Kampaň sa inšpirovala prieskumom, ktorý realizovala iniciatíva 2% Pomáhame spolu na podporu mechanizmu asignácie dvoch percent dane z príjmu FO a PO. Ten ukázal, že príspevky 2 percent smerujú najčastejšie do oblastí vzdelávania, športu, ochrany prírody, kultúry, zdravia a sociálnej pomoci. „V našej kampani hovoríme k ľuďom, ktorí sa venujú svojej práci na 100 percent, avšak stále si nájdu 2 percentá na to, aby podporili aktivity, na ktorých im záleží,“ hovorí kreatívny riaditeľ agentúry Slovák & Friends Róbert Slovák.
Kampaň pracuje so sériou sloganov, ktoré prepájajú profesiu či každodennú činnosť s možnosťou podporiť vybranú oblasť. Zobrazuje bežných ľudí v práci, ktorou sa živia na 100 percent, ale na 2 percentá sú niekým iným - hrdinami, ktorí pomáhajú:
- Na 100 % šoférujem, na 2 % podporujem ochranu sokolov
- Na 100 % účtujem, na 2 % podporujem folklór
- Na 100 % programujem, na 2 % podporujem juniorský hokej
Prieskum taktiež ukázal, že až 7 z 10 Slovákov verí, že 2 percentá menia životy k lepšiemu. Možnosť asignovať využíva takmer milión fyzických a len 63-tisíc právnických osôb. Až 80 percent príjemcov tvoria občianske združenia, nasledujú neziskové organizácie a nadácie, ktoré tieto prostriedky ďalej adresne distribuujú tam, kde ich treba najviac. Podľa dát Asociácie firemných nadácií a nadačných fondov (ASFIN), až 75 percent grantov v hodnote do 5 000 eur smeruje do menších iniciatív – dôkaz, že aj malé sumy dokážu spôsobiť veľké zmeny.
„Osvete o 2 percentá h sa venujeme dlhodobo, no stále máme na Slovensku dosť firiem, ktoré ešte neasignujú ani len 1 percento, hoci na to majú zo zákona právo automaticky. Ak k tomu pridajú aj dar, môžu asignovať až 2 percentá. V týchto časoch, keď bude núdza o pomoc ešte väčšia a význam obyčajných 2 percent obrovský, je kľúčové, aby firmy vedeli a využívali túto možnosť a organizácie mali nástroje, ktoré im pomôžu osloviť ich,“ konštatuje Tatiana Švrčková, predsedníčka ASFIN.Kampaňové vizuály a videá si firmy a organizácie môžu stiahnuť zadarmo na stránkach www.pomahamespolu.sk. „Kampaňou chceme poskytnúť šancu aj menším organizáciám po celom Slovensku uchádzať sa o 2 percentá, aj keď nemajú prostriedky na vytvorenie vlastných kampaní. Veríme, že takto prispejeme k tomu, aby sme zvýšili objem pomoci, ktorý sa dostane ľuďom tam, kde to potrebujú,“ dodáva Tatiana Švrčková.
Komunikáciu kampane zastrešuje agentúra SKPR Strategies. Na 100 % je kampaň, ktorá má povzbudiť aj menšie organizácie, aby oslovili svojich podporovateľov a stavia na silnej internej komunikácii, dátových analýzach, storytellingu a cielených media relations.„Každý hlas sa počíta a každé gesto má silu. Iniciatíve 2% - Pomáhame spolu sa venujeme od jej vzniku a veríme, že ponúknuté formáty a nástroje v rámci kampane pomôžu malým i väčším organizáciám získať viac cez 2 percentá z daní pre dobrú vec. Sanovanie podpory vzdelávania, sociálnych služieb, pomoci núdznym a ďalších aktivít mimovládnym sektorom je v súčasnosti nenahraditeľné. Napriek tomu je neustále terčom kritiky. Naším cieľom je ukázať, že spoločne vieme pomôcť viac, lepšie a adresnejšie. Komunikovať transparentne a pravdivo a prispievať tak k menšej polarizácii spoločnosti,“ uzatvára Soňa Lexmanová, Managing Directorka agentúry SKPR Strategies.

