Stratégie Fórum 2025 - panelová diskusia „Značky, ktorým ľudia veria“.MAFRA Slovakia/ Mirka Spodniaková
StoryEditor

Soňa Lexmanová: Piliermi dôveryhodnosti sú konzistentnosť, transparentnosť a empatia

22.10.2025, 15:37
  • Špecialistka na PR a komunikáciu hovorila na konferencii STRATÉGIE FÓRUM o kľúčových faktoroch, ktoré budujú dôveryhodnosť značky. Prezradila tiež, čo dôveru ohrozuje a ako zvládať krízovú komunikáciu.
  • Spôsob vnímania dôveryhodnosti značiek zásadne zmenili sociálne siete a nové médiá.
  • Generácia Z očakáva od značiek zodpovednosť, odvahu a súlad slov s činmi.
  • Úprimná a otvorená komunikácia sú kľúčové nielen smerom von, ale aj smerom k zamestnancom a partnerom.
  • Dôveru ohorzuje neautentickosť. Ak chce značka vstupovať do spoločenských a hodnotových tém, musí nimi žiť.
  • V krízovej situácii treba reagovať rýchlo, ale rozvážne. Nevypláca sa mlčať ani hádzať vinu na druhých.

„Za poslednú dekádu a pol sa spôsob budovania dôvery zásadne zmenil,“ konštatuje Soňa Lexmanová. Dôvera bola pôvodne postavená najmä na autoritách – odborníkoch a tradičných médiách, ktoré mali v spoločnosti silné postavenie. Dnes sa však táto pozícia otriasa, čiastočne pre otázky transparentnosti, ale aj preto, že komunikačný ekosystém sa rozšíril o sociálne siete a nové médiá, ktoré menia spôsob, akým vnímame dôveryhodnosť. „Komunikačné prostredie je dnes omnoho dynamickejšie a fragmentovanejšie, no dôvera zostáva výsledkom kombinácie viacerých faktorov – reputácie, transparentnosti, lojality aj hlbokého porozumenia medzi značkou a jej publikom,“ hovorí špecialistka na PR.

Budovanie dôvery: od autorít k autenticite

Podľa prieskumu Edelman Trust Barometer 2025 sú dnes najdôveryhodnejšími inštitúciami stále firmy – ...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-10-10 18:46:22 - Feat.: 0 - Title: Gaming je novým bojiskom o pozornosť a dôveru publika 02 - Modified: 2025-07-21 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: Soňa Lexmanová: Klienti dnes nechcú byť len viditeľní a počuteľní, čoraz viac im ide o dosah 03 - Modified: 2025-07-16 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: SKPR Strategies: Naším zlatým pravidlom je riešiť skutočný problém, zároveň sa nebojíme riskovať 04 - Modified: 2024-12-31 08:23:54 - Feat.: 0 - Title: Soňa Lexmanová o spolupráci PR agentúr s neziskovkami: Nepomáhame pre ocenenia 05 - Modified: 2024-11-19 14:41:07 - Feat.: 0 - Title: Šprint alebo maratón? Značka potrebuje podľa PR expertov oboje
01 - Modified: 2025-10-30 13:18:54 - Feat.: - Title: Yaksha: Pekné a štylizované kampane fungujú menej, marketingu vládne "trashový" obsah 02 - Modified: 2025-10-30 09:05:09 - Feat.: - Title: Tomáš Palovský: Dôvera sa nerodí z rychlých kampaní, ale z dlhodobého záväzku 03 - Modified: 2025-10-27 08:10:08 - Feat.: - Title: Tereza Molnár: Dôležité je počúvať klientov a sústrediť sa na ich reálne potreby 04 - Modified: 2025-10-10 18:46:22 - Feat.: - Title: Gaming je novým bojiskom o pozornosť a dôveru publika 05 - Modified: 2025-09-30 14:00:07 - Feat.: - Title: Stretégie forum 2025: Vystrelil záujem o video. V SVOD formáte to bolo až cez 200 percent
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. december 2025 13:48