Linkedin s prišiel s prestížnym prieskumom.Shutterstock
StoryEditor

Prieskum LinkedIn o TOP manažéroch 2025: Slovensko boduje kvalitou komunikácie

19.12.2025, 13:00
Autor:
michmich

Európsky prieskum LinkedIn komunikácie TOP manažérov 2025, ktorý porovnáva komunikáciu lídrov v siedmich krajinách strednej a východnej Európy, poukázal na výrazné rozdiely v tom, ako vrcholoví manažéri pracujú so svojou profesionálnou reputáciou.

Kým väčším trhom dominujú počty followerov, Slovensko sa profiluje ako krajina s nadpriemernou mierou engagementu a dôrazom na kvalitu, originalitu a autenticitu obsahu.

Vyplýva to z analýzy dát, ktorú pripravila medzinárodná strategická komunikačná spoločnosť Rothman & Roman v spolupráci s agentúrou Konektor na Slovensku. Prestížny výročný rebríček porovnáva profily generálnych riaditeľov a vrcholových manažérov viac než 200 spoločností v krajinách ako Slovensko, Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko, Slovinsko či Bulharsko.

Európsky kontext: banky a CEO na čele LinkedInu

Na regionálnej úrovni renking potvrdzuje rastúci význam LinkedInu ako kľúčovej platformy pre líderskú a firemnú komunikáciu. Najúspešnejší jedinci zaznamenali medziročný nárast sledovateľov o 15 až 20 %. Lídrom rebríčka sa aj tento rok stal Klaus Zellmer, generálny riaditeľ spoločnosti Škoda Auto a v prvej trojici ho nasledujú Przemysław Gdański, CEO BNP Paribas Bank Polska a Marco Hössl, CEO Kaufland Romania SCS. Poradie najlepších tak poukazuje na silnú pozíciu lídrov z Česka, z Poľska a z Rumunska v rámci regionálnej LinkedIn komunity.

image

EU CEO/FOLLOWERS.

Konektor

Slovensko: vplyv nevzniká počtom followerov

Slovenská časť rebríčka prináša v európskom kontexte odlišný pohľad na líderskú komunikáciu na LinkedIne. Hoci ide o menší trh z hľadiska veľkosti publika, slovenskí generálni riaditelia dosahujú nadpriemernú mieru engagementu, čo potvrdzuje, že rozhodujúcim faktorom vplyvu nie je počet sledovateľov, ale schopnosť viesť zmysluplný a dôveryhodný dialóg s profesionálnym publikom.

Najvyššiu mieru engagementu medzi slovenskými CEO dosiahol Peter Krutil, generálny riaditeľ Slovenskej sporiteľne. Rebríček zároveň jasne ukazuje silnú dominanciu bankového sektora – až štyria z piatich najangažovanejších slovenských CEO pochádzajú z bánk. V prvej päťke sa ďalej umiestnili Daniel Kollár (ČSOB), Andrej Zaťko (365.bank) a Michal Liday (Tatra banka).

Jediným zástupcom mimo bankového sektora v TOP 5 je Branislav Strýček, generálny riaditeľ Slovenských elektrární, čo potvrdzuje význam energetiky ako ďalšieho kľúčového sektora, v ktorom zohráva dôvera a transparentná komunikácia zásadnú úlohu.

image

SK CEO/ENGAGEMENT.

Konektor

Dáta zároveň ukazujú, že slovenskí lídri pristupujú k LinkedInu strategickejšie, častejšie zdieľajú odborný obsah, reagujú na aktuálne ekonomické a spoločenské témy a dlhodobo si udržiavajú konzistentný komunikačný štýl. Aj napriek menším komunitám tak dokážu generovať vyššiu mieru interakcie než mnohí lídri vo väčších krajinách regiónu.

Tento prístup potvrdzuje, že skutočný vplyv na LinkedIne nevzniká automaticky s rastúcim počtom followerov, ale je výsledkom relevancie obsahu, dôveryhodnosti lídra a systematickej práce s témami, ktoré majú pre publikum reálnu hodnotu. Miera engagementu sa tak ukazuje ako presnejší ukazovateľ dôvery a autority než samotná veľkosť publika.

Slovensko v TOP 3 regiónu podľa engagementu CEO

Výrazný rozdiel medzi krajinami odhaľuje aj porovnanie engagementu generálnych riaditeľov naprieč regiónom. Práve v tejto metrike sa Slovensko dostáva medzi najsilnejšie krajiny strednej a východnej Európy.

