StoryEditor

Od Toy Story k značkám: Príbehy menia biznis

10.12.2025, 09:25
  • Matthew Luhn, veterán štúdií Disney/Pixar, ktorý stál pri zrode Toy Story 2 či Hľadá sa Nemo, vystúpil na Biznis konferencii Sporiteľne.
  • Odhalil, ako sa princípy filmového storytellingu dajú preniesť do sveta marketingu.
  • Najväčšou chybou marketérov podľa neho je, keď za hrdinu príbehu považujú svoj produkt, nie zákazníka.
  • Priblížil, ako cielene pracovať s emóciami tak, aby si ľudia k značke vytvorili aj dlhodobý vzťah.
  • Dozviete sa tieť, čo sa môžu marketéri naučiť z Toy Story, Nema či ďalších ikonických príbehov.
  • Prečo nestačí len rozprávať príbehy a ako dáta pomáhajú pochopiť publikum bez toho, aby zabili autenticitu príbehu.
  • Aké chyby značky najčastejšie robia pri budovaní dôvery, autenticity a emócií.

Stál pri zrode Toy Story 2 či Hľadá sa Nemo. Dnes učí značky po celom svete, ako pracovať s emóciami tak, aby si ich ľudia skutočne zapamätali. Matthew Luhn verí, že silný príbeh dokáže predať aj obyčajnú vodu. A že najväčšou chybou marketérov je, keď za hrdinu príbehu považujú svoj produkt, nie zákazníka. Nedávno vystúpil na Biznis konferencii Sporiteľne a Stratégie si túto príležitosť nemohli nechať ujsť. Luhn prezradil, ako zapojiť príbehy do budovania značiek a prečo na to potrebujete aj dáta.

Ktorý moment v kariére najviac ovplyvnil váš záujem o storytelling, rozprávanie príbehov?

Povedal by som, že to bol film Toy Story 2. Bola to moja prvá práca pre Pixar a bol som súčasťou písania a storyboardingu. Vtedy som naozaj poctivo skúmal to, čo stojí za skvelými príbehmi, za najlepšími filmami či knihami. Napríklad som čítal veľa románov. Ale čítal som ich tak, ako keby to boli filozofické diela. Veľmi ma posunulo dielo od Josepha Campbella Hrdina s tisícimi tvárami. Aj cez toto dielo som sa učil o príbehoch.

Je ťažké pochopiť tieto princípy?

Myslím si, že sa to môže naučiť každý. Ale niektorí ľudia to majú jednoduchšie (smiech). Môže za tým byť aj to, že možno vaši rodičia boli dobrými rozprávačmi príbehov a ako dieťa vás nimi zabávali. Aj ja som mal to šťastie. Už ako malého ma bavilo vymýšľať zábavné príbehy, vždy som rád riešil hádanky. Baví ma proces tvorby príbehov, vymýšľania charakterov postáv. V našej brandži sa často deje to, že vytvoríte naozaj super príbeh, o ktorom ste presvedčený, že bude fungovať. Ale zrazu nie sú na film peniaze a nič z vašich nápadov sa nezrealizuje. A tam sa všet...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-09 12:07:34 - Feat.: 0 - Title: Česko-slovenský projekt sociálneho marketingu prvýkrát na svetovej scéne 02 - Modified: 2025-11-10 16:43:14 - Feat.: 0 - Title: Miki Plichta hovorí, že nemohol vystúpiť na Lepšej konferencii pre kritiku GymBeamu. Firma aj organizátori to odmietajú 03 - Modified: 2025-11-21 12:03:00 - Feat.: 0 - Title: Televízie sú garantom overených správ, odznelo na konferencii TELEvízia 20.25 04 - Modified: 2025-11-28 12:11:57 - Feat.: 0 - Title: Roman Jazudek: Reach je takmer všetko. Aj v B2B marketingu
01 - Modified: 2023-06-20 10:18:17 - Feat.: - Title: Prvý deň, prví vítazi, prvé zadania pre Young Lions a prvé prednášky, hlavne o AI
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. december 2025 13:33