StoryEditor

Legendárna vianočná kampaň Coca-Cola ožíva vďaka umelej inteligencii

04.11.2025, 14:30
Autor:
palpal

Vianočnú reklamu Coca-Cola vytvorilo kreatívne zoskupenie WPP Open X pod vedením VML, s podporou EssenceMediacom a Ogilvy.

Vianoce sa blížia. Svet sa spomalí, domovy prevonia škorica a mestá rozžiaria tisíce svetielok. Nová vianočná kampaň Coca-Cola s názvom „Rozozvuč čaro Vianoc“ prináša nielen osvieženie v podobe ikonického nápoja Coca-Cola, ale aj tradičný zvonček, ktorý vyzýva všetkých, aby sa na chvíľu zastavili a užili si radosť zo spoločne strávených chvíľ. Súčasťou kampane je aj tento rok obľúbený vianočný kamión Coca-Cola a pokračujúca podpora Červeného kríža.

Zvonček ako symbol spolupatričnosti

Hlavným symbolom kampane je vianočný zvonček, ktorý jemne pripomína, že pravé čaro Vianoc spočíva v okamihoch, keď sa rodina a priatelia stretnú pri jednom stole. Súčasťou kampane je aj inovovaná verzia legendárnej vianočnej reklamy Coca-Cola „Vianoce sú tu“ (Holidays are Coming), ktorá tento rok ožíva v novej podobe vďaka spojeniu ľudskej kreativity a najmodernejších technológií.

„Teší ma, že sme tohtoročnej vianočnej kampani Coca-Cola dali tradičný symbol v podobe zvončeka. Každý z nás ho vníma ako neodmysliteľnú súčasť Vianoc, ktorá vždy rozoznie kúzlo Štedrého večera,“ vysvetľuje Kateřina Třísková, Marketing Manager Coca-Cola pre Česko a Slovensko. 

Pomocou umelej inteligencie vznikla moderná a pritom nežne nostalgická oslava Vianoc, plná emócií a tradícií, ktoré všetci poznáme a milujeme.

Kamión na obzore

Obľúbený vianočný kamión Coca-Cola vyrazí na svoju cestu aj tento rok a počas decembra zavíta na deväť rôznych miest na Slovensku a v Českej republike. Kamión so sebou prinesie tradičný zvonček, bohatý program a najmä posolstvo celej kampane – myšlienku vzájomnej spolupatričnosti.

Všetok výťažok z predaja občerstvenia a vianočných predmetov poputuje už tradične na podporu Červeného kríža.

image
Coca-cola

Vianoce plné pohody pre tých, ktorí celý rok pomáhajú

Hlavnou myšlienkou tohtoročnej kampane je vzdať hold tým, ktorí pre nás pripravujú a vytvárajú vianočné kúzlo – nech už ide o členov rodiny, našich blízkych či dobrovoľníkov. V tomto duchu sa nesie aj samotná podpora Slovenského Červeného kríža. Tento rok Coca-Cola nasmeruje výťažok z vianočnej roadshow práve na jeho pracovníkov, ktorí pomáhajú druhým nielen počas Vianoc, ale po celý rok. „Tohtoročná podpora Červeného kríža oceňuje ľudí, ktorí sa snažia druhým zabezpečiť nielen krajšie Vianoce, ale pomáhajú aj počas celého roka s náročnými úlohami – často úplne nezištne. Chceme im preto priniesť radosť a podporu, aby odchádzali domov na Vianoce bez stresu a dokázali si ich naplno užiť,“ hovorí Veronika Němcová, riaditeľka komunikácie a spoločenskej zodpovednosti Coca-Cola pre Česko a Slovensko.

„Téma duševného zdravia je pre Slovenský Červený kríž veľmi dôležitá – venujeme sa jej počas celého roka aj v rámci našej práce a pomoci iným. Zároveň však vieme, aké dôležité je starať sa aj o našich vlastných zamestnancov. Preto sme radi, že vďaka podpore spoločnosti Coca-Cola pripravíme predvianočné podporné stretnutia zamerané na duševné zdravie aj drobné darčeky pre našich kolegov, aby sa mohli naladiť na vianočné sviatky v pokojnejšej a príjemnejšej atmosfére,“ uvádza Zuzana Rosiarová Kesegová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža.

image
Coca-cola
image
Coca-cola
image
Coca-cola
image
Coca-cola

Vianočná súťaž: Vyhrajte zimnú rozprávku s Coca-Colou

Coca-Cola tento rok umožní niekoľkým fanúšikom zažiť skutočné zimné čaro pod polárnou žiarou. Súčasťou marketingových aktivít je tradičná národná spotrebiteľská súťaž so špeciálnou vianočnou edíciou Coca-Cola a Coca-Cola Zero, doplnená obľúbenými nápojmi Fanta, Fanta Zero, Sprite, Sprite Zero a Kinley.

Hlavnou výhrou je pobyt pre dvoch v ľadovom hoteli vo švédskej Kirune, kde môžu výhercovia zažiť nádhernú bielu rozprávku. Okrem toho sa môžu tešiť aj na vianočné poklady od Coca-Coly – napríklad unikátnu edíciu Coca-Cola Lego vianočného kamióna alebo jemne znejúce vianočné zvončeky.

image
Coca-cola

Silná kampaň v OOH aj online priestore

Všetky informácie o vianočnej kampani nájdete na webovej stránke Coca-Cola.

Tohtoročná marketingová kampaň je rozsiahla – zahŕňa OOH reklamu, doposiaľ najsilnejšiu podporu maloobchodných reťazcov, PR komunikáciu, digitálnu reklamu a spoluprácu s influencermi a lokálnymi ambasádormi – Peter Altof (@eXploited), Natália Kornerová (@natykerny), Kristína Ďurišová (@kika.durisova), ktorí sa opäť predstavia v spoločných videách.

Vianočnú reklamu Coca-Cola vytvorilo kreatívne zoskupenie WPP Open X pod vedením VML, s podporou EssenceMediacom a Ogilvy.

01 - Modified: 2025-10-22 11:03:52 - Feat.: - Title: Vianočná kampaň Orange ukazuje sviatky cez netradičného hrdinu 02 - Modified: 2025-09-02 06:30:00 - Feat.: - Title: Coca-Cola a Star Wars prinášajú limitovanú edíciu a oživujú ikonické postavy 03 - Modified: 2025-08-28 07:16:49 - Feat.: - Title: Fanúšikovia Fanty a hororov si prídu na svoje s halloweenskou limitovanou edíciou 04 - Modified: 2024-02-22 11:32:32 - Feat.: - Title: Limitovaná edícia Coca-Cola K-Wave Zero Sugar oslavuje hudobný štýl K-Pop 05 - Modified: 2023-11-08 10:53:32 - Feat.: - Title: Svet potrebuje viac Santov. Vianočná kampaň Coca-Cola prichádza s krásnym posolstvom
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2025 21:54