Podobne ako iné médiá, aj mediálny dom Petit Press, kde je šéfom Alexej Fulmek, sa musel prispôsobiť novým podmienkam v súvislosti s pandémