Kampaň učí ľudí, ako rozpoznať manipulatívne telefonáty či podvody v online komunikácii. Kreatíva stavia na dramatizácii najjednoduchšej a najúčinnejšej ochrany – ide o takzvanú „kontrolnú otázku“. Tá umožní rýchlo preveriť identitu volajúceho a zistiť, či ide o blízkeho alebo podvodníka. Súčasťou iniciatívy je aj nová stránka rozpoznai.o2.sk s generátorom kontrolnej otázky, kvízom a praktickými radami, ako sa proti podvodom brániť.
Tvárou novej kampane sa stal Martin Nikodým. V spote vystupuje ako otec, ktorému zavolá syn a poprosí ho, aby mu poslal peniaze. Situácia na prvý pohľad pôsobí presvedčivo, no Martinovi na celom telefonáte niečo nesedí. Aby sa uistil, položí „otázku za milión“ – jednoduchú kontrolnú otázku, na ktorú pozná odpoveď len on a jeho skutočný syn. Vďaka tomu odhalí, že na druhej strane linky nie je jeho dieťa, ale podvodník. „Kampaní o internetových podvodoch už každý z nás videl desiatky. Napriek tomu im denne prepadnú tisíce ľudí. Teší nás, že v tejto kampani nehovoríme len o probléme, ale ponúkame aj konkrétne riešenie – a to bez zbytočného strašenia,“ hovorí Šimon Gál, kreatívny riaditeľ agentúry TRIAD.
„Umelá inteligencia je skvelým pomocníkom, no zároveň prináša riziká, ktoré sú čoraz ťažšie rozpoznateľné. V poslednom období sme svedkami narastajúceho počtu tzv. family scamov – podvodov, pri ktorých útočníci zneužívajú klonovanie hlasu pomocou AI a vydávajú sa za blízkych rodinných príslušníkov. Ako značka máme zodpovednosť nielen prinášať inovácie, ale aj pomáhať ľuďom orientovať sa v rizikách, ktoré tieto technológie prinášajú,“ doplnila Radka Kadlečík Rýzková, senior špecialistka pre sociálne médiá v O2.
Podvodníci neustále menia svoje scenáre – raz sa vydávajú za bankára, inokedy za kuriéra, príbuzného, ktorý stratil telefón, personalistku s „neodolateľnou“ ponukou práce či vojaka hľadajúceho lásku. Čoraz častejšie využívajú práve sofistikované AI technológie.
„V O2 stojíme na strane zákazníka a našou úlohou je pripraviť ho na novú éru mobilných podvodov. Preto kladieme dôraz na edukáciu – veríme, že ľudia si vďaka nej osvoja nové zručnosti a budú sa vedieť v kritickej chvíli správne rozhodnúť,“ vysvetľuje Lucia Petrášová, riaditeľka úseku značky a komunikácie O2.
Vzdelávacia kampaň bude komunikovaná v online priestore a na sociálnych sieťach. Všetky materiály užívatelia nájdu aj na internetovej stránke rozpoznai.o2.sk – od generátora bezpečnostnej otázky, cez kvíz na rozpoznávanie AI obsahu, až po prehľad vzorových situácií a odporúčaní pre bežných ľudí aj firmy.
Vizitka kampane:
Klient: Lucia Petrášová, Natália Tomeková, Natália Sinay, Radka Kadlečík Rýzková
Agentúra: TRIAD Advertising
Creative Director: Šimon Gál
Strategy Director: Šimon Gál, Martin Woska, Lenka Dzurendová, Monika Farkašová
Copywriter: Matúš Priehoda, Soňa Kočková
Art Director: Kamil Krajňák
Graphic designer: Ava Vargová
Account Director: Katarína Puškarová
Produkcia: RE:SET PRODUCTION
Réžia: Tomáš Řehořek
Fotograf: Miňo Debnár
Postprodukcia: Ekran
Hudba: K2 studio

