Nová kampaň IKEA sa výnimočným spôsobom zameriava na varenie a stolovanie.
StoryEditor

Lepší život sa začína v kuchyni – ako aj nová kampaň IKEA

08.08.2025, 12:10
Autor:
redred
  • Nová ročná kampaň IKEA upriamuje pozornosť na varenie a stolovanie
  • „Kuchyňa je viac než len miestom na varenie. Je to srdce vášho domova.“ To je hlavné posolstvo kampane na nasledujúcich dvanásť mesiacov.
  • Aktivácia sa začína 20-sekundovým televíznym spotom, prídavnými televíznymi reklamami a výnimočnými exteriérovými riešeniami, ktoré okrem iných prvkov poskytujú 360-stupňový zážitok z kampane.

Podľa prieskumu IKEA Život v domácnosti vyplynulo, že 42 percent Slovákov považuje domáce jedlá za zdravšie než tie z reštaurácie, zatiaľ čo 24 percent respondentov uviedlo, že radi experimentujú v kuchyni. IKEA zareagovala na to, že ľudia varia viac doma. Kuchyňa je jednou z najdôležitejších priestorov v domácnosti, zároveň sú v nej ľudia najmenej spokojní.​ Túto kampaň sme navrhli tak, aby prehĺbila emočné spojenie s mnohými ľuďmi oslavou každodenných životných chvíľ, ktoré sa začínajú v kuchyni.

„Na základe nášho prieskumu sme získali veľmi dôležité postrehy týkajúce sa života ľudí v domácnosti. Kuchyňa je viac než len kuchyňou. Je srdcom domácnosti. Nie je to len miestnosť so zásuvkami, skrinkami, drezom a sporákom. V kuchyni sa,varí´ viac než len jedlo.​ Kuchyňa je jedným z najdôležitejších priestorov domácnosti, zároveň sú v nej ľudia najmenej spokojní.​ Téma varenia a stolovania bude stredobodom nadchádzajúcich dvanástich mesiacov. Naším cieľom je ukázať ľuďom emočnú a funkčnú hodnotu. Zameriame sa na to, ako riešenia IKEA v oblasti varenia a stolovania spájajú ľudí vďaka jednoduchosti, cenovej dostupnosti a inteligentnému dizajnu. Zbúrame bariéry v téme domáceho varenia tým, že ukážeme, že každý môže vytvoriť zmysluplné momenty súvisiace s jedlom – či už ide o večeru vo všedný deň alebo víkendovú oslavu,“ uviedla Iva Tomanová Pohlová, manažérka pre marketingovú komunikáciu spoločnosti IKEA CZHUSK.

V priebehu roka sa IKEA zameria na šesť aktivít vo varení a stolovaní a bude sa venovať rôznym aktivitám, ktoré ľudia môžu vykonať vo svojej kuchyni. Na základe nich sa kampaň z času na čas obnoví. IKEA tak bude dokonalým spoločníkom, ktorý umožní radostný a trvalo udržateľný každodenný život s jedlom. Ponúkne všetko potrebné pod jednou strechou od nádob na varenie, plánovanie kuchyne, riešenia na skladovanie potravín až po štýlové prestieranie.

Kampaň prináša 20-sekundovú televíznu reklamu, prídavné reklamy a špeciálne vonkajšie reklamy vrátane električiek s reklamnými polepmi v Prahe, Brne, Ostrave, Bratislave a Budapešti. Súčasťou kampane sú aj kanály na Youtube a sociálnych sieťach, ako aj tlač. IKEA plánuje zákazníkov oslovovať prostredníctvom vlastných médií, napríklad publikovaním sviežich nápadov týkajúcich sa varenia a stolovania na svojej vlastnej webovej stránke, aby tak podporila mnohých ľudí skvelými nápadmi a zároveň zlepšila ich každodenný život.

V priebehu roka sa uskutoční niekoľko PR aktivácií a pripravuje sa aj zaujímavá spolupráca s influencermi a spolupráce s miestnymi tvorcami obsahu.

„Kladením dôrazu na varenie a stolovanie ako prejavov starostlivosti, tvorivosti a spolupatričnosti je naším cieľom budovať dlhodobé spomienky a posilňovať pozitívny vzťah k značke IKEA. Autentickým rozprávaním príbehov a pútavými aktiváciami pozývame ľudí, aby vnímali IKEA nielen ako miesto na nakupovanie, ale ako značku, ktorá skutočne rozumie podstate domova,“ doplnila Iva Tomanová Pohlová.

image

Nová kampaň IKEA sa výnimočným spôsobom zameriava na varenie a stolovanie.

Vizitka kampane:

Koncept komunikácie: Publicis Groupe  
Kreatíva a výroba videoreklamy: Publicis Groupe  
PR a influenceri: Adison, Seesame, ACG  
Sociálne siete: Publicis Groupe 
Digitálna a mediálna agentúra: Dentsu 

01 - Modified: 2025-08-06 09:08:09 - Feat.: 0 - Title: Novou riaditeľkou IKEA pre Česko, Slovensko a Maďarsko bude Erika Intiso 02 - Modified: 2025-02-19 13:06:06 - Feat.: 0 - Title: Novou People & Culture manažérkou pre IKEA sa stala Eva Malá Beluská
01 - Modified: 2025-11-19 15:02:29 - Feat.: - Title: Kampaň, ktorá pomáha. ZSE a VSE spojili sily, aby školám darovali fotovoltiku 02 - Modified: 2025-09-01 11:56:45 - Feat.: - Title: 365.bank spúšťa druhú vlnu kampane "Chcem tento účet". Ondrík s Nahálkom sa opäť dostávajú do nečakých vtipných situácií 03 - Modified: 2025-08-15 11:01:33 - Feat.: - Title: WIFI JETU, aj tu, Wi-Fi je všade – odkazuje Orange v novej kampani 04 - Modified: 2025-08-15 08:52:29 - Feat.: - Title: O2 v novej kampani predstavuje optický internet, ktorý zákazníkov odmení 05 - Modified: 2025-08-08 11:52:00 - Feat.: - Title: Daj odber, odkazujú slovenskí a českí youtuberi v medzinárodnej kampani pre Slovak Telekom a T-Mobile
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 07:27