Stál pri zrode Toy Story 2 či Hľadá sa Nemo. Dnes učí značky po celom svete, ako pracovať s emóciami tak, aby si ich ľudia skutočne zapamätali. Matthew Luhn verí, že silný príbeh dokáže predať aj obyčajnú vodu. A že najväčšou chybou marketérov je, keď za hrdinu príbehu považujú svoj produkt, nie zákazníka. Nedávno vystúpil na Biznis konferencii Sporiteľne a Stratégie si túto príležitosť nemohli nechať ujsť. Luhn prezradil, ako zapojiť príbehy do budovania značiek a prečo na to potrebujete aj dáta.
Ktorý moment v kariére najviac ovplyvnil váš záujem o storytelling, rozprávanie príbehov?
Povedal by som, že to bol film Toy Story 2. Bola to moja prvá práca pre Pixar a bol som súčasťou písania a storyboardingu. Vtedy som naozaj poctivo skúmal to, čo stojí za skvelými príbehmi, za najlepšími filmami či knihami. Napríklad som čítal veľa románov. Ale čítal som ich tak, ako keby to boli filozofické diela. Veľmi ma posunulo dielo od Josepha Campbella Hrdina s tisícimi tvárami. Aj cez toto dielo som sa učil o príbehoch.
Je ťažké pochopiť tieto princípy?
Myslím si, že sa to môže naučiť každý. Ale niektorí ľudia to majú jednoduchšie (smiech). Môže za tým byť aj to, že možno vaši rodičia boli dobrými rozprávačmi príbehov a ako dieťa vás nimi zabávali. Aj ja som mal to šťastie. Už ako malého ma bavilo vymýšľať zábavné príbehy, vždy som rád riešil hádanky. Baví ma proces tvorby príbehov, vymýšľania charakterov postáv. V našej brandži sa často deje to, že vytvoríte naozaj super príbeh, o ktorom ste presvedčený, že bude fungovať. Ale zrazu nie sú na film peniaze a nič z vašich nápadov sa nezrealizuje. A tam sa všet...
Zostáva vám 85% na dočítanie.

