StoryEditor

Namiesto rád, radšej pomoc. Nová kampaň odhalí, ako spoločnosť vníma ľudí s nadváhou

14.10.2025, 11:46
Autor:
michmich

Agentúra applepie pripravila pre spoločnosť Novo Nordisk ďalšiu kampaň, ktorou otvára citlivú, no dôležitú tému.

„Obezita nie je len otázkou estetiky. Je to chronické ochorenie, ktoré si vyžaduje citlivý odborný prístup a moderné riešenia,“ hovorí MUDr. Patrícia Kabáth, generálna riaditeľka Novo Nordisk Slovakia. Práve táto myšlienka sa stala základom novej kampane. Kampaň „Nehovorte mi, že mám schudnúť. Ukážte mi ako.“ spája empatiu, edukáciu a vizuálne výrazný symbol – gesto prstu prekrývajúceho ústa. To predstavuje odmietnutie nevyžiadaných rád a sebavedomý krok k odbornému riešeniu.

image

Nova kampan applepie x Novo Nordisk Slovakia

Spoločnosť Novo Nordisk pokračuje v edukatívnej komunikácii o vážnom zdravotnom probléme, ktorý je často v spoločnosti nesprávne vnímaný. Podľa Anny Kobolkovej, marketingovej manažérky Novo Nordisk, je kľúčom kampane priblížiť sa ľuďom, ktorí už veľa robia, no stretávajú sa s nepochopením. „Mnohí vynakladajú obrovské úsilie, ale stále to nestačí. Následne sa stretávajú s nepochopením a nevyžiadanými radami v momente, keď už skúsili takmer všetko. Kampaň smeruje ľudí na náš web, kde sa môžu informovať o možných rizikách nadváhy a dôležitej roli lekára,“ vysvetľuje.

image

Nova kampan applepie x Novo Nordisk Slovakia.

Insight kampane vychádza práve zo skúsenosti týchto ľudí, ktorí dennodenne počúvajú že stačí viac cvičiť a menej jesť. Realita je však často iná a tieto rady im napokon neprinášajú riešenie. Naopak, zvyšujú pocit osobného zlyhania. Agentúra applepie preto stavia na jasnom posolstve: „Nechcem počúvať, čo mám robiť, ale ako sa mi dá pomôcť.“ 

image

Nova kampan applepie x Novo Nordisk Slovakia.

Kreatívna idea je založená na kontraste medzi bežnou radou a skutočným riešením. Ukazuje, že zmena nezačína výčitkou, ale informáciou a rozhovorom s lekárom. „Pracovali sme s insightom, že ľudia v tejto situácii sú skutočnými bojovníkmi. Nevzdávajú sa a hľadajú riešenie. Preto sme zvolili sebavedomé gesto ‚Pssst‘ a výrazný typografický statement,“ dopĺňa Martin Melicherčík, creative director applepie. Gesto umlčania je v kampani posunuté do pozitívnej roviny: nie umlčanie samotných ľudí, ale umlčanie nevyžiadaných rád, ktoré bránia posunu vpred.

image

Nova kampan applepie x Novo Nordisk Slovakia.

Headline „Nehovorte mi, že mám schudnúť. Ukážte mi ako“ odkazuje na prvý krok, ktorý môže urobiť každý, kto bojuje s nadváhou. Získať správne informácie a obrátiť sa na lekára. Všetko dôležité nájdu ľudia na stránke VyhratNadVahou.sk, ktorá je centrom kampane. Obsahuje edukačné články aj kontakty na odborníkov, ktorí pacientom vedia poradiť.

image

Nova kampan applepie x Novo Nordisk Slovakia.

Kampaň sa objaví v printových tituloch aj online. Zahŕňa bannerovú reklamu na najnavštevovanejších portáloch, YouTube a search reklamu, outdoor vo forme bigboardov a citylightov, ale aj PR výstupy a video obsah na Startitup. Cieľom je odbúrať predsudky a posilniť informovanosť o tom, že každý môže urobiť krok k riešeniu a nemusí na to byť sám.

Nova kampan applepie x Novo Nordisk Slovakia.

Vizitka k projektu

Klient: Novo Nordisk Slovakia

Marketing Manager Obesity: Anna Kobolková 

Generálna riaditeľka: MUDr. Patrícia Kabáth

Agentúra: applepie

Strategy Director: Alexander Smik

Idea: Tomáš Kučírek, Lenka Hámorská

Copywriting: Barbora Nešporová

Creative Director: Martin Melicherčík

Art Director: Martin Melicherčík, Peter Kubaľák  

Web Design: Marcel Kuľha

Account Manager: Ema Cyprichová

Produkcia: Leopard Production

Režisér: Juraj Janiš

Fotograf: Jakub Klimo

Mediálna agentúra: Ideamedia

01 - Modified: 2025-12-01 10:15:17 - Feat.: - Title: Slovak Parcel Service predstavil vianočný online spot s Jozefom Vajdom 02 - Modified: 2025-11-26 09:57:56 - Feat.: - Title: COOP Jednota v novej kampani formátu TEMPO spája známe postavy a nečakané prvky 03 - Modified: 2025-11-13 13:47:44 - Feat.: - Title: 365.bank 17. novembra symbolicky prenechá svoj televízny reklamný priestor divadlám 04 - Modified: 2025-11-13 08:09:12 - Feat.: - Title: Spoznať kvalitu skla RONA v Lidli sa oplatí. Odkazuje Peter Sklár v novej kampani 05 - Modified: 2025-11-12 12:56:15 - Feat.: - Title: Vianočná kampaň BILLA: Vianoce sú, keď nezabúdame byť ľuďmi
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. december 2025 10:14