Program Teach Next je určený absolventom vysokých škôl, ktorí hľadajú prácu so silným spoločenským prínosom a možnosťou naplno rozvinúť svoj potenciál. Kampaň s názvom „Skipni fázu zlých džobov“ motivuje mladých preskočiť neinšpiratívne začiatky kariéry a hneď po štúdiu nastúpiť do práce, ktorá dáva zmysel. Kampaň podporujú viaceré osobnosti z verejného života a biznisu - Andrej Kiska, Adela Vinczeová, Táňa Ondrejková (Pelikán) aj Michal Meško (Martinus).
Program Teach Next je dvojročný program pre absolventov vysokých škôl a mladých profesionálov, ktorí získajú platenú prácu v školstve a k tomu intenzívny tréning líderských zručností s podporou mentora. Jeho cieľom je prostredníctvom mladých talentov prispieť k zlepšovaniu vzdelávania na školách a rovnosti šancí pre všetky deti na Slovensku. Teach v tomto roku oslavuje 10. výročie svojho pôsobenia na Slovensku.
Ako „skipnúť“ neinšpiratívne začiatky
Každý si pamätá svoj prvý job po vysokej škole – často je to sklamanie oproti očakávaniam. Najmä pre ambicióznych mladých ľudí je mix vypĺňania excelov, kopírovania dokumentov či zapájania projektorov bez možnosti rozvoja veľmi demotivujúci.
Teach Next poskytuje absolventom možnosť túto fázu „skipnúť“, teda preskočiť. Na stránke teach.sk/prvyjob im ponúka prácu, ktorá má viditeľný dopad na spoločnosť a je príležitosťou pre unikátny osobnostný a profesionálny rast. Účastníci programu získajú školenia v líderských zručnostiach a osobný mentoring v hodnote viac než 10 000 eur.
„Kampaňou „Skipni fázu zlých jobov“ chceme osloviť najmä čerstvých absolventov vysokých škôl, ktorým ponúkame unikátnu príležitosť. Je určená tým, ktorí chcú svoju kariéru odštartovať naplno – s obrovskou investíciou do osobnostného rozvoja, a zároveň s možnosťou meniť Slovensko k lepšiemu. V Teachi získajú aj úžasnú podporujúcu komunitu, v ktorej vznikajú priateľstvá a pracovný networking na celý život Podobné programy patria na Oxforde či Harvarde medzi najžiadanejšie,“ vysvetľuje Ivana Boledovičová, CEO Teach.
Kampaň podporia známe osobnosti
Medzi podporovateľov programu Teach Next dlhodobo patrí aj moderátorka Adela Vinczeová, ktorá v piatok 24. októbra v jazdiarni Bratislavského hradu uvedie podujatie pri príležitosti oslavy okrúhleho výročia – „10 rokov Teach na Slovensku“. Na podujatí vystúpia ďalší významní podporovatelia Teach-u, medzi nimi CEO online predajcu leteniek Pelikan Táňa Ondrejková, aj CEO kníhkupectva Martinus Michal Meško.
„Práca v Teachi môže byť jedna z najlepších skúseností, akú človek získa. Nie je totiž vždy jednoduchá - to vás naučí prekonávať prekážky a zamakať na sebe ako máločo. Nie je vždy priamočiara – to vás naučí trpezlivosti, pretože nič, čo skutočne stojí za to, nevzniká rýchlo a skratkami. No najmä, rieši priam generačnú výzvu – to vám dá okúsiť, aké to je, keď má práca aj obrovský zmysel,“ hovorí Michal Meško.
Organizáciu dlhodobo podporuje aj bývalý slovenský prezident Andrej Kiska, ktorý hovorí: „Teach Next je fantastický program. Priťahuje tých najlepších a najschopnejších, aby pomohli tým, ktorí pomoc najviac potrebujú. Talentovaní ľudia, ktorí do programu vstúpia, dokážu nielen pomáhať iným, ale aj dať svojej kariére a životu zmysel.“
O kampani
Kreatívu kampane Skipni fázu zlých jobov pripravila agentúra Free Andy, známa úspešnými spoluprácami s neziskovým sektorom. „Motivovať mladých, šikovných a ambicóznych ľudí, aby v tejto krajine nielen ostali, ale ju aj ďalej formovali, je niečo, čomu by mala spoločnosť venovať oveľa viac pozornosti. Preto sme radi, že im môžeme spojením silného insightu a newspeaku ukázať alternatívu, vďaka ktorej môžu skipnúť nezmyselné joby a urobiť niečo pre svoju kariéru aj budúcnosť krajiny,“ hovorí Juraj Bartoš, kreatívny riaditeľ Free Andy.
Kampaň je vzhľadom k cieľovej skupine nasadená najmä v digitálnom prostredí. „V rámci možností neziskovky sme pripravili takmer 360-stupňovú kampaň - v klasickom mediamixe nám chýba už len televízia, ktorú sme nahradili YouTube-om. Audiospoty bežia v podcastoch na sieti ZAPO a samozrejme nechýbajú ani influenceri,“ vysvetľuje Michal Mironov, marketingový manažér Teach.
Kampaň má však presah aj do offline priestoru – súčasťou sú printy a citylighty v Bratislave a Košiciach, k nim pribudnú aj živé diskusie so študentmi na univerzitách. Komunikácia potrvá až do konca apríla.
Prvé kolo prihlášok do programu Teach Next sa uzatvára 15.12.2025 tu.
Vizitka kampane:Klient: Teach – Michal Mironov, marketingový manažér
Agentúra: Free Andy
Creative director: Juraj Bartoš
Associate Creative director: Tomáš Slobodník
Copywriter: Marek Surovec, Eva Myjavcová, Adriana Takáčová, Tomáš Slobodník, Juraj Bartoš
Art Director: Karol Krištofovič, Viktória Babjaková, Eva Petrželová
Account Manager: Ivana Šramatá
Web dizajn: Agentúra Echt – Michal Chovaňák
Director: Juraj Bartoš
DOP: Majo Žilinčan
Production: endrius
EP: Andrej Solár
LP: Alica Celler
Casting manager: Maru Magálová
Grading: Daniel Gavenda
Editor: Dominik Reisel

