V utorok 3. marca uviedla Markíza svoju ďalšiu seriálovú novinku Červené pásky. Pôvodom katalánsky seriál s názvom Polseres vermelles už s úspechom adaptovali televízie v Nemecku a vo Francúzsku, lokálne verzie priniesli aj televízie v USA, Taliansku, na Ukrajine či v Rusku.
Hlavnými postavami sú mladí pacienti vo veku od 10 do 16 rokov, ktorým sila priateľstva a zmysel pre humor pomáhajú bojovať so svojimi vážnymi diagnózami. Napriek svojej chorobe majú rovnaké túžby ako ich zdraví rovesníci, lenže hospitalizácia mení nielen ich životy, ale aj životy ich rodičov, súrodencov, lekárov či priateľov.
Režisérom slovenskej adaptácie je Braňo Mišík, ktorý sa podieľal aj na úspešných seriáloch televízie Markíza ako Sestričky či Búrlivé víno, hlavné úlohy hrajú Alexander Bárta, Dano Heriban, Zuzana Kanócz, Soňa Norisová, Marek Majeský či Dušan Cinkota.
Prvá epizóda seriálu bola v obchodnej cieľovej skupine mladších divákov 12-54 rokov lídrom trhu v čase vysielania. Markíza ju odvysielala bez reklamných brejkov a zaznamenala sledovanosť 7,8 percenta a trhový podiel 21,3 percenta. Konkurenčný seriál Nový život na TV Joj si v tejto cieľovej skupine pripísal trhový podiel 17,8 percenta a seriál Kolonáda na Jednotke RTVS rovné 4 percentá.
V širšom publiku divákov starších ako 12 rokov však viedol Nový život na TV Joj. Pozrelo si ho celkovo 414-tisíc divákov. Červené pásky mali 358-tisíc divákov, čo je podobný počet divákov, ako sledovalo premiéru novinky Pán profesor (367-tisíc), ktorú odštartovala televízia Markíza v pondelok.
Najvyššie priečky v rebríčku sledovanosti obsadili v utorok 3. marca relácie televízie Markíza. Celkovo najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc v oboch hlavných cieľových skupinách sa stali Televízne noviny. Hlavná spravodajská relácia TV Markíza dosiahla v obchodnej cieľovej skupine 12-54 svoju druhú najvyššiu tohtoročnú sledovanosť 11,4 percenta a trhový podiel 32,3 percenta.
Ratingovú desiatku prekročila aj nasledujúca relácia Počasie a trojicu najsledovanejších utorkových programov uzatvorili podvečerní Oteckovia. Seriálový hit v cieľovej skupine 12-54 dorovnal svoj druhý najvyšší tohtoročný rating 9,9 percenta a zaznamenal vysoký trhový podiel 33,7 percenta.
V celkovom počte divákov vo veku nad 12 rokov to znamenalo pre Televízne noviny 649-tisíc divákov a pre Počasie 606-tisíc divákov. Oteckovia sa opäť vrátili nad pol miliónovú hranicu, pozrelo si ich 509-tisíc divákov.