StoryEditor

Emocionálne najodolnejší segment trhu? Zvieratá. V reklame na ne nezabudnite

29.07.2025, 09:00
  • Každoročný prieskum DIRECTOR OF TASTE, reflektujúci naše lokálne postoje vo vzťahu k svetovým trendom, v treťom pokračovaní sleduje, ako sa menia potreby, ktoré formujú spotrebiteľské správanie.
  • Od hľadania rovnováhy mimo obrazoviek až po redefiníciu krásy, zdravia, vzťahov a identity.
  • Pomáha pochopiť, čo dnes považujeme za potrebné, a to nielen ako konzumenti, ale hlavne ako ľudské bytosti.
  • Vďaka spolupráci agentúr oh my DOT a Ipsos môžete spoznať deväť aktuálnych trendov. Tu je 6 najzásadnejších.

1. Social clubs ako nová dating scéna

Vzostup knižných a bežeckých klubov ukazuje, že mladí ľudia túžia po zmysluplnejšom spoznávaní než cez algoritmický swipe. Offline komunity sa tak stávajú nielen alternatívou k dating aplikáciám, ale aj novým priestorom pre značky = podpora reálnych stretnutí.

image

1. DOT: Social clubs

image

1. DOT Social clubs

2. Zvieratá sú inflácia-proof

Zatiaľ čo väčšina kategórií bojuje o pozornosť, výdavky na domácich miláčikov rastú bez ohľadu na infláciu či sezónnosť. Zvieratá sú pre mnohých náhradou rodiny, lásky aj stability, to robí z tejto kategórie emocionálne najodolnejší segment trhu.

image

2. DOT: Zvieratá

3. Až 21 % mladých by riskovalo zdravie pre vzhľad

Každý piaty mladý Slovák je ochotný ohroziť svoje zdravie, len aby vyzeral lepšie. Trend Ozempic ukazuje, že sa vraciame k štíhlym ideálom, ktoré sú nezlučiteľné s myšlienkou body positivity. Pre značky je to dilema aj príležitosť – posilniť naratív sebaakceptácie cez skutočný well-being.

image

3. DOT: Mladí a zdravie

4. Menopauza ako zbytočné tabu

Starnutie už nie je kríza, je to kapitola. A menopauza, dlhodobo zamlčaná téma, sa konečne dostáva do verejného diskurzu. Ženy 50+ sú dnes sebavedomejšie, aktívnejšie a pripravené investovať – do zdravia, času aj kvality života. Značky, ktoré budú vedieť normalizovať túto fázu života, získajú prístup k doteraz prehliadanej cieľovke.

image

4. DOT: Menopauza

5. Slow fashion je etický ideál, ale Shein víťazí cenou

Aj keď mladí vedia, čo je slow fashion, nakoniec aj tak rozhoduje cena. DOT ukazuje, že etika a ekológia sú často potlačené pre praktickosť a že ultra fast fashion sa stáva „zberovým materiálom“ aj pre second handy. Vzniká tak nový cyklus udržateľnosti, v ktorom aj fast fashion hrá rolu. Značky by preto nemali moralizovať, ale vytvárať realistické riešenia.

image

5. DOT: Slow fashion

6. Slovensko je na chvoste v oblasti finančnej gramotnosti

Sme 24. z 27 krajín Európskej únie. Mladí nevedia hospodáriť, starší sa boja dôchodku. Finančná gramotnosť je dnes nielen spoločenská výzva, ale aj komunikačná príležitosť. Značky z oblasti bankovníctva, poisťovníctva, ale aj retailu môžu byť edukátorom novej generácie a zároveň katalyzátorom lepšej budúcnosti.

image

6. DOT: Finančné zdravie


image

OH MY DOT logo

O prieskume

Report vznikol ako spoločný projekt agentúr oh my DOT a Ipsos a spája kvalitatívny výskum s kultúrnym čítaním trendov s cieľom priniesť čo najaktuálnejší obraz o tom, čo hýbe našou spoločnosťou. Išlo o kvalitatívny prieskum založený na online individuálnych rozhovoroch. Cieľovou skupinou boli mladí od 18 do 30 rokov a starší od 50 rokov. Zber dát prebiehal 27. – 28. januára 2025.

01 - Modified: 2024-01-03 09:40:54 - Feat.: 0 - Title: Seniori sa cítia podceňovaní, mladí chcú žiť zdravšie. Vyplýva to z prieskumu oh my DOT a Ipsos 02 - Modified: 2024-01-19 08:39:57 - Feat.: 0 - Title: oh my DOT: Celému trhu dávame zadarmo unikátne dáta. Chceme lepšiu reklamu pre všetkých 03 - Modified: 2024-02-01 08:00:00 - Feat.: 0 - Title: Spokojnosť mladých na Slovensku sa výrazne znížila
01 - Modified: 2025-07-10 07:49:06 - Feat.: - Title: Vinea spojila Čechov a Slovákov v novej verzii legendárnej piesne „Mám ťa rád“ 02 - Modified: 2025-06-09 11:10:50 - Feat.: - Title: Aj vieme, že nám obrazovky nerobia dobre, aj sa od nich nedokážeme odpojiť 03 - Modified: 2024-10-19 08:54:10 - Feat.: - Title: Každá prihlásená práca do Zlatého klinca mala byť podrobená dôslednej kritike. Už v agentúre 04 - Modified: 2024-09-30 11:21:05 - Feat.: - Title: Final Boss 05 - Modified: 2024-03-26 09:37:53 - Feat.: - Title: Cez THREADS sa dostanete bližšie k publiku. Má to aj svoje „ALE“
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 09:46