O2 štartuje novú vzdelávaciu kampaň „Otázka za milión“.
StoryEditor

O2 dáva spolu s Martinom Nikodýmom "Otázku za milión"

02.09.2025, 15:33
Autor:
redred

Nová kampaň O2 od TRIADu upozorňuje na rastúci počet podvodov, ktoré využívajú umelú inteligenciu. Tvárou kampane sa stal Martin Nikodým.

Kampaň učí ľudí, ako rozpoznať manipulatívne telefonáty či podvody v online komunikácii. Kreatíva stavia na dramatizácii najjednoduchšej a najúčinnejšej ochrany – ide o takzvanú „kontrolnú otázku“. Tá umožní rýchlo preveriť identitu volajúceho a zistiť, či ide o blízkeho alebo podvodníka. Súčasťou iniciatívy je aj nová stránka rozpoznai.o2.sk s generátorom kontrolnej otázky, kvízom a praktickými radami, ako sa proti podvodom brániť.

Tvárou novej kampane sa stal Martin Nikodým. V spote vystupuje ako otec, ktorému zavolá syn a poprosí ho, aby mu poslal peniaze. Situácia na prvý pohľad pôsobí presvedčivo, no Martinovi na celom telefonáte niečo nesedí. Aby sa uistil, položí „otázku za milión“ – jednoduchú kontrolnú otázku, na ktorú pozná odpoveď len on a jeho skutočný syn. Vďaka tomu odhalí, že na druhej strane linky nie je jeho dieťa, ale podvodník. „Kampaní o internetových podvodoch už každý z nás videl desiatky. Napriek tomu im denne prepadnú tisíce ľudí. Teší nás, že v tejto kampani nehovoríme len o probléme, ale ponúkame aj konkrétne riešenie – a to bez zbytočného strašenia,“ hovorí Šimon Gál, kreatívny riaditeľ agentúry TRIAD.

Umelá inteligencia je skvelým pomocníkom, no zároveň prináša riziká, ktoré sú čoraz ťažšie rozpoznateľné. V poslednom období sme svedkami narastajúceho počtu tzv. family scamov – podvodov, pri ktorých útočníci zneužívajú klonovanie hlasu pomocou AI a vydávajú sa za blízkych rodinných príslušníkov. Ako značka máme zodpovednosť nielen prinášať inovácie, ale aj pomáhať ľuďom orientovať sa v rizikách, ktoré tieto technológie prinášajú,“ doplnila Radka Kadlečík Rýzková, senior špecialistka pre sociálne médiá v O2.

Podvodníci neustále menia svoje scenáre – raz sa vydávajú za bankára, inokedy za kuriéra, príbuzného, ktorý stratil telefón, personalistku s „neodolateľnou“ ponukou práce či vojaka hľadajúceho lásku. Čoraz častejšie využívajú práve sofistikované AI technológie.

„V O2 stojíme na strane zákazníka a našou úlohou je pripraviť ho na novú éru mobilných podvodov. Preto kladieme dôraz na edukáciu – veríme, že ľudia si vďaka nej osvoja nové zručnosti a budú sa vedieť v kritickej chvíli správne rozhodnúť,“ vysvetľuje Lucia Petrášová, riaditeľka úseku značky a komunikácie O2.

Vzdelávacia kampaň bude komunikovaná v online priestore a na sociálnych sieťach. Všetky materiály užívatelia nájdu aj na internetovej stránke rozpoznai.o2.sk – od generátora bezpečnostnej otázky, cez kvíz na rozpoznávanie AI obsahu, až po prehľad vzorových situácií a odporúčaní pre bežných ľudí aj firmy.

Vizitka kampane:

Klient: Lucia Petrášová, Natália Tomeková, Natália Sinay, Radka Kadlečík Rýzková
Agentúra: TRIAD Advertising
Creative Director: Šimon Gál
Strategy Director: Šimon Gál, Martin Woska, Lenka Dzurendová, Monika Farkašová
Copywriter: Matúš Priehoda, Soňa Kočková
Art Director: Kamil Krajňák
Graphic designer: Ava Vargová
Account Director: Katarína Puškarová
Produkcia: RE:SET PRODUCTION
Réžia: Tomáš Řehořek
Fotograf: Miňo Debnár
Postprodukcia: Ekran
Hudba: K2 studio

01 - Modified: 2025-11-13 13:47:44 - Feat.: - Title: 365.bank 17. novembra symbolicky prenechá svoj televízny reklamný priestor divadlám 02 - Modified: 2025-11-13 08:09:12 - Feat.: - Title: Spoznať kvalitu skla RONA v Lidli sa oplatí. Odkazuje Peter Sklár v novej kampani 03 - Modified: 2025-11-12 12:56:15 - Feat.: - Title: Vianočná kampaň BILLA: Vianoce sú, keď nezabúdame byť ľuďmi 04 - Modified: 2025-11-06 15:08:36 - Feat.: - Title: O2 vstupuje do novej éry. Spúšťa spoluprácu s kreatívnou agentúrou This is Locco 05 - Modified: 2025-10-31 14:47:43 - Feat.: - Title: Aj FOMO sa dá skipnúť, odkazuje VÚB banka
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2025 20:51