osobný archív
StoryEditor

Young Lionisti zo Slovenska: Porovnať si sily so svetovými agentúrami nás poriadne nakoplo

20.06.2017, 18:09
Autor:
ebeb
Vyspovedali sme Matúša Kvasa a Martina Špeťka, ktorí ako jedni z prvých bojovali v Cannes tento rok.

Cannes Lions dáva tradične každý rok šancu mladým talentom. Tí, ktorí uspeli v lokálnej súťaži Young Lions, išli bojovať do Cannes. Tento rok sa zúčastnila výnimočne veľká slovenská zostava zložená zo 14tich členov. Ako prví Stratégiám svoje pocity povedala dvojica Matúš Kvas a Martin Špeťko.

Ich zadaním, na ktoré mali 48 hodín, bolo vytvoriť kampaň pre britský Červený kríž, súťažili v kategórii PR.

Až 9 z 10 prípadov, kde organizácia zasahuje, sú takzvané "silent emergencies". Ide napríklad o oblasť v okolí Chadského jazera, kde na hlad alebo nedostatok pitnej vody umiera vyše 10 miliónov ľudí. Problémom je, že média informujú iba o najaktuálnejších veciach a dlhodobé krízy ostávajú ignorované - jednak médiámi ale aj samotnými ľuďmi. “Naša kampaň mala zviditeľniť "silent emergencies", vyzvať ľudí k prispievaniu peňazí a tým pomôcť čo najviac ľuďom v núdzi,” hovorí dvojica.

S: Ako ste zadanie vyriešili?

Chceli sme, aby naša cieľovka pocítila, aké to je, keď ich niekto dlhodobo ignoruje (presne tak, ako oni ignoruju “silent emergecies” krízy). Zároveň sme im chceli ukázať, aký silný efekt môže vyvolať čo i len jedna pozitívna odpoveď. Využili sme preto známe celebrity, ktoré začali fanúšikom z ničoho nič odpovedať na roky nezodpovedané listy, emaily či facebookové správy. V odpovedi sa každá celebrita ospravedlnila za ignoráciu a zároveň upozornila na problém “silent emegencies”: “Hej, prepáč, že som ti neodpísal na tvoju správu 10 rokov, no sú ďaleko horšie veci, ktoré dlhodobo všetci ignorujeme. Pridaj sa ku mne a poďme na ne spoločnými silami odpovedať.”

S: Čo vám ako prvé napadlo?

Že žijeme v dobe, v ktorej sa ľudia starajú hlavne o svoje problémy. Väčší problém ako kríza v Afrike je ten, keď nám doma nejde wifi. Ľuďom sme preto celú problematiku “silent emergencies” chceli ukázať z vlastného uhla pohľadu. Museli si pripomenúť, aké to je, keď ich niekto ignoruje.

S: Ako celkovo hodnotíte pristupy zahraničných ľudí, ktorí s vami súťažili?

Stretli sme tímy zo všetkých kútov sveta, ich postup pri riešení brífu bol v podstate rovnaký. Namiesto toho, aby sa súťažiaci sústredili na využívanie “klasických” PR nástrojov, išli po podstate problému a jeho zmysluplnom riešení. Videli sme, ako ľudia vo svojich návrhoch využívajú nové technológie, printové vizuály, microsity, guerillové kampane… Máme z toho veľkú a úprimnú radosť. Aj sám predseda poroty na brífe prizvukoval, že PR je v prvom rade o vytváraní príbehov, až potom sa zamýšľame nad konkrétnymi nosičmi. 

S: Rada pre tých, ktorí chcú ísť bojovať budúci rok?

Ešte asi nemáme vek na to, aby sme niekomu radili a poučovali ho. Faktom však je, že aj v PR sfére sa dá nájsť množstvo kreatívnych výziev a ich následných riešení. Porovnať svoje sily s tímami zo svetových agentúr je pre nás brutálnym nakopnutím do ďalšej práce. A už len ostáva dúfať, že tu budúci rok budeme opäť bojovať my.

Práce Young lionsitov posudzujú porotcovia z celého sveta, tento rok zaznamenal festival najväčší počet súťažiach vôbec – takmer 500.

01 - Modified: 2023-06-22 07:27:30 - Feat.: - Title: Kde sa učí reklama a koľko absolventov marketingových odborov si nájde prácu vo fachu? 02 - Modified: 2022-07-26 16:29:50 - Feat.: - Title: Alexander Smik: Cannes Lions je inšpirácia, kam sa dá posúvať náš trh. Aj Zlatý klinec 03 - Modified: 2022-06-27 11:41:01 - Feat.: - Title: Inšpirácia z Cannes: Ktorým reklamám z kategórie Film udelila porota Grand Prix 04 - Modified: 2022-06-15 18:46:02 - Feat.: - Title: Veľký úspech pre mladých kreatívcov: v Cannes získali zlato 05 - Modified: 2022-03-04 17:35:36 - Feat.: - Title: Cannes Lions vykázal ruských delegátov a tohtoročné ruské súťažné príspevky
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. október 2024 00:34