StoryEditor

Na webe sa preskupili sily. Zmeny sa návštevnosti portálov výraznejšie nedotkli

04.02.2019, 05:00
Najvýznamnejšou udalosťou uplynulého roka boli akvizície printových a onlinových titulov dvoch najväčších mediálnych domov.

Najvýznamnejšou udalosťou uplynulého roka na slovenskom mediálnom trhu boli akvizície printových a onlinových titulov dvoch najväčších mediálnych domov. Axel Springer Slovakia k 31. júlu predal denník Nový Čas, týždenník Nový Čas Nedeľa a ich weby spoločnosti FPD Media finančníka Antona Siekela, portfólio printových magazínov prešlo do vydavateľstva News and Media Holding. Z NMH, naopak, získal Ringier doménu Aktualne.sk, ktorú zlúčil s portálom Aktuality.sk.

Focus na online

„Predávame náš denník a tlačené magazíny s cieľom ešte viac zvýrazniť profil nášho portfólia ako vedúceho digitálneho vydavateľstva na Slovensku,“ uviedol Milan Dubec, šéf Ringier Axel Springer Slovakia. Vydavateľstvo je slovenskou internetovou jednotkou s trhovým podielom 10 percent. Minuloročnou transakciou posilnilo svoj zámer budovať silnú digitálnu spoločnosť zameranú na online spravodajstvo a online inzerciu. „Na tejto silnej pozícii chceme stavať aj v budúcnosti,“ dodal Dubec.

Priemerná mesačná návštevnosť webových portálov vydavateľstva je takmer 3,4 milióna unikátnych návštevníkov mesačne, medziročne však zaznamenala pokles o 1,1 percenta.

Najvýznamnejším spravodajským portálom v portfóliu sú Aktuality.sk. Trhová štvorka medzi slovenskými webmi oslovuje podľa AIM monitora 2,1 milióna návštevníkov mesačne, medziročne si pripísala nárast o 1,8 percenta. Minuloročnou novinkou bolo spoplatnenie prémiového obsahu cez novú službu Aktuality.sk Plus, čitateľom však zostala prístupná aj možnosť dočítať článok zadarmo.

Portfólio webov dopĺňajú Diva.sk, Najmama.sk, Živé.sk, Šport.sk a Noizz.sk. Súčasťou vydavateľstva sú aj Azet.sk, Bistro.sk, Pokec a online inzertné portály.

News and Media Holding spomenutou transakciou rozšírilo svoje portfólio lifestylových a spoločenských titulov o magazíny Eva, Madam Eva, Život, Nový čas pre ženy a ďalšie aj s ich webovými mutáciami. „Naše vydavateľstvo je pripravené na proces postupnej integrácie získaných titulov do existujúcej štruktúry NMH s dôrazom na zvyšovanie dlhodobej hodnoty portfólia printových a onlinových produktov,“ uviedol šéf NMH Michal Teplica.

Priemerná webová návštevnosť vydavateľstva skončila v minulom roku na úrovni 2,2 milióna používateľov mesačne, čo je medziročne o 11 percent menej. Pre mediálny dom to znamená pokles z tretej na štvrtú priečku v rebríčku prevádzkovateľov.

Naopak, zo štvrtej na tretiu priečku rebríčka sa uplynulý rok posunulo vydavateľstvo Petit Press so svojím spravodajským portálom sme.sk, ktorého priemerná návštevnosť medziročne vrástla o 7,4 percenta na 2,4 milióna užívateľov mesačne. Portál sme.sk sa tak stal celkovo druhým najnavštevovanejším webom roka 2018, na pozícii nahradil Zoznam.sk. Pozíciu trhovej jednotky si drží Azet.sk (Ringier Axel Springer Slovakia) s priemernou mesačnou návštevnosťou 2,6 milióna používateľov.

AIMmonitor

​Čierny deň roka s rekordom

Návštevnosť spravodajských webov výrazne stúpa pri významných spoločenských alebo politických udalostiach. Pozíciu najčítanejšieho spravodajského webu si drží portál sme.sk, ktorý medziročne stúpol o viac než 7 percent. Svoje ročné maximum dosiahol v septembri, keď prekročil hranicu 2,5 milióna používateľov.

Trhová dvojka aktuality.sk si pripísali ročný rekord v marci po vražde novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny Kušnírovej a následných zmien vo vláde.

Rovnako Denník N v marci zaznamenal svoj rekord. Prvý a jediný raz vo svojej doterajšej histórii prekročil hranicu 1 milióna používateľov, priemerne dosiahol uplynulý rok necelých 750-tisíc RU.

Trojkou v spravodajských weboch je pluska.sk, na štvrtej pozícii je HNonline.sk, ktorý preskočil cas.sk.

AIMmonitor

Skokani roka

Najväčší medziročný nárast v prvej desiatke prevádzkovateľov webových stránok zaznamenalo v roku 2018 vydavateľstvo MAFRA Slovakia (Stratégie sú súčasťou MAFRA Slovakia, pozn. red.). Jeho priemerná mesačná návštevnosť vzrástla medziročne o 49 percent na 1,75 milióna používateľov, čo znamená posun v rebríčku prevádzkovateľov o štyri priečky vyššie, z desiatej na šiestu pozíciu. Na významnom náraste návštevnosti sa okrem nových onlinových projektov podpísal aj web cp.sk, ktorý pribudol do vydavateľstva na konci roka 2017.

Vysoký, 42-percentný nárast a skok z trinástej na desiatu pozíciu rebríčka zaznamenal tiež prevádzkovateľ Startitup so svojimi piatimi webmi: babskeveci.sk, emefka.sk, imhd.sk, interez.sk a startitup.sk. Z nich si najvyššiu priemernú návštevnosť pripísal interez.sk so 675-tisíc návštevníkmi mesačne.

Televízie a rádiá

Lídrom spomedzi televíznych a rádiových webov je portál markiza.sk, ktorý zaznamenal takmer 29-percentný medziročný nárast a jeho priemerná mesačná návštevnosť prekročila hranicu 900-tisíc používateľov.

Dvojkou rebríčka je spravodajský web Markízy tvnoviny.sk, ktorý rovnako prekonal hranicu 900-tisíc RU. Trojkou je takmer s 850-tisíc návštevníkmi web TV JOJ.

Nováčikom rebríčka je portál verejnoprávnej televízie. RTVS sa zapojila do AIM monitora v júli 2018. S priemernou mesačnou návštevnosťou na úrovni 500-tisíc používateľov je štvorkou v rebríčku.

Medziročný pokles alebo stagnáciu v uplynulom roku zaznamenali rádioweby. Najväčší prepad o 35 percent si pripísalo funradio.sk, europa2.sk klesla o 14 percent a expres.sk o 3 percentá.

01 - Modified: 2019-03-19 13:59:52 - Feat.: - Title: Voľby priali návštevnosti, rástli najmä mienkotvorné weby 02 - Modified: 2018-08-03 17:48:35 - Feat.: - Title: RTVS sa zapojila do merania návštevnosti webov. Od júla sa môže porovnávať s ostatnými portálmi 03 - Modified: 2017-02-02 09:24:02 - Feat.: - Title: Strategie.sk majú za sebou úspešný mesiac. Dosiahli historický rekord 04 - Modified: 2017-01-03 07:31:01 - Feat.: - Title: Stratégiám sa v online darilo. V decembri boli najnavštevovanejším mediálnym webom 05 - Modified: 2017-02-01 13:46:04 - Feat.: - Title: Krásy Tatier podľa Mokrého či hádka Danka so Sulíkom. Tieto témy boli u nás najčítanejšie
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:34