StoryEditor

Expertka na trendy: Naše deti budú pracovať v zamestnaniach, ktoré si ani nevieme predstaviť

02.11.2025, 17:25
  • Pavlína Louženská je uznávaná česká konzultantka a trendforecasterka v oblasti marketingu, technológií a kultúry. Nedávo bola v Bratislave na Biznis konferencii Slovenskej sporiteľne, kde hovorila o trendoch pre rok 2030. 
  • Ako veľmi sa svet zmení za 5 rokov? Čo by mali robiť značky, aby sa dožili budúcnosti? 
  • Ako sa budú meniť potreby mladších generácií a prečo treba začať stavať katedrály? 

Louženská vo svojich prácach skúma, ako sa mení správanie ľudí, akým spôsobom technológie pretvárajú naše spotrebiteľské i sociálne návyky, a ako spoločnosti – veľké i malé – môžu na tieto zmeny reagovať. Jej prednáška na Biznis konferencii Slovenskej sporiteľne priniesla víziu marketingu do roku 2030, – a to nielen ako technologickej disciplíny, ale ako hlbšieho pohľadu na zmeny správania a myslenia zákazníkov. 

Je 5 rokov ďaleko alebo blízko? 

„Keď čítam reporty alebo sa bavím s klientmi, tak niektorí mi hovoria, že do roku 2030 sa nič nezmení. Iní zase tvrdia, že svet bude úplne iný,“ hovorí Louženská a pripomína, čo sa udialo za posledných 5-6 rokov v spoločnosti. „Od videí na TikToku, v ktorých tancovali teenageri, sme sa posunuli do stavu, že tieto videá ovplyvňujú, kto sa stane našim prezidentom alebo premiérom a kreatívna ekonomika sa stala obrovským biznisom. Za päť rokov sme objavili, čo je to pandémia a prečo musíme mať doma rúška.“

image

Pavlína Louženská, trendforecasterka na Biznis konferencii Slovenskej sporiteľne

Každá generácia si myslí, že žije uprostred najväčších zmien v histórii. Mysleli si to naši rodičia, keď dostali do rúk prvé mobilné telefóny, starí rodičia, keď si kupovali prvé televízory aj naši pra-pra predkovia pri prvej skutočnej knihe. „Myslím si to aj ja. Ale na rozdiel od nich si to nemyslím dvakrát za...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-11-28 12:11:57 - Feat.: - Title: Roman Jazudek: Reach je takmer všetko. Aj v B2B marketingu 02 - Modified: 2025-11-25 12:53:47 - Feat.: - Title: Slovenská sporiteľňa prináša vianočný spot. Jej ústrednou postavou je oslík 03 - Modified: 2025-10-31 11:57:23 - Feat.: - Title: Pozitívne emócie vyhrávajú aj v B2B. Ukazuje to nová kampaň Slovenskej sporiteľne 04 - Modified: 2025-09-17 11:41:56 - Feat.: - Title: IntellCRE mieri na najväčší realitný trh v USA. Startup podporí aj Slovenská sporiteľňa 05 - Modified: 2025-08-20 13:19:39 - Feat.: - Title: Slovenská sporiteľňa prináša do pobočiek tlmočenie do posunkového jazyka
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. december 2025 07:01