Koncom novembra televízia Markíza oznámila, že sa lúči s programovou riaditeľkou Silviou Majeskou, ktorá nastupuje na materskú dovolenku. Televízia zároveň oznámila, že od decembra sa pozície programovej riaditeľky skupiny Martina Lišková. Martina Lišková má za sebou niekoľkoročné skúsenosti práve z programového oddelenia Markízy, kde sa od roku 1999 venovala dlhodobému plánovaniu. V rokoch 2003 – 2007 zastávala pozíciu vedúcej oddelenia akvizícií a následne až do roku 2010 bola programovou riaditeľkou. Istý čas pôsobila ako generálna riaditeľka českej TV Barrandov.Archív
StoryEditor

Najúspešnejšia slovenská televízia je predaná. Kto stojí na jej čele?

28.10.2019, 11:15
Autor:
hrnhrn
Mediálnu skupinu CME, vrátane slovenskej Markízy a českej televízie Nova, kúpila skupina PPF najbohatšieho Čecha Petra Kellnera.

​Český podnikateľ Petr Kellner prevzal mediálnu spoločnosť Central European Media Enterprises (CME), vrátane slovenskej Markízy a českej televízie Nova. CME vlastní v piatich krajinách strednej a východnej Európy - v Bulharsku, Česku, Rumunsku, na Slovensku a v Slovinsku, 30 televíznych staníc.

Kellnerova PPF Group podpísala dohodu s CME prostredníctvom svojich dcérskych spoločností. Transakcia bola v hodnote približne 2,1 miliardy USD. "Nákupom spoločnosti CME, respektíve jej mediálnych aktivít v piatich európskych krajinách, sledujeme predovšetkým cieľ doplniť náš telekomunikačný biznis v strednej a východnej Európe," vyhlásil Kellner. "Chceme využiť synergiu medzi tvorbou mediálneho obsahu a jeho distribúciou. Motívom je teda predovšetkým rozvíjanie telekomunikačného a mediálneho biznisu. CME je dobre fungujúcou spoločnosťou a po jej prevzatí neplánujeme žiadne významné zásahy do jej fungovania," uviedol Kellner.

Očakáva sa, že transakcia za 2,1 miliardy USD bude dokončená okolo polovice roku 2020, pod podmienkou schválenia regulačnými orgánmi a splnenia bežných podmienok uzatvárania.

Televízia Markíza so svojimi stanicami Doma a Dajto je lídrom slovenského televízneho trhu. V strategickej cieľovej skupine divákov 12-54 rokov dosiahla za prvých deväť mesiacov tohto roka priemerný trhový podiel 28,3 percenta celodenne a 30 percent v prime time. Od trhovej dvojky - skupiny Joj (stanice Joj, Plus, Wau a RiK) si drží odstup 7,4 percentuálneho bodu celodenne a 4,9 v prime time.

Na čele Markízy je od roku 2013 Matthias Settele. Televíziu prevzal v krízovom režime, nevyhnutným bolo podľa neho nastaviť správne štruktúru, čo v televíziia chýbalo. Na kľúčových pozíciách vymenil časť manažmentu a poznamenal: "Keď je dobrý manažment, podáva fantastické výkony." Pozrite si v galérii, kto je jeho súčasťou.

01 - Modified: 2019-10-24 11:39:34 - Feat.: 0 - Title: Markíza zverejnila obchodnú politiku na budúci rok. Cena za televíznu reklamu pôjde hore 02 - Modified: 2020-07-24 15:29:52 - Feat.: 0 - Title: Majiteľovi Markízy stúpol štvrťročný zisk o 16 percent, Slovensko dosiahlo nárast o 40 percent 03 - Modified: 2019-09-24 09:53:41 - Feat.: 0 - Title: Najobjektívnejšie televízne spravodajstvo má TV Markíza, druhým je RTVS 04 - Modified: 2019-01-06 13:02:31 - Feat.: 0 - Title: Aký bol rok 2018 pre slovenské televízie? Markíza si zvýšila náskok pred JOJ
01 - Modified: 2024-02-28 10:46:29 - Feat.: - Title: Vladimír Mužík nastupuje do vedenia CME. Zároveň zostáva šéfom MAFRA Slovakia 02 - Modified: 2023-07-18 11:17:41 - Feat.: - Title: Je to oficiálne. Novým generálnym riaditeľom Markízy bude Peter Gažík 03 - Modified: 2023-06-08 09:12:42 - Feat.: - Title: CME a skupina Markíza oznamujú personálne zmeny vo vedení výroby obsahu 04 - Modified: 2022-02-16 06:43:04 - Feat.: - Title: Matka Markízy rozširuje portfólio televízií. Prevzala chorvátsku RTL 05 - Modified: 2021-10-14 22:07:58 - Feat.: - Title: Televízia Markíza sa zapojila do iniciatívy zeleného filmovania
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:57