„Príbeh svetla“: Najnovší vianočný #believeinyourself spot ErsteErste
StoryEditor

Slovenská sporiteľňa prináša vianočný spot. Jej ústrednou postavou je oslík

25.11.2025, 13:53
Autor:
redred

„Príbeh svetla“ sa zameriava na to, čo predchádzalo tradičnému vianočnému príbehu a zdôrazňuje, že rozhodujúcu úlohu často zohrávajú práve tí najmenší medzi nami.

V tohtoročnom vianočnom spote  skupina Erste porozpráva dojímavý príbeh inšpirovaný jednou z najlegendárnejších ciest v histórii: cestu Márie a Jozefa do Betlehema. Ústrednou postavou je malý oslík, ktorý musí čeliť nepriazni osudu a nakoniec zohrá rozhodujúcu úlohu v príbehu, ktorý sa stal kľúčovým pre mnohých ľudí naprieč generáciami a po celom svete.

„Vianočná kampaň Erste 2025 by nám všetkým mala pripomenúť, že nádej a láskavosť nám často prinášajú tí najmenší spomedzi nás. Je to príbeh o súcite, odhodlaní a o tom, že každý má v sebe niečo hodnotné, čo môže zdieľať s druhými. V dnešnom svete je dôležitejšie než kedykoľvek predtým inšpirovať ľudí – prejaviť úctu, poskytnúť podporu a povzbudiť každého, aby veril vo vlastné schopnosti“, hovorí Nina Pentek, zodpovedná za produkciu v Erste Group.

„Chceme tiež pripomenúť, že bez ohľadu na to, čo sa okolo nás deje, vždy môžeme nájsť svetlo v sebe – a toto svetlo môže všetko zmeniť!“ 

Vianočné podobenstvo očami oslíka

Vianočný spot skupiny Erste s názvom „Príbeh svetla“ nadväzuje na platformu #believeinyourself a upriamuje pozornosť na často prehliadanú postavu: oslíka z príbehu o ceste Márie a Jozefa do Betlehema. V príbehu tento osol púta pozornosť tým, že je malý a nešťastný. Jeho majiteľ ho považuje za nehodného a zaobchádza s ním tvrdo. Napriek tomu si osol získa Máriu, ktorá si ho vyberie na cestu, a nakoniec ich sprevádza na ich putovaní, pričom symbolicky nesie svetlo.

V snahe autenticky priblížiť staroveký svet hovoria herci hovoria pôvodnou aramejčinou, majú na sebe ručne šité autentické kostýmy, pohybujú sa v úchvatných scenériách za zvukov tradičných nástrojov a prírody. Počas natáčania sa dbalo na to, aby zvieratá neboli počas natáčania vystavené bolesti, utrpeniu, ujme ani stresu.

Spustenie spotu na všetkých trhoch skupiny Erste

Kampaň „Príbeh svetla“ beží na všetkých trhoch, kde pôsobí Erste Group, vrátane Rakúska, Česka, Slovenska, Maďarska, Rumunska, Chorvátska a Srbska. Kampaň, ktorá bola spustená 19. novembra a potrvá až do Vianoc, využíva 360° distribúciu zahŕňajúcu televíznu reklamu, tlač, digitálne médiá, sociálne médiá a predajné miesta banky.

Predchádzajúcich sedem vianočných spotov Erste Group dosiahlo spolu viac ako 360 miliónov videní a získali vyše 39 ocenení v reklamnom priemysle. Rovnako ako v prípade predchádzajúcich vianočných spotov skupiny Erste, za kreatívnu stránku opäť zodpovedá agentúra Jung von Matt DONAU. Réžie tohtoročnej reklamy sa znovu ujala dvojica Dorian a Szymon z produkčnej spoločnosti Arts & Sciences.

„Spot sa líši od zvyčajných vianočných spotov tým, že ponúka nezvyčajný pohľad, silnú symboliku a nadčasové posolstvo“, dodáva Mike Nagy, výkonný a kreatívny riaditeľ spoločnosti Jung von Matt DONAU.

Titulky

Klient: Erste Group Bank AG

Chief Brand Officer: Martin Radjaby-Rasset

Riaditeľka útvaru Brand & Marketing Erste Bank Chorvátsko: Nina Pentek

Group Brand Management: Daniel Ratzenböck, Juraj Flimel

Agentúra: Jung von Matt DONAU

Kreatívny riaditeľ: Mike Nagy

Copywriteri: Mike Nagy, Eva Zefferer, Anka Buche, Daniel Schäfer

Umeleckí riaditelia: Lea Vukovics, Paulina Sadlo, Szymon Rose

Account Director: Michael Draxler

Account Manager: Corina Berger

Produkcia: Arts & Sciences (Londýn)

Réžia: Daniel a Szymon

Kamera: Barry Akroyd

Strih: Work Editorial

Postprodukcia: Untold Studios

Farebná úprava: Company 3

Zvukový dizajn: Factory Studios    

Hudba: KO Music

 

 

 

01 - Modified: 2025-11-28 12:11:57 - Feat.: - Title: Roman Jazudek: Reach je takmer všetko. Aj v B2B marketingu 02 - Modified: 2025-11-04 09:59:32 - Feat.: - Title: Expertka na trendy: Naše deti budú pracovať v zamestnaniach, ktoré si ani nevieme predstaviť 03 - Modified: 2025-10-31 11:57:23 - Feat.: - Title: Pozitívne emócie vyhrávajú aj v B2B. Ukazuje to nová kampaň Slovenskej sporiteľne 04 - Modified: 2025-09-17 11:41:56 - Feat.: - Title: IntellCRE mieri na najväčší realitný trh v USA. Startup podporí aj Slovenská sporiteľňa 05 - Modified: 2025-08-20 13:19:39 - Feat.: - Title: Slovenská sporiteľňa prináša do pobočiek tlmočenie do posunkového jazyka
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. december 2025 09:02