Michal ”Yaksha” Novotný v rozhovore s moderátorom Oliverom Jakubíkom na konferencii STRATÉGIE FÓRUM 2025.MAFRA Slovakia/ Mirka Spodniaková
StoryEditor

Yaksha: Pekné a štylizované kampane fungujú menej, marketingu vládne "trashový" obsah

30.10.2025, 10:13
  • Slovenský kreatívny producent Michal Novotný, známy ako Yaksha, sa na konferencii STRATÉGIE FÓRUM podelil o svoj nekonvenčný pohľad na budovanie značiek. 
  • V diskusii s moderátorom Oliverom Jakubíkom sa zameral na silu zážitkového marketingu, rastúci význam autenticity a vplyv sociálnych sietí.
  • Zážitkový marketing podľa neho funguje vtedy, keď značky dokážu vytvoriť emóciu a dôveryhodný osobný zážitok.
  • Vďaka trendu autenticity, ktorý priniesol TikTok, publikum odmieta preštylizovaný obsah a vyžaduje reálnosť, nie dokonalosť.
  • Príkladom úspešného zážitkového marketingu bol bežecký event, kde si účastníci mohli vyskúšať nové bežecké topánky.
  • Najväčším trendom budúcnosti podľa neho bude zdravý životný štýl a dlhovekosť.

Ako by si sa predstavil? Kto vlastne si a čomu sa aktuálne venuješ?

Dlho som sa nevedel presne opísať, ale keďže túto otázku dostávam pomerne často, zhrnul by som to pod pojem „kreatívec“. Pôsobím ako kreatívec v hudobnom, módnom, reklamnom a aktuálne aj v športovom priemysle.

Aké miesto má dnes zážitok v marketingu? Ako s ním pracovať, aby oslovil publikum, vyvolal emócie a prepojil tradičné aj moderné formy komunikácie?

Samozrejme, veľmi to záleží od produktu alebo služby, ktorú chceme marketingovo komunikovať. Nie každý produkt je podľa mňa vhodný na to, aby sa predával zážitkovou formou. V mojom prípade je to však iné. Často predávam celý svoj životný štýl alebo veci, ktoré sú jeho súčasťou, takže pre mňa je zážitková forma marketingu priam povinnosťou.

Celý môj marketing prechádza cez pocit, cez to, ako dané veci reálne žijem. Práve cez eventy a osobné zážitky sa snažím docieliť, aby bola reklama dôveryhodná a mala potrebnú kredibilitu. Je to absolútne podstatné.

Ktoré značky ťa najčastejšie oslovujú a ako sa rozhoduješ, do ktorých projektov sa pustíš?

Mám veľmi aktuálny príklad. Len pred dvoma hodinami som dostal spätnú väzbu od klienta, ktorému som posielal pripravené video. Napísal mi, že video je príliš komerčné a profesionálne. Jeho predstava bola, že by malo byť viac „špinavé“ a autentické – v podstate bolo až pr...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-10-27 08:10:08 - Feat.: 0 - Title: Tereza Molnár: Dôležité je počúvať klientov a sústrediť sa na ich reálne potreby 02 - Modified: 2025-10-23 08:04:00 - Feat.: 0 - Title: Soňa Lexmanová: Piliermi dôveryhodnosti sú konzistentnosť, transparentnosť a empatia 03 - Modified: 2025-10-10 18:46:22 - Feat.: 0 - Title: Gaming je novým bojiskom o pozornosť a dôveru publika 04 - Modified: 2025-08-05 14:00:22 - Feat.: 0 - Title: STRATÉGIE FÓRUM 2025: Od KitKatu až po gaming. Objavte, čo hýbe svetom značiek
01 - Modified: 2025-10-30 09:05:09 - Feat.: - Title: Tomáš Palovský: Dôvera sa nerodí z rychlých kampaní, ale z dlhodobého záväzku 02 - Modified: 2025-10-27 08:10:08 - Feat.: - Title: Tereza Molnár: Dôležité je počúvať klientov a sústrediť sa na ich reálne potreby 03 - Modified: 2025-10-23 08:04:00 - Feat.: - Title: Soňa Lexmanová: Piliermi dôveryhodnosti sú konzistentnosť, transparentnosť a empatia 04 - Modified: 2025-10-15 04:00:00 - Feat.: - Title: Kľúčom k silnému brand experience je uveriteľnosť a konzistentnosť 05 - Modified: 2025-10-10 18:46:22 - Feat.: - Title: Gaming je novým bojiskom o pozornosť a dôveru publika
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 14:22