket List Blue Grandma | Allianz
  • Influendcérky | Orange
  • No Bra Day | I.D.C. Holding (Mila)
  • Ako sme vybudovali HEVInfluencera | Daniel Hevier
  • Najznámejší slovenský legionár | Lenovo (Slovakia) 

C. Experience PR

  • Sviatok futbalu | McDonald’s Slovakia
  • POV - Beuaty Experience Event | L‘Oréal
  • Bezpečnosť seniorov v digitálnom svete – Ochrana pred telefonickými a online podvodmi | Slovak Telekom
  • Moderátor v zácviku | Fun rádio
  • Modelium | HSF System SK, s.r.o.
  • Game Over, Lupiny! Nemáte šancu. Dnes nie, ani zajtra! | Procter & Gamble
  • Revolúcia spánku s IKEA: Od pyžamovej párty po spánkové rituály | IKEA
  • Krušovice Bohém: Kráľovský kabaret chutí a zážitkov | HEINEKEN Slovensko
  • Palma Live | Corwin

D. Nonprofit PR

  • BEZ | Depaul Slovensko
  • Správa o stave dôvery/Impact Summit 2024 | Nadácia Pontis
  • Zober zdravie do vlastných rúk – edukácia o samovyšetrení prsníkov | Občianske združenie Amazonky v spolupráci so Slovenskou Ľudovou Majolikou OZ
  • Bez úsmevu to nie je ono | Úsmev ako dar
  • Bez vláskov, ale s láskou | OZ Bez vláskov, ale s láskou

E. Content in PR

  • Z lásky k Slovensku | Kaufland Slovenská republika
  • Radosť z jazdy po @Okreskách | BMW Slovenská republika
  • Košice Airport Magazine | Letisko Košice
  • Video storytelling, ktorý zasýti hlad po vzdelaní v IT | PosAm
  • BANKING – najsilnejší hlas bankového sektora | Slovenská banková asociácia SBA
  • Začarovaná štvrť | Corwin

F. Creativity in PR

  • Tichá hodinka | Kaufland Slovenská republika
  • Index finančného stresu | PARTNERS
  • Fun rádio - prvé rádio aj pre Nepočujúcich | RADIO GROUP a.s.
  • Tajomstvo reštaurácie Everysixth | Lidl Slovenská republika
  • SuperbOffice – Kancelária tam, kde ju práve potrebujete | Škoda Auto Slovensko

G. Data in PR

  • Index finančného stresu | PARTNERS
  • Ženské euro | 365.bank
  •  Kiwi hacklo slovenských cestovateľov | Kiwi.com

H. Integrated campaign

  • Môj Everest | Slovenská sporiteľňa
  • SWIPE - svet podľa teba | Slovak Telekom
  • Aj Ty môžeš byť NEXT!/Visa She’s Next 2024 | Visa Slovensko
  • Lidl: 20 rokov plníme vaše sny | Lidl Slovenská republika
  • Kontaminovať nie je veda, veda je kontamináciu odstrániť | Východoslovenská energetika 

I. Small budget

  • Chronický stres | Medante
  • Malý rozpočet, veľký príbeh: Cestári v centre pozornosti. | Banskobystrická regionálna správa ciest, a.s.
  • MEDIXBANK na mediálnej mape Slovenska | MEDIREX GROUP ACADEMY, n.o.
  • Inkluzívny operátor Hrdosť | Digitálny operátor Radosť

 

Slávnostná prehliadka toho najlepšieho zo slovenskej PR branže - PROKOP GALAVEĆER sa uskutoční už 21. mája 2025 v hoteli Hilton. 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2025 14:13