Skvelé výkony Petra Sagana a jeho zavŕšenie triumfu v boji o zelený dres sledovalo 29. júla na Dvojke 337-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+ s podielom na trhu 25,2 percenta. Nedeľná finálová etapa Tour de France sa stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa.
Priemerná sledovanosť živých prenosov 105. ročníka Tour de France v tomto roku dosiahla 203-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+ s podielom na trhu 22,2 percenta. Celkovo si slávne cyklistické podujatie (preteky + štúdia, zásah: 3 minúty bez prerušenia) pozrelo 2,13 milióna divákov, čo predstavuje 45,7 percenta populácie v cieľovej skupine 12+.
Diváci RTVS upriamili svoju pozornosť aj na vysielanie televízneho štúdia Tour de France s exkluzívnymi hosťami - bratmi Martinom a Petrom Velitsovcami. Štúdio dosiahlo rekordný trhový podiel 13,5 percenta v porovnaní s predchádzajúcimi ročníkmi.
On-line vysielanie prenosov na stránkach rtvs.sk a tdf.rtvs.sk zaznamenalo v priemere na jednu etapu približne 25-tisíc zobrazení.
TOP 5 najsledovanejších etáp:
Por. | Tour de France 2018 | Dátum | Počet divákov (12+) |
---|---|---|---|
1. | 21. etapa Houilles – Paríž | 29.07.2018 | 337 000 |
2. | 15. etapa Millau – Carcassone | 22.07.2018 | 291 000 |
3. | 11. etapa Albertville – La Rosiére | 18.07.2018 | 276 000 |
4. | 2. etapa Mouilleron – La Roche-sur-Yon | 08.07.2018 | 270 000 |
5. | 10. etapa Annecy – Le-Grand-Bornand | 17.07.2018 | 228 000 |
Sledovanosť Tour de France sa po minuloročnom prepade po vylúčení Petra Sagana vrátila na čísla z rokov predtým.
Prehľad sledovanosti posledných 5. ročníkov Tour de France:
Rok | Počet divákov (12+) | Podiel na trhu |
---|---|---|
2013 | 146 000 | 17,5% |
2014 | 174 000 | 20,2% |
2015 | 206 000 | 22,5% |
2016 | 203 000 | 21,7% |
2017 | 85 000 | 9,3% |
2018 | 203 000 | 22,0% |
Zdroj: PMT/KANTAR MEDIA a Google Analytics