Čerešne: kampaň Kreatívnej dvojice pre NovartisKreatívna Dvojica
StoryEditor

Novartis v emotívnej kampani pozýva ženy na mamografický skríning

02.12.2025, 07:00
Autor:
lezlez

Spoločnosť Novartis spustila kampaň na zvýšenie účasti na mamografickom skríningu. Kampaň od Kreatívnej Dvojice využíva legendárnu pieseň Čerešne v netradičnom kontexte.

Mamografia je jediná spoľahlivá metóda, ktorá dokáže odhaliť nádor aj v jeho nehmatateľnom štádiu. Teda vtedy, kedy je najvyššia pravdepodobnosť na jeho úspešné vyliečenie. Napriek tomu je účasť Sloveniek na mamografických vyšetreniach iba okolo 30 percent, čo je výrazne pod priemerom Európskej únie, cieľom je účasť 60-70%.

Motivovať ženy k absolvovaniu mamografie sa Novartis rozhodol prostredníctvom kampane, ktorá pracuje s ikonickou skladbou Čerešne. Text skladby hovorí o tom, že žena nedovolila nikomu siahnuť na svoje čerešne. A práve to je častým dôvodom, prečo u nás zbytočne zomiera na rakovinu prsníka až 1000 žien ročne. Slovenky nedovolia ani odbornému personálu siahnuť na ich čerešne.

 

„Nízka účasť na mamografickom skríningu bola hybnou myšlienkou ku hľadaniu spôsobu ako povzbudiť ženy, aby mamografický skríning absolvovali. Sme radi, že sa nám podarilo prísť s kampaňou, ktorá veľmi jemne a žensky nabáda ženy vyšetrenie absolvovať. Veľmi si vážime aj spoluprácu a odvahu pacientiek, ktoré prispeli k zimomriavkam, ktoré táto kampaň vyvoláva. Sme vďační aj za podporu pacientskych organizácií a odbornej inštitúcie NOI,“ hovorí Dana Zábranská, Brand Strategy Lead zo spoločnosti Novartis.

„Téma rakoviny prsníka je pre ženy citlivá aj intímna téma. Preto sme vytvorili kampaň, ktorá emočne zarezonuje, ale zároveň zostane jemná, ženská a vo svojej podstate pozitívne motivujúca. Využitím obľúbenej piesne sme dosiahli dlhšie udržanie pozornosti diváka, čo sa ukazuje aj na dátach o dopozeranosti online videí. Čerešne sú silným a zapamätateľným motívom, ktorý môže fungovať dlhodobo ako symbol prevenčnej kampane rakoviny prsníka,“ vysvetľuje Michal Hornický z agentúry Kreatívna Dvojica.

image

Čerešne: kampaň Kreatívnej dvojice pre Novartis

Kreatívna Dvojica

Silu komunikovaného posolstva umocňuje aj skutočnosť, že hlavnými aktérkami spotu sú ženy z OZ Amazonky, ktoré majú s rakovinou prsníka osobnú skúsenosť. 

Kampaň môžete zachytiť v televízii, online aj v rádiu.

VIZITKA: 

Klient: Novartis – Dana Zábranská, Štefan Bôžik, Zuzana Kasalová, Richard Gajdoš, Martina Šubíková, Peter Škorec 

Partneri kampane: Amazonky, Nie rakovine, Liga proti rakovine, Národný onkologický inštitút

Kreatívna agentúra: Kreatívna Dvojica

Creative Director: Ivana Hornická Pacoňová, Michal Hornický

Strategy: Ivana Hornická Pacoňová, Michal Hornický 

Copywriter: Ivana Hornická Pacoňová

Art Director: Michal Hornický, Veronika Mrkvicová

Account manager: Nina Mičudová

Hudobná produkcia: Fatmusic - Juraj Marikovič, Viktor Hazard

Spev: Katka Ščevlíková

Produkcia: Jánošíci

Réžia + foto: Viliam Jánošík

Kamera: Matej Jánošík

Head of production: Dominika Jánošík

Production manager: Natália Uhrínová

MUAH: Paula Malo

Set dizajn: Denisa Puchyová

Lights: Štefan Džubera, Erika Valentová, Patrik Martinkovič, Filip Hrmo

Strih: Viliam Jánošík

Mix master: Bajko 

 

 

 

01 - Modified: 2025-09-05 10:51:44 - Feat.: - Title: Máš to vo svojich rukách: Nová kampaň pomáha ženám zorientovať sa v prevencii rakoviny prsníka 02 - Modified: 2025-09-04 15:38:58 - Feat.: - Title: Allianz olympijskou kampaňou inšpiruje k prekonávaniu sa 03 - Modified: 2024-04-29 06:13:33 - Feat.: - Title: Fitshaker má novú kampaň. Poukazuje v nej na sebavedomie, ktoré sa dá nadobudnúť cvičením 04 - Modified: 2023-12-25 07:00:00 - Feat.: - Title: Fitshaker v novej kampani vyzdvihuje prirodzenú krásu žien 05 - Modified: 2023-12-06 08:42:46 - Feat.: - Title: Reklamné prostredie je mentálny tréning. Makáš aj sa zapotíš, a potom prídu endorfíny
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. december 2025 07:02