Mamografia je jediná spoľahlivá metóda, ktorá dokáže odhaliť nádor aj v jeho nehmatateľnom štádiu. Teda vtedy, kedy je najvyššia pravdepodobnosť na jeho úspešné vyliečenie. Napriek tomu je účasť Sloveniek na mamografických vyšetreniach iba okolo 30 percent, čo je výrazne pod priemerom Európskej únie, cieľom je účasť 60-70%.
Motivovať ženy k absolvovaniu mamografie sa Novartis rozhodol prostredníctvom kampane, ktorá pracuje s ikonickou skladbou Čerešne. Text skladby hovorí o tom, že žena nedovolila nikomu siahnuť na svoje čerešne. A práve to je častým dôvodom, prečo u nás zbytočne zomiera na rakovinu prsníka až 1000 žien ročne. Slovenky nedovolia ani odbornému personálu siahnuť na ich čerešne.
„Nízka účasť na mamografickom skríningu bola hybnou myšlienkou ku hľadaniu spôsobu ako povzbudiť ženy, aby mamografický skríning absolvovali. Sme radi, že sa nám podarilo prísť s kampaňou, ktorá veľmi jemne a žensky nabáda ženy vyšetrenie absolvovať. Veľmi si vážime aj spoluprácu a odvahu pacientiek, ktoré prispeli k zimomriavkam, ktoré táto kampaň vyvoláva. Sme vďační aj za podporu pacientskych organizácií a odbornej inštitúcie NOI,“ hovorí Dana Zábranská, Brand Strategy Lead zo spoločnosti Novartis.
„Téma rakoviny prsníka je pre ženy citlivá aj intímna téma. Preto sme vytvorili kampaň, ktorá emočne zarezonuje, ale zároveň zostane jemná, ženská a vo svojej podstate pozitívne motivujúca. Využitím obľúbenej piesne sme dosiahli dlhšie udržanie pozornosti diváka, čo sa ukazuje aj na dátach o dopozeranosti online videí. Čerešne sú silným a zapamätateľným motívom, ktorý môže fungovať dlhodobo ako symbol prevenčnej kampane rakoviny prsníka,“ vysvetľuje Michal Hornický z agentúry Kreatívna Dvojica.
Silu komunikovaného posolstva umocňuje aj skutočnosť, že hlavnými aktérkami spotu sú ženy z OZ Amazonky, ktoré majú s rakovinou prsníka osobnú skúsenosť.
Kampaň môžete zachytiť v televízii, online aj v rádiu.
VIZITKA:
Klient: Novartis – Dana Zábranská, Štefan Bôžik, Zuzana Kasalová, Richard Gajdoš, Martina Šubíková, Peter Škorec
Partneri kampane: Amazonky, Nie rakovine, Liga proti rakovine, Národný onkologický inštitút
Kreatívna agentúra: Kreatívna Dvojica
Creative Director: Ivana Hornická Pacoňová, Michal Hornický
Strategy: Ivana Hornická Pacoňová, Michal Hornický
Copywriter: Ivana Hornická Pacoňová
Art Director: Michal Hornický, Veronika Mrkvicová
Account manager: Nina Mičudová
Hudobná produkcia: Fatmusic - Juraj Marikovič, Viktor Hazard
Spev: Katka Ščevlíková
Produkcia: Jánošíci
Réžia + foto: Viliam Jánošík
Kamera: Matej Jánošík
Head of production: Dominika Jánošík
Production manager: Natália Uhrínová
MUAH: Paula Malo
Set dizajn: Denisa Puchyová
Lights: Štefan Džubera, Erika Valentová, Patrik Martinkovič, Filip Hrmo
Strih: Viliam Jánošík
Mix master: Bajko

