StoryEditor

Naša ambícia je urobiť z VÚB najviditeľnejšiu značku medzi bankami

30.04.2025, 08:00
  • VÚB banka má novú reklamnú agentúru. V dlhom a náročnom tendri si vybrala spomedzi piatich agentúr MUW Saatchi & Saatchi, ktorá vystriedala dlhoročného partnera banky agentúru Triad.
  • Riaditeľ marketingu Peter Stopiak v rozhovore pre Stratégie vysvetľuje, čo zavážilo v prospech MUW, prečo sa rozlúčili s Triadom a kedy uvidíme prvé výsledky novej spolupráce:
  • Výber novej agentúry bol postavený na kvalite konceptu, tímu a skúsenostiach z bankového sektora.
  • Cieľom zmeny je byť opäť najviditeľnejšou bankou a zaujať aj mladšie generácie.

V júni 2024 ste sa po dvojročnej prestávke vrátili do VÚB banky. Hodnotíte to spätne ako dobrý krok? Predsa len, z banky ste odišli, aby ste prijali výzvu viesť marketing Allianz – Slovenská sporiteľňa, no nakoniec ste sa vrátili „na miesto činu“.

Oba kroky hodnotím ako správny krok. Ani na minútu som nezapochyboval, že by to bolo nesprávne. Každý, komu záleží na kvalite práce a chce odovzdať skutočne sto percent, by mal vedieť, kedy a prečo je zmena v kariére potrebná. Ponuka späť bola prekvapením, ale myslím si, že pre obe strany to bolo výhodou.

Na vašej pozícii dlhodobo pôsobila Martina Hrivnáková, ktorá 15 rokov zásadným spôsobom kreovala značku VÚB. V akej kondícii ste našli značku a ako veľmi na nej bol cítiť Martinin rukopis?

Martina zásadne ovplyvnila značku VÚB, ktorou je dnes. Väčšinu času som bol toho súčasťou a viem povedať, že každé obdobie, v ktorom sme v banke pôsobili, bolo špecifické. Čo tieto obdobia zjednodušene spája, je fokus na strategické postavenie a budovanie značky, silný kreatívny koncept a kontinuálne budovanie mediálnej prezencie.

Aké ciele ste dostali hneď na začiatku od vedenia banky? S akými vlastnými výzvami ste pracovali? Čo ste sám považovali za najdôležitejšie pre úvod vašej misie vo VÚB?

Prišiel som akurát do fázy implementácie nových strategických biznis priorít a to je základný kameň pre marketéra, od ktorého sa ideme odraziť. Na to sa napojili ďalšie výzvy, ktoré si počkali v čase, a do toho som pridal aj svoje pohľady a vízie. Na tom všetkom pracujeme a postupne budeme odkrývať karty.

Už pár týždňov po vašom príchode ste vypísali ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-22 08:41:32 - Feat.: 0 - Title: 30 rokov bankovej komunikácie: Po privatizácii sa banky snažili vybudovať dôveru klientov 02 - Modified: 2025-03-25 08:45:20 - Feat.: 0 - Title: Peter Stopiak: Nie všetko, na čo sme boli zvyknutí platí, ale niektoré pravidlá zostávajú večné 03 - Modified: 2025-01-14 17:07:07 - Feat.: 0 - Title: Skvelé hodnotenie pre poslednú VÚB s Polnišovou aj vizuál Heinekenu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
09. máj 2025 10:06