Najväčší festival kreativity Cannes Lions začal pre Slovensko úspešne. Triad si odnáša dva shortlisty z kategórie Mobile (jeden v podkategórii Website as a part of campaign a jeden v podkategórii Activation by location) a to za kampaň pre O2, v ktorej, ak ste prekročili hranice, dostali ste smsku, že takto slobodne žiť nebolo vždy možné.
Na začiatku bola "len" web stránka, ktorá sa zobrazila, ak ste chceli browsovať na hociktorej zahraničnej stránke. Neskôr sa k nápadu pridala i myšlienka, že O2 svojim zákazníkom pošle smsku pri prechode hraníc, ktorá bude upozorňovať na to, že ani toto nebolo v minulosti bežné.
Tvorcovia priznávajú, že išlo o niečo, čo bolo mimo plánov a rozpočtu. To, čo však Martin Woska vyzdvihuje, je, že nápad samotný žiadne platené médiá nepotreboval. Sám bol médiom. Jediná podpora bola platený post na Facebooku. Išlo o post, že návštevou Facebooku ste tiež prekročili štátnu hranicu. Chceli ním zacieliť práve na používateľov mobilnej facebookovej aplikácie a tiež nezákazníkov O2.
Nápad vznikol niekoľko rokov predtým, ako predstavili O2. Pôvodne malo ísť o presmerovanie na internáty, no nezrealizoval sa. „Až minulý rok zrazu všetko do seba zapadlo, keď sme si uvedomili, že sa to perfektne hodí pre O2," prezrádza Martin Woska.
Kampaň si tento rok odniesla päť Klincov, bodovala aj na prvej digitálnej súťaži Digital Pie. O tom, či sa podarí Triadu premeniť shortlist na kov, budeme vedieť zajtra 20.6.
Slovenské agentúry tento rok poslali 23 prihlášok. Najväčší počet prihlášok majú v kategórii Print & Publishing (6) a Direct (5).