Mediálny magnát Rupert Murdoch vyzval internetovú spoločnosť Facebook, aby platila mediálnym podnikom za šírenie ich spravodajstva. Upozornil, že na zisky Facebooku by takéto poplatky mali len malý vplyv, zatiaľ čo novinárom by zabezpečili výrazne priaznivejšie vyhliadky.
Facebook by mal podľa Murdocha platiť za spravodajstvo podobné poplatky, aké platia poskytovatelia káblovej či satelitnej televízie za prenášané televízne programy, uviedla agentúra DPA.
Európske tlačové agentúry už minulý mesiac vyzvali, aby boli veľké internetové firmy, ako napríklad Google, Facebook a Twitter, donútené platiť autorské poplatky za využívanie spravodajského obsahu, ktorý im prináša značné zisky.
Agentúry upozornili, že spravodajstvo je po kontakte s príbuznými a priateľmi druhým najdôležitejším dôvodom pre využívanie sociálnej siete Facebook. Záujem používateľov o spravodajstvo podľa agentúr pomáha internetovým spoločnostiam zvyšovať príjmy z reklamy na úkor tých, ktorí správy vytvárajú.
"Facebook pri mnohých príležitostiach uviedol, že jeho cieľom je stať sa najväčším médiom na svete. A pritom Facebook ani Google nemajú svoju redakciu. Nemajú žiadne spravodajské siete, národné ani medzinárodné. Nemajú žiadne tímy reportérov v Sýrii, ktorí by riskovali život, aby ukázali pravú tvár vojny," uviedlo deväť európskych agentúr v decembrovom vyhlásení. "Ponúkajú užívateľom internetu prácu iných zverejňovaním odkazov na ich správy," dodalo.