Televízia Markíza odštartovala v pondelok 2. marca svoj nový rodinný komediálny seriál Pán profesor, ktorý je slovenskou verziou nemeckého seriálu s názvom Der Lehrer. Televízia RTL ho vysiela od roku 2009 a odvysielala už sedem sezón. Seriál na RTL dosahuje nadpriemernú sledovanosť a obľúbený je najmä u mladších divákov. Formát sa úspešne adaptoval v Maďarsku, kde sa vysiela od roku 2018 a aktuálne sa vysiela tiež v Rumunsku.
Slovenská adaptácia vzniká v spolupráci s produkčnou spoločnosťou Paprika Studios, jeho režisérmi sú Matúš Libovič (Vlci, Atletiko Cvernofka, Kukučka, Doktori, Chlapi neplačú) a Martin Kazimír (Pani Dokonalá). Hlavné úlohy hrajú Tomáš Maštalír, Gabriela Marcinková a Roman Luknár.
Seriálová novinka dostala priestor vo vysielaní po Susedoch a s prvou epizódu si pripísala v čase vysielania prvenstvo na trhu. Markíza seriál uviedla bez reklamného brejku. Pri obrazovkách bolo celkovo 367-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov to pre Pána profesora znamenalo sledovanosť 7,6 percenta a trhový podiel 24 percent. Najpočetnejšie publikum na úrovni 33 percentného podielu tvorili mladí diváci vo veku od 12 do 24 rokov, rovnako ženy aj muži.
Susedia, ktorí sa vrátili na obrazovky s novými epizódami, si pripísali svoj doposiaľ najnižší štart novej série. Dosiahli sledovanosť len na úrovni 7 percent a podiel na trhu 19,5 percenta v cieľovej skupine 12-54, celkový počet divákov bol 364-tisíc v cieľovej skupine 12+.
Obidva seriály na Markíze prekonali podvečerní Oteckovia, ktorí v cieľovej skupine 12-54 dosiahol sledovanosť 9 percent a trhový podiel 31,2 percenta. Ďalšie príbehy Oteckov si celkovo pozrelo 461-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Tradičné pondelkové Inkognito televízie Joj si v cieľovej skupine 12-54 pripísalo takmer identický výkon ako Susedia, v širšej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov však malo najviac divákov spomedzi nespravodajských relácií, až 477-tisíc.
Jednotka v pondelok večer uviedla televíznu premiéru slovenského filmu Ostrým nožom, ktorý sa inšpiroval vraždou Daniela Tupého neonacistami z roku 2005, pozrelo si ju 219-tisíc divákov.
Celkovo najsledovanejšími programami dňa sa v oboch hlavných cieľových skupinách stali večerné spravodajské relácie Markízy. Televízne noviny zaznamenali v cieľovej skupine 12-54 sledovanosť 10,3 percenta a trhový podiel 29,6 percenta. Pozrelo si ich 620-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Nasledujúca relácia Počasie si v cieľovej skupine 12-54 pripísala rating 9,9 percenta a trhový podiel 27,8 percenta. Aktuálne informácie o počasí si pozrelo celkovo 616-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
V utorok 3. marca uvedie Markíza ďalšiu seriálovú novinku Červené pásky. V stredy dostáva priestor dramatický seriál televízie Joj Jenny, ktorý mal premiéru v nedeľu. Od štvrtka 5. marca sa na Markízu vráti Horná Dolná s novými epizódami.
Od piatka 6. marca vypadáva z programovej ponuky Joj seriál Bola raz jedna škola, ktorý televízia uviedla na obrazovky v polovici februára a uvádzala ho v dvoch častiach za sebou. Po nízkych výkonoch presúva seriál na menšiu stanicu Plus, kde ho bude vysielať v nedeľu na obed, kde doposiaľ vysielala reprízy seriálu. Piatkové večery na Joj budú patriť filmom a od 20. marca novej zábavnej šou Zlatá maska.