Pár dní zvládnem, nezostanem… množstvo z nás vie intuitívne doplniť ďalšie slová, prípadne zaspievať aj celú pieseň. Napriek tomu, že ide o notorický známy text aj melódiu, pesnička doposiaľ nebola využitá v žiadnej reklame. To sa teraz zmenilo, aj keď nejde o čistú komerciu – účelom spotu je získať finančné prostriedky pre rodiny s ťažko chorými deťmi.
Deň v živote rodičov detí s onkologickým ochorením je plný výziev, kde sa starostlivosť o dieťa stretáva s náročnou realitou finančných tlakov. Rakovina zasahuje nielen psychiku, ale aj rozpočet rodiny, čo často prinúti rodičov hľadať ďalšie príjmy na pokrytie zvýšených nákladov.
Keď je navyše nemocnica v inom meste, nezanedbateľným nákladom sa stáva aj samotné cestovanie. Byť svojmu dieťaťu oporou v nemocnici sa tak mení na každodenný boj. Pár dní to dieťa bez rodiča ešte zvládne, ale čo potom? A práve tu nastupuje Dobrý Anjel, ktorý pomáha rodičom vykryť stratu príjmu a byť v nemocnici so svojím ťažko chorým dieťaťom každý deň.
„Pre rodiča niet nič ťažšie, ako keď musí nechať svoje choré dieťa v nemocnici samé. Pár dní odlúčenia sa dá pretrpieť, no ak sa to stane pravidlom, zanecháva to stopy na dieťati aj na rodičovi. Aj preto existuje Dobrý Anjel, aby rodičia nemuseli robiť nemožné rozhodnutia – vyberať medzi financiami a starostlivosťou o svoje choré dieťa. Táto kampaň nám pomáha ukázať, že každý príspevok od Dobrých anjelov mení dni plné strachu na dni, keď môže byť rodina spolu,“ hovorí Lucia Hovančáková, riaditeľka marketingu Dobrý Anjel.
Hlavným kampaňovým nosičom je spot, ktorý zachytáva príbeh chorého dievčatka a jej mamy, ktorá od svojej dcéry musí na pár dní odísť – na rozdiel od predošlých spotov Dobrého Anjela sa tentoraz neupriamujeme iba na dieťa, ale sledujeme aj príbeh rodiča, pre ktorého je odlúčenie od dieťaťa rovnako ťažké.
„Pár dní je pesnička, ktorá už určite množstvu ľudí pomohla zvládtnuť rozchod či stratu blízkeho. V prípade rodín s ťažko chorým dieťaťom má však ešte silnejší vplyv. Už samotných pár dní osamote je pre dieťa aj pre rodiča veľká emocionálna záťaž. Napriek tomu je to ešte tá optimistickejšia časť piesne. Pár dní sa dá zvládnuť, ale čo všetky tie dni potom? A práve tu je náš odkaz najsilnejší – začne nám totiž dochádzať, že nádej, ktorá sa tiahne celou pesničkou, má svoj limit,“ vysvetľuje Martin Polakovič, Associate Creative Director z THIS IS LOCCO.
Pieseň od skupiny Desmod dostala nový rozmer vďaka detským hlasom. Tie nahradili hlasy Kulyho a Zuzany Smatanovej, ktorá k spotu nahrala aj packshot. Zaujímavosťou je, že kapela Desmod sa medzičasom síce rozpadla pre vnútorné nezhody, no na povolení použiť jednu zo svojich najikonickejších pesničiek pre Dobrého Anjela sa zhodli bez premýšľania a bez nároku na honorár.
Od septembra je spot nasadený online v dlhšej verzii, od októbra bude pokračovať 30-sekundovou verziou v TV aj v rádiu. Spot má aj vianočnú verziu, ktorá bude nasadená v predvianočnom období. Súčasťou kampane je tiež key vizuál a pripravujú sa aj social výstupy s influencermi.
Vizitka kampane
Názov kampane: Pár dní zvládnu
Klient: Dobrý Anjel (Lucia Hovančáková, Dominika Nena Verbovská)
Creative Director: Martin Polakovič, Juraj Kováč
Strategy Director: Juraj Kováč
Copywriter: Martin Polakovič, Adela Holubčíková
Account Manager: Patrícia Juríčková, Dominika Ivaničová Bobulová
Art Director: Dominik Mičuda, Marek Sivy
Director: Tomáš Řehořek
Produkcia: Hitchhiker Films
Hudba: Fat Music – Juraj Marikovič, Viktor Stručka
Detský zbor: Bratislavský detský zbor
Fotograf: Martin Fridner

