Martina Milichovská:Našou ambíciou nie je len spoplatniť obsah, ale vytvoriť udržateľný model, ktorý bude pre čitateľov skutočne prínosný.
StoryEditor

V online vidíme výrazný potenciál na efektívnu monetizáciu

13.05.2025, 09:57
  • „Luxusný printový segment, akým je aj Forbes, určite bude mať svoje miesto na trhu,“ hovorí CEO Forbes Slovakia Martina Milichovská.
  • Podľa nej má kvalitný printový obsah, ktorý ponúka hlbšiu hodnotu, analýzu a inšpiráciu, má silný potenciál.
  • V rozhovore pre Stratégie tiež prezradila, prečo došlo k výmene šéfredaktora.
  • Koncom mája čaká forbes.sk zavedenie platobnej brány a spoplatnenie obsahu.
  • Eventy Forbes poskytujú edinečnú príležitosť na budovanie silných vzťahov a generovanie nových nápadov pre inovatívne projekty. 
  • Komunity, ktoré budujú, sú tematicky zamerané na oblasti relevantné čitateľov Forbes..

Vlajkovou loďou vášho vydavateľstva je magazín Forbes. Ako sa mu darí v jeho printovej podobe?

Napriek pretrvávajúcemu poklesu na trhu printových médií zaznamenáva magazín Forbes v posledných mesiacoch pozitívny vývoj – medziročne evidujeme nárast predaja, čo potvrdzuje jeho silnú pozíciu v segmente. Zároveň si dlhodobo udržiavame stabilnú a lojálnu bázu predplatiteľov, ktorí aj v dnešnej digitálnej dobe preferujú obsah vo forme fyzického výtlačku. Tento trend vnímam ako potvrdenie hodnoty kvalitného obsahu a dôvery, ktorú značka Forbes na slovenskom trhu reprezentuje.

Minulý rok skončil dlhoročný šéfredaktor Juraj Porubský. Na tejto pozícii ho vystriedala Lucia Okšová. Prečo ste pristúpili k tejto výmene?

Táto zmena prišla prirodzene ako súčasť dlhodobého vývoja značky. Juraj Porubský, ktorý bol pri zrode magazínu Forbes na Slovensku a dlhé roky formoval jeho redakčnú víziu, ostáva významnou súčasťou našej histórie aj identity. Po rokoch intenzívneho pôsobenia na pozícii šéfredaktora nastal vhodný čas na generačnú výmenu. Novou šéfredaktorkou sa stala Lucia Okšová, ktorá je súčasťou nášho tímu už osem rokov a prirodzene nadväzuje na hodnoty a štandardy, ktoré Forbes dlhodobo reprezentuje.

image

Martina Milichovská: Digitálne predplatné vnímam ako strategickú príležitosť na vybudovanie ďalšieho silného piliera našich výnosov.

Ak sa nemýlim, tak Juraj je stále súčasťou vydavateľstva. Čo u vás robí?

Vydavatelia rozbiehajú mediálno-vzdelávací projekt v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. Juraj je kľúčovou osobou v mediálnej časti v rámci celého regiónu. Súčasťou tohto projektu je aj licencia na ďalšiu globálne významnú značku, ktorú prinášame do strednej Európy. Viac informácií budeme komunikovať v krátkom čase.

Nová šéfredaktorka prišla z prostredia online. Je cieľom posilniť práve tento segment?

Určite áno. V kontexte dnešnej dynamickej doby, ktorá si vyžaduje flexibilitu a rýchle reakcie, bolo posilnenie online segmentu strategickým krokom. Čaká nás jeden z najambicióznejších digitálnych projektov – zavedenie platobne...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-09 06:04:20 - Feat.: 0 - Title: JOJka má nečakaný moderátorský úlovok. Sprievodcom MS v hokeji bude avatar Adam 02 - Modified: 2025-04-29 07:46:18 - Feat.: 0 - Title: STVR zaberá voľba na edukatívnu formu zábavy 03 - Modified: 2025-04-26 09:48:24 - Feat.: 0 - Title: Architekt seriálu Sľub: Staré obkladačky sme našli v pivniciach, tapety vo východonemeckom e-shope 04 - Modified: 2025-04-17 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: Už z prihlášky tušíme, že súťažiaci nevie variť a potrebuje len honorár. Ale takto to v Bez servítky nefunguje
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. jún 2025 07:21