StoryEditor

Šéf marketingu Hyundai: Mení sa paradigma toho, ako vnímame autá. Kľúčové je mať silnú značku a udržať si zákazníka v krízach

03.10.2025, 09:17
  • Šéf marketingu a PR Hyundai Slovensko Marek Kopča hovorí o tom, ako sa mení vnímanie áut v priebehu rokov a ako vyzerá marketing v ére digitálu.
  • Kariéru odštartoval v médiách a IT firmách, postupne sa dostal k marketingu a e-commerce.
  • V Union poisťovni vybudoval oddelenie digitálneho marketingu a online sa stal kľúčovým predajným kanálom.
  • V Hyundai ho lákalo pracovať s fyzickým produktom. Sústredil sa na posilňovanie spontánnej znalosti značky.
  • Partnerstvo so ženským florbalom sa premenilo na úspešný biznisový a hodnotový príbeh.
  • Centrála sa sústreďuje na celonárodný marketing, zatiaľ čo regionálni díleri majú voľnosť v lokálnej komunikácii a zákazníckej skúsenosti.
  • Dôležitú úlohu zohrávajú influenceri s autentickým príbehom a automobiloví novinári, ktorých recenzie majú reálny vplyv na predaje.

Ako odštartovala vaša marketérska kariéra?

Začínal som v médiách. Ešte počas štúdia na vysokej škole som nastúpil do Markíza.sk, čo bola v tom čase samostatná dcérska firma televízie Markíza. Bolo to obdobie, keď sa digitálna tvár televízie ešte len rozbiehala. Online som však už vtedy vnímal ako silnú alternatívu s veľkým potenciálom do budúcnosti. Odtiaľ som prešiel do technologickej firmy, ktorá vyvíjala content management systémy a e-commerce riešenia. Moje ďalšie kroky smerovali do reklamnej agentúry. Čiastočne za to môže Peťo Darovec, ktorý bol mojím pedagógom na Filozofickej fakulte a v tom čase pôsobil v Istropolitana D‘Arcy.

Zaujímal som sa o accountskú pozíciu, pretože ma vždy bavilo riadenie procesov a analytika, práca s dátami a ich dávanie do súvislostí – a to mi account manažment poskytoval. Bolo to však obdobie, keď sa moje kariérne preferencie len formovali. Dôležitý moment prišiel, keď som sa prihlásil do výberového konania v Union poisťovni, kde hľadali človeka na e-commerce. To ma zaujalo, pretože celá moja dovtedajšia skúsenosť bola úzko spojená s digitálom, e-commerce a marketingom.

Pomohli vám dovtedajšie skúsenosti alebo ste prišli do úplne nového – rozvíjajúceho sa segmentu?

Ťažil som zo skúseností, ktoré som získal na predchádzajúcich pozíciách. E-commerce mal v Unione už pri mojom príchode veľmi dobrý základ a rýchlo sa rozvíjal. Nedlho po mojom nástupe som dostal možnosť vytvoriť a viesť samostatné oddelenie digitálneho marketingu. Postupne sa nabaľovali ďalšie aktivity, až som skončil ako šéf celého marketingu a digitálneho predaja. Bolo to obdobie, keď sa už online marketing dostával do popredia a Union, hoci nepatril medzi najväčšie poisťovne, v digitálnej komunikácii dokázal konkurovať tým najväčším hráčom na trhu.

Pamätám si, že Union bol kedysi v tomto smere priekopník. Keď som si chcela vybaviť cestovné poistenie, už som nemusela ísť do pobočky. Stačilo to urobiť cez internet, ktorý bol síce vtedy ešte dosť pomalý, ale fungovalo to.

Áno, bolo to tak. A ďalšiu veľkú príležitosť priniesol Unionu opätovný vstup do povinného zmluvného poistenia vozidiel. PZP je dobrý produkt na online a už vtedy prinášal zaujímavé objemy predaja. Spojenie líderstva v online cestovnom poistení s PZP dávalo zmysel. Navyše so samostatným oddelením s vlastným rozpočtom a tímom ľudí sme dokázali služby systematicky a odborne rozvíjať. Keď som z Unionu odchádzal, cez internet sa úspešne predávalo aj poistenie majetku, havarijné a úrazové poistenie či poistenie onkologických chorôb. Navyše online bol v cestovnom poistení už najvýznamnejším retailovým distribučným kanálom a pri PZP tvoril online predaj približne tretinu celkového objemu. To boli naozaj silné čísla.

image

Marek Kopča Hyundai

Spodniaková Miroslava/MAFRA
E-commerce a digitálny marketing vtedy rástli veľmi rýchlo. Ako alebo od koho ste sa učili?

V tom čase bolo formálne vzdelávanie zamerané na marketing len na začiatku a to nehovorím o digitálnom marketingu. Ja som sa k tomu dostal prirodzene, keďže som od začiatku pracoval v online prostredí. Pri marketingových projektoch, často v B2B segmente, začalo byť rozhodujúce SEO a viditeľnosť vo vyhľadávačoch. Vtedy bolo SEO viac súčasťou IT ako marketingu. Postupne sa ukázalo, že nejde len o technickú optimalizáciu webu, ale aj o kvalitný obsah, o hodnotné spätné odkazy. Významnú úlohu na Slovensku začala zohrávať platená reklama vo vyhľadávaní na Googli, príchod smartfónov a silný nástup sociálnych sietí. To, čo bolo pred dvadsiatimi rokmi inovatívne, je dnes bežný štandard. Umelá inteligencia však prináša rovnako veľkú, ak nie ešte väčšiu zmenu paradigmy digitálnej komunikácie a marketingu. Technologický progres neustále prináša značkám nové príležitosti ...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-08-05 07:51:00 - Feat.: 0 - Title: Autentická komunikácia výrazne formuje imidž a reputáciu značky, hovorí CSR líderka a správkyňa Nadácie Orange 02 - Modified: 2025-07-17 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: Marta Cesnaková: Hodnotové kampane rezonujú u širokej verejnosti aj v porotách súťaží 03 - Modified: 2025-07-02 09:10:55 - Feat.: 0 - Title: Pre Kooperativu je mediálna agentúra súčasťou firmy. Potrebujeme, aby rýchlo reagovala na meniace sa trendy 04 - Modified: 2025-07-03 09:24:07 - Feat.: 0 - Title: Alexandra Kamenická: V PSS od mediálnej agentúry očakávame nové nápady a inovácie
01 - Modified: 2025-07-20 12:00:00 - Feat.: - Title: Z Instagramu do reality: Keď sa influencer marketing mení na zážitok 02 - Modified: 2025-04-16 09:32:06 - Feat.: - Title: Je čas zmeniť pohľad na influencerov 03 - Modified: 2025-03-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nový Hyundai INSTER stvorený pre smart ľudí
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. december 2025 14:20