Stopercentná pomoc vďaka 2%. Iniciatíva 2% Pomáhame spolu štartuje novú kampaň.2% Pomáhame Spolu
StoryEditor

Stopercentná pomoc vďaka 2%. Iniciatíva 2% Pomáhame spolu štartuje novú kampaň

26.10.2025, 08:09
Autor:
michmich

Kampaň pripravila kreatívna agentúra Slovák & Friendsa komunikáciu zastrešuje SKPR Strategiesukazuje, že aj malé rozhodnutia môžu mať obrovský dosah.

Kampaň sa inšpirovala prieskumom, ktorý realizovala iniciatíva 2% Pomáhame spolu na podporu mechanizmu asignácie dvoch percent dane z príjmu FO a PO. Ten ukázal, že príspevky 2 percent smerujú najčastejšie do oblastí vzdelávania, športu, ochrany prírody, kultúry, zdravia a sociálnej pomoci. „V našej kampani hovoríme k ľuďom, ktorí sa venujú svojej práci na 100 percent, avšak stále si nájdu 2 percentá na to, aby podporili aktivity, na ktorých im záleží,“ hovorí kreatívny riaditeľ agentúry Slovák & Friends Róbert Slovák

Kampaň pracuje so sériou sloganov, ktoré prepájajú profesiu či každodennú činnosť s možnosťou podporiť vybranú oblasť. Zobrazuje bežných ľudí v práci, ktorou sa živia na 100 percent, ale na 2 percentá sú niekým iným - hrdinami, ktorí pomáhajú:

  • Na 100 % šoférujem, na 2 % podporujem ochranu sokolov
  • Na 100 % účtujem, na 2 % podporujem folklór
  • Na 100 % programujem, na 2 % podporujem juniorský hokej

Prieskum taktiež ukázal, že až 7 z 10 Slovákov verí, že 2 percentá menia životy k lepšiemu. Možnosť asignovať využíva takmer milión fyzických a len 63-tisíc právnických osôb. Až 80 percent príjemcov tvoria občianske združenia, nasledujú neziskové organizácie a nadácie, ktoré tieto prostriedky ďalej adresne distribuujú tam, kde ich treba najviac. Podľa dát Asociácie firemných nadácií a nadačných fondov (ASFIN), až 75 percent grantov v hodnote do 5 000 eur smeruje do menších iniciatív – dôkaz, že aj malé sumy dokážu spôsobiť veľké zmeny.

image

Stopercentná pomoc vďaka 2%. Iniciatíva 2% Pomáhame spolu štartuje novú kampaň.

2% Pomáhame Spolu
„Osvete o 2 percentá h sa venujeme dlhodobo, no stále máme na Slovensku dosť firiem, ktoré ešte neasignujú ani len 1 percento, hoci na to majú zo zákona právo automaticky. Ak k tomu pridajú aj dar, môžu asignovať až 2 percentá. V týchto časoch, keď bude núdza o pomoc ešte väčšia a význam obyčajných 2 percent obrovský, je kľúčové, aby firmy vedeli a využívali túto možnosť a organizácie mali nástroje, ktoré im pomôžu osloviť ich,“ konštatuje Tatiana Švrčková, predsedníčka ASFIN.

Kampaňové vizuály a videá si firmy a organizácie môžu stiahnuť zadarmo na stránkach www.pomahamespolu.sk„Kampaňou chceme poskytnúť šancu aj menším organizáciám po celom Slovensku uchádzať sa o 2 percentá, aj keď nemajú prostriedky na vytvorenie vlastných kampaní. Veríme, že takto prispejeme k tomu, aby sme zvýšili objem pomoci, ktorý sa dostane ľuďom tam, kde to potrebujú,“ dodáva Tatiana Švrčková.

image

Stopercentná pomoc vďaka 2%. Iniciatíva 2% Pomáhame spolu štartuje novú kampaň.

2% Pomáhame Spolu
Komunikáciu kampane zastrešuje agentúra SKPR Strategies. Na 100 % je kampaň, ktorá má povzbudiť aj menšie organizácie, aby oslovili svojich podporovateľov a stavia na silnej internej komunikácii, dátových analýzach, storytellingu a cielených media relations.

„Každý hlas sa počíta a každé gesto má silu. Iniciatíve 2% - Pomáhame spolu sa venujeme od jej vzniku a veríme, že ponúknuté formáty a nástroje v rámci kampane pomôžu malým i väčším organizáciám získať viac cez 2 percentá z daní pre dobrú vec. Sanovanie podpory vzdelávania, sociálnych služieb, pomoci núdznym a ďalších aktivít mimovládnym sektorom je v súčasnosti nenahraditeľné. Napriek tomu je neustále terčom kritiky. Naším cieľom je ukázať, že spoločne vieme pomôcť viac, lepšie a adresnejšie. Komunikovať transparentne a pravdivo a prispievať tak k menšej polarizácii spoločnosti,“ uzatvára Soňa Lexmanová, Managing Directorka agentúry SKPR Strategies.

01 - Modified: 2025-12-15 10:01:03 - Feat.: - Title: Agentúra Hype spustila kampaň pre Borec s ex-hooliganom v hlavnej úlohe 02 - Modified: 2025-12-01 10:15:17 - Feat.: - Title: Slovak Parcel Service predstavil vianočný online spot s Jozefom Vajdom 03 - Modified: 2025-11-26 09:57:56 - Feat.: - Title: COOP Jednota v novej kampani formátu TEMPO spája známe postavy a nečakané prvky 04 - Modified: 2025-11-13 13:47:44 - Feat.: - Title: 365.bank 17. novembra symbolicky prenechá svoj televízny reklamný priestor divadlám 05 - Modified: 2025-11-13 08:09:12 - Feat.: - Title: Spoznať kvalitu skla RONA v Lidli sa oplatí. Odkazuje Peter Sklár v novej kampani
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. december 2025 07:46