Facebook pripravuje aktualizácie týkajúce sa označovania brandového, teda plateného obsahu a rozširuje Brand Collabs Manager do viacerých krajín. Snaží sa tak najmä o prínos transparentnosti do spolupráce medzi značkami a influencermi, a influencermi s klientami.
Tagy platených sponzorstiev sa doteraz označovali ako „Paid“, čo mohlo byť pre používateľov nezrozumiteľné a zavádzajúce. Nové označenie by malo znieť „Paid Partnership“. Pri tomto názve sa očakáva, že bude používateľom sociálnej siete na prvý pohľad jasné, že ide o platené partnerstvo.
Čo sa týka označovania príspevkov, Facebook chce zaviesť ďalší button, ktorý bude odkazovať na doplňujúce dáta o značke a autorovi príspevku, čiže influencerovi. Pod značkou v pravom hornom rohu na obrázku budú informácie o profile autora a podrobnosti spolupráce. Označenie má výstižný názov „About This Partnership“, pod ktorý bude v najbližšej dobe možné pridať prekliky na ďalšie stránky. Tagy nebudú mať podmienku, že budú označovať len platené spolupráce, ale aj neplatené.
Momentálne je možné označiť spolupracujúce, alebo ľubovoľné profily pomocou označenia @názovstránky v texte príspevku. Nový názov spomenutý vyššie by mal byť lepšie prepracovaný a efektívnejší.
Ak sa spomínané novinky osvedčia, spustenie sa očakáva budúci rok.
Brand Collabs Manager je platforma, ktorá má uľahčiť spoluprácu medzi firmami a influencermi. Je pochopiteľné, že s narastajúcim počtom influencerov, vyvíja Facebook nástroje na ich udržanie na svojej platforme. Ide o formu marketingu, ktorý kladie dôraz na tvorcov, ktorí majú vplyv na potenciálnych spotrebiteľov. Takýto influenceri sa môžu zaregistrovať a následne si ich podľa filtra klient vyhľadá.
Registrácia do platformy je jednoduchá, influencer si vytvorí profil, na ktorom uvedie počet fanúšikov a kategóriu publika. Na základe týchto údajov potom Facebook vyhodnotí percentuálnu zhodu, ktorá ukazuje vhodnosť spolupráce so značkou a s požiadavkami danej firmy.
Po rozkliknutí profilu sa zobrazí klasický profil s charakteristikami publika, záujmami, pohlavím, vzdelaním a aj rokom založenia facebookovej stránky. Ďalej sa zobrazia informácie o tom, aký typ obsahu influencer produkuje a aj to, akým jazykom komunikuje a aké má ďalšie profily a webové stránky. Profil môže byť taktiež doplnený o videá a ďalšie kanály ako Instagram.
Klienti, ktorý sa rozhodnú prostredníctvom platformy vyhľadať vhodného influencera, budú mať na profile prístup k údajom týkajúcich sa predchádzajúcich spoluprác a aj k základným štatistikám návštevnosti.
Facebook vo vyjadrení uviedol, že bude kontrolovať, či nie je profil pofidérny a ak sa potvrdí, že je pochybný, bude takéto účty z platformy odstraňovať.
Doteraz bola služba k dispozícii len v USA, teraz ju Facebook rozšíril aj do ďalších krajín, konkrétne do Nemecka, Mexika, Veľkej Británie, Thajska a Indie. Kedy bude služba dostupná na Slovensku je otázne.