Najväčšia sociálna sieť na svete prichádza v poslednom čase na množstvo prípadov, kedy je nadpis v príspevku nepravdivý, ale po rozkliknutí je obsah v poriadku. Facebook teda zavádza nový nástroj, pomocou ktorého bude vedieť posúdiť, či je nadpis pravdivý, alebo naopak zavádzajúci. Takéto titulky, ktoré navádzajú používateľa alebo čitateľa na kliknutie na článok bude Facebook penalizovať. Miera penalizácie sa bude líšiť podľa toho, či je celý článok vrátane nadpisu nepravdivý, alebo je zavádzajúci len titulok.
Novinka je reakciou na štatistiky uvádzajúce, že až 80 percent používateľov číta len titulky článkov a príspevky. Preto podľa zahraničných médií bulvárne médiá alebo vydavateľstvá stále častejšie píšu nadpisy tak, aby nalákali na ďalšiu akciu čitateľa.
Posvieti si aj na reklamy s nižšou kvalitou
Facebook sa rozhodol zakročiť aj proti reklamám s nízkou kvalitou. Ide o clickbaitové titulky, ktoré zahŕňajú šokujúce, rušivé a vymyslené frázy. Reklamám takéhoto typu bude sociálna sieť zamedzovať distribúciu, prípadne ich v horšom prípade ani nedovolí zverejniť.
Vývojári vymedzili tri typy reklám, na ktorých nasadenie by si mali dať firmy, vydavateľstvá a značky pozor:
Reklamy podnecujúce záujem- sú to reklamy s obsahom podobným spamu nabádajúce používateľa, aby nejakým spôsobom reagoval.
Reklamy zadržujúce informácie- reklamy, ktoré používateľom sprostredkujú len časť informácie a tým vzbudzujú záujem u používateľa falošným spôsobom. Typickým príkladom sú titulky začínajúce: „Neuveríte čo sa stalo...“ alebo „Budete prekvapený, keď uvidíte..“
A reklamy s typicky bulvárnym jazykom.
Aktualizácia sa dotkne všetkých inzerentov, špeciálne sa spoločnosť zameria na inzerentov z oblasti médií, politiky a zábavného priemyslu, ktorí takéto reklamné metódy používajú najčastejšie. Môže sa dokonca stať, že takéto reklamy s takzvanou nízkou kvalitou bude Facebook penalizovať.