StoryEditor

Rodový marketing: Výhoda, alebo reputačné riziko?

25.07.2025, 14:16
  • Rodové stereotypy v marketingu už nezodpovedajú hodnotám mladších generácií.
  • 50 % mileniálov a 81 % generácie Z odmieta tradičné vnímanie pohlavia.
  • Rodový marketing môže byť efektívny, ale len ak sa vyhne zastaraným šablónam.
  • Značky riskujú stratu dôvery, ak budujú kampane na stereotypoch.
  • Inkluzívna a autentická komunikácia dnes predstavuje konkurenčnú výhodu.

Rodové stereotypy boli dlhé roky pevnou súčasťou marketingu. Reklamy zobrazovali ženy v kuchyni, mužov pri manuálnej práci. Tieto obrazy sa stali natoľko bežné, že sa považovali za „normálne“. Dnes však situácia vyzerá inak – spoločnosť sa mení, nové generácie odmietajú tradičné škatule a očakávajú, že značky budú reflektovať ich hodnoty a rešpektovať diverzitu.

Rodová rovnosť už nie je len otázkou etiky, ale aj dôležitým obchodným faktorom. Ako teda pristupovať k rodovému marketingu v dobe, keď pohlavie prestáva byť jednoznačným ukazovateľom identity?

Čo je to rodový marketing?

Rodový marketing je stratégia, ktorá cielene prispôsobuje produkty, vizuály a posolstvá na základe pohlavi...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-28 07:04:46 - Feat.: 0 - Title: Legendárne slovenské osvieženie: Sagan, vodný bicykel a humor zafungovali 02 - Modified: 2025-07-04 06:51:04 - Feat.: 0 - Title: Sila brainrotu. Pochopte, čo baví dnešné deti 03 - Modified: 2025-06-17 06:52:42 - Feat.: 0 - Title: Generácia Alfa: Digitálni domorodci s vlastnými pravidlami 04 - Modified: 2024-09-18 11:50:38 - Feat.: 0 - Title: GEN Z: Narodila sa do digitálneho sveta a technológie nepustí z ruky. Ako by mali značky na ňu cieliť?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. december 2025 23:57