V tohtoročnom rebríčku líderskej angažovanosti sa na druhom mieste v celom regióne umiestnil Peter Krutil, generálny riaditeľ Slovenskej sporiteľne. Predbehol tak lídrov z Poľska aj z Rumunska a potvrdil, že slovenskí CEO dokážu na LinkedIne vytvárať mimoriadne aktívne a relevantné komunity.

Prvé miesto obsadil Tomáš Salomon, CEO Českej sporiteľne, tretí skončil Michał Bolesławski z ING Bank Śląski a štvrtý Ömer Tetik, CEO Banca Transilvania. Klaus Zellmer, CEO Škoda Auto, sa v tejto kategórii umiestnil na piatej priečke.

image

EU CEO/ENGAGEMENT.

Konektor

Zaujímavým zistením je, že viacerí lídri, ktorí sa v roku 2024 v TOP 5 engagementu nenachádzali, zaznamenali v tomto roku výrazný posun. Platí to aj pre slovenského zástupcu. Peter Krutil sa medziročne prepracoval do regionálnej špičky, čo poukazuje na rastúci význam konzistentnej a obsahovo premyslenej líderskej komunikácie.

„Slovenské dáta jasne ukazujú, že skutočný vplyv na LinkedIne nevzniká automaticky s rastúcim počtom sledovateľov. Rozhodujúca je schopnosť lídrov komunikovať autenticky, s jasným obsahovým zámerom a dlhodobou stratégiou. Menšie, ale angažované komunity, sú dnes silným nositeľom dôvery,“ uviedla Kateryna Kovaľová, riaditeľka slovenskej pobočky agentúry Konektor.

Čísla poukazujú aj na rozdiely medzi jednotlivými manažérskymi pozíciami. Kým CEO profily sú na Slovensku na LinkedIne relatívne aktívne a viditeľné, komunikácia HR, finančných či marketingových riaditeľov zostáva skôr výnimočná. Práve tieto roly by pritom mohli zohrávať výraznejšiu úlohu v oblasti employer brandingu, reputácie a odborného dialógu.

image

Kedy sa dočkáme plnej verzie tejto funkcie?

LinkedIn ako strategický nástroj reputácie

Rebríček potvrdzuje, že LinkedIn sa v strednej a východnej Európe čoraz viac presúva z pozície doplnkového kanála do roly strategického nástroja budovania dôvery, odborného postavenia a dlhodobej reputácie lídrov aj značiek. Rozdiely medzi krajinami zároveň ukazujú, že neexistuje jediný univerzálny model úspechu – rozhodujú lokálny kontext, kultúra komunikácie a konzistentná práca s obsahom.

Zber dát výskumu prebiehal na konci roku 2025, analyzovali sa dáta za posledných 12 mesiacov. Výskum sa zameral na komunikáciu kľúčových zástupcov spoločností s najvyšším obratom podľa rebríčka Coface Top 500 doplneného o komerčné banky, ktoré pôsobia na Slovensku, v Česku, v Slovinsku, v Maďarsku, v Rumunsku, v Bulharsku a v Poľsku.

O Konektore

V komunikačnej skupine Konektor pracuje viac ako päťdesiat odborníkov v oblasti strategickej komunikácie, public relations, reklamy, digitálneho či influencer marketingu aj public affairs. Okrem kancelárií na Slovensku a v Česku pokrýva ďalšie trhy prostredníctvom dlhoročného členstva v sieti nezávislých komunikačných agentúr Eurocom Worldwide. Konektor dlhodobo pracuje pre spoločnosti Microsoft, Stock, Skanska, Nvidia, AMC Networks atď.

01 - Modified: 2025-11-14 11:11:33 - Feat.: - Title: Miki Plichta urovnáva spor s Lepšou konferenciou a GymBeam: Podcenil som následky, je to moje zlyhanie 02 - Modified: 2025-09-17 08:38:27 - Feat.: - Title: Koľko ľudí skutočne číta diskusie pod vašimi príspevkami na LinkedIn? Výsledky prekvapia 03 - Modified: 2024-08-07 09:36:39 - Feat.: - Title: Konektor posilňuje tím v Bratislave. Agentúru povedie Kateryna Kovaľová 04 - Modified: 2023-06-29 14:06:07 - Feat.: - Title: Simona Mištíková: LinkedIn je biznisom príležitostí, jeho výsledky sa dostavia rýchlo a klienti majú už do mesiaca zákazky 05 - Modified: 2023-06-09 11:07:13 - Feat.: - Title: 5 krokov k úspechu na LinkedIN. Pozor, táto sieť má aj svoje nástrahy
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 13:00