Seriál Oteckovia uviedla Markíza na obrazovky v pondelok 1. januára, pred hlavnými spravodajskými reláciami. Televízia ho vysielala každý pracovný deň a spolu s dnešnou už priniesla 110 epizód, pričom každá dosiahla nadpriemerný záujem divákov.
V podvečernom vysielaní nemali Oteckovia konkurenciu a dosahovali dokonca lepšie výkony ako niektoré relácie v hlavnom vysielacom čase. Dnešným dňom však na obrazovke končia. Od piatka 8. júna obsadí podvečerný slot séria príbehov Rodinné prípady.
Prekvapenie aj pre televíziu
„S úspechom sa nikdy nedá počítať dopredu, projektu sme však od začiatku verili a z výsledku sme doslova nadšení. Oteckovia už od svojho štartu dosahujú vynikajúce výsledky sledovanosti a tešia sa mimoriadne pozitívnej diváckej odozve,“ hovorí Lukáš Kočišek, PR manažér Markízy.
Priemerne si každú epizódu pozrelo 475-tisíc divákov (starších než 12 rokov), čo je na podvečerný denný seriál skutočne nadštandardný výkon. V obchodne dôležitej skupine divákov 12-54 rokov si Oteckovia pripísali vysokú priemernú sledovanosť 9,4 percenta a trhový podiel takmer 36 percent.
Čomu pripisuje televízia úspech seriálu? „Najmä tomu, že Oteckovia sú iní – modernejší, odľahčenejší, zábavnejší, s vyššou hodnotou pri písaní príbehov, scenára aj pri spôsobe nakrúcania. Výrazne sme do nich investovali aj po produkčnej stránke,“ hovorí Kočišek.
Novinky ďalšej série
Oteckovia sa po letnej prestávke vrátia na obrazovky opäť na jeseň, kedy Markíza uvedie ďalšie premiérové časti. „V novej sérii neplánujeme žiadne výraznejšie zmeny, keďže sa nám podarilo nájsť tú formu, ktorú diváci očakávajú. Diváci sa budú môcť tešiť na nové humorné rodinné situácie, napríklad ďalší spoločný oteckovský výjazd,“ dodáva Kočišek.
Televízia však pripravuje aj nejaké novinky. „Prinesieme nové postavy - prasiatko, ktoré bude žiť v škôlke, obľúbeného herca Jána Koleníka, ktorý bude stvárňovať postavu mladšieho brata seriálovej Tamary, teda herečky Zuzany Mauréry. Bude hrať čosi iné, ako boli diváci doteraz zvyknutí, preto sa tešíme, ako sa toho zhostí,“ uzatvára Kočišek.
Nadpriemerné výkony
Oteckovia mali od začiatku vernú divácku základňu. V januári si priemerne pozrelo každú epizódu 493-tisíc divákov, vo februári to bolo 452-tisíc divákov a v marci dosiahol seriál svoje maximum, keď si ho priemerne pozrelo až 523-tisíc divákov.
V apríli sa seriál so 453-tisíc divákmi vrátil na svoj „štandard“ a v hokejovom máji klesol na 393-tisíc divákov. Na access time (a aj prime time) sú to však nadpriemerné výkony, ktoré sa televíziám v posledných rokoch nepodarilo dosiahnuť.
Aj v cieľovej skupine divákov 12-54 si Oteckovia pripisovali vysoké trhové podiely, ktoré sa postupne dokonca zvyšovali. Z 32 percent v januári sa vyšplhali na 35 percent vo februári a nad 36 percent v marci. V apríli dokonca prekonali hranicu 40 percent, májové časti si pripísali 38,5 percenta.
Dôležité je však to, že Oteckovia Markíze zafungovali v podvečernom vysielacom čase - v access prime, kde sa už dlhšie nevedela presadiť. V čase svojho vysielania nemal seriál konkurenciu a výrazne posilnil celodenný trhový podiel televízie aj sledovanosť hlavného večerného spravodajstva.
Seriálové rekordy
Najvyšší trhový podiel v cieľovej skupine 12-54 dosiahli Oteckovia 17. apríla, kedy si pripísali 44,4 percenta. To znamená že takmer každý druhý Slovák, ktorý mal v tom čase zapnutý televízor, pozeral Oteckov.
Zo 110 epizód si len 4 epizódy pripísali podiel pod 30 percentami. Všetky boli zo začiatku januára, neskôr už seriál pod túto hodnotu neklesol.
Pol miliónovú hranicu divákov prekonalo 45 epizód, najviac divákov nad 12 rokov si pozrelo úvodnú časť (637-tisíc) a nasledujúcu o deň neskôr (596-tisíc).
Takmer polovica epizód mala v cieľovej skupine 12-54 sledovanosť vyššiu než 10 percent. Najnižšiu sledovanosť (5,7 percenta) z celej série mala paradoxne epizóda, ktorú televízia uviedla na Medzinárodný deň detí.
Rodinný seriál zo života štyroch otcov je inšpirovaný čilskou predlohou, ktorá je adaptáciou pôvodného argentínskeho formátu Señores Papis televízie Telefe z roku 2014.
Seriál vznikol pod taktovkou štyroch režisérov: Petra Nikolaeva, ktorý je podpísaný aj pod Inšpektorom Maxom, ktorý vysielala Jednotka, Adriany Totikovej (Superhrdinovia, Pravdivé príbehy s Katkou Brychtovou), Vlada Fischera (Chlapi neplačú, Búrlivé víno) a Zuzany Mariankovej (Horná Dolná).
Kreatívnou producentkou seriálu je Soňa Čermáková Uličná (Tajné životy, Kolonáda). Tím scenáristov vedie Katarína Mikulíková (Búrlivé víno), do ktorej tímu patrí Hana Lasicová (Búrlivé víno), Gabika Alexová, ďalej napríklad aj Naďa Clontz a Biba Bohinská, ktoré spolupracovali na úspešnom seriáli RTVS Tajné životy, alebo Anna Fifíková, ktorá pracovala ako kreatívna producentka Búrlivého vína.
Hudbu k seriálu pochádza od skupiny Hex. Hudbu piesne zložil Peter Ďuďo Dudák a o text sa postaral Martin Fefe Žúži. K piesni vznikol aj videoklip pod režisérskou taktovkou Branislava Špačeka. Nakrúcal sa v priestoroch, kde vzniká aj samotný seriál. Účinkujú v ňom nielen členovia skupiny Hex, ale aj všetky obľúbené postavy z Oteckov.