Organizácia Divé maky už 20 rokov podporuje nadané rómske deti zo sociálne znevýhodneného prostredia. V novej kampani s názvom Pomôžte talentom dostať sa do dresu sa po boku šestice detských hviezd z Luníka IX predstavili futbalové legendy Martin Škrtel, Juraj Kucka a Ján Ďurica. Ako ambasádori tak podporili mladé rómske futbalové talenty, ktorých rodiny si futbal jednoducho nemôžu dovoliť.
„Pre deti z Luníka IX je futbal viac než len hra – je to nádej, motivácia a reálna šanca na lepšiu budúcnosť. Podpora tohto typu môže byť tým momentom, ktorý navždy zmení ich osud,“ dodáva Barbora Mistríková, správkyňa o.z. Divé maky.
Kampaň odštartovala formou teasingu. Nadviazala na nedávne oznámenie Juraja Kucku o ukončení profesionálnej kariéry v Slovane Bratislava a návrate do rodného Baníka Prievidza. Aktualizačným momentom bolo prestupové obdobie profesionálnych futbalistov. V 24-hodinovom teasingu Juraj Kucka, Martin Škrtel a Ján Ďurica zverejnili na svojich profiloch fotografie s dresom FK Galaktik Košice. Text bol jednoznačný: „V novej sezóne do nového dresu.“
O deň neskôr nasledovalo vysvetlenie - traja elitní futbalisti neobliekli dres nového klubu, ale s podporou o.z. Divé maky pomáhajú dostať sa do profesionálneho klubu mladým športovým talentom z rómskej komunity. Ide o šesticu malých futbalistov z košického sídliska Luník IX, ktorí snívajú o možnosti trénovať s profesionálnym trénerom a nastúpiť raz za svoj vysnívaný klub FK Galaktik Košice.
Súčasťou komunikácie boli tiež online videá, v ktorých futbalisti doslova podávajú deťom pomocnú ruku.
„Chceli sme pracovať so symbolom, ktorý je futbalovým fanúšikom okamžite známy – prestupová fotografia s dresom. Takto sme zaujali pozornosť a následne ukázali, že keď veľkí hráči podajú pomocnú ruku deťom, dajú im jedinečnú šancu. Podaním pomocnej ruky môžeme všetci zmeniť ich životy,” povedala Yolka Udičová, CEO Yolka Agency.
Vizuály motivujú ľudí, aby sa zapojili a zanechali odtlačok, ktorý môže pre mnoho talentovaných rómskych detí znamenať životnú zmenu. Práve z „odtlačku“ každého z nás môže vzniknúť dres a podpora pre talentované dieťa.
Kampaň doplnili v PR rovine príbehy malých rómskych futbalistov, výstúpenia futbalových legiend v živom vysielaní, ako aj osobné výpovede ambasádorov o dôležitosti podpory detí z neprivilegovaného prostredia a ich motivačné odkazy pre všetky mladé talenty, ktoré to v živote nemajú jednoduché. Médiám, ako aj úžívateľom sociálnych sietí sme poskytli autentické zábery z nakrúcania kampane, kedy sa šestica detí stretla naživo so svojimi vzormi a mala možnosť si spolu zatrénovať.
„V živote všetkých, ku ktorým osud nebol štedrý, no napriek tomu niečo dokázali, sa zvyčajne objavil aspoň jeden človek, aspoň jeden moment, ktorý ich zásadne ovplyvnil. Verím, že takým okamihom bolo pre naše detské talenty nakrúcanie kampane, v ktorej mali možnosť dotknúť sa svojho sna a svojim príbehom pomôcť aj mnohým ďalším ďeťom zo sociálne znevýhodneného prostredia. Veľké ďakujem patrí trojici našich futbalových legiend, organizácii Stars&Friends, kreatívnemu tímu z Yolka Agency, ktorí spolu s nami v rekordne krátkom čase dali deťom reálnu šancu začať už septembra trénovať – v ich prvej sezóne, prvýkrát v novom drese,“ povedala Silvia Kušnírová, zakladateľka SKPR Strategies a členka Správnej radyobčianského združenia Divé maky.
Vizitka kampane:
Názov kampane: Pomôžte talentom dostať sa do dresu
Zadávateľ: Divé maky, Barbora Mistríková, Mária Potočárová
PR agentúra: SKPR STRATEGIES
Strategy: Silvia Kušnírová
Account Director: Gabriela Račková
Account Manager: Michaela Kotradyová
Reklamná agentúra: Yolka Agency
Strategy Director: Yolka Udičová
Creative Director, copywriter: Štefan Andrejco
Art Directior: Štefan Andrejco, Radim Blaho, Mykola Kovalenko
KeyAccount Manager: Táňa Timurová
Produkcia: Eva Šimonovičová
Réžia: Štefan Andrejco
Kamera: Erik Zeman
Fotograf: Martin Fridner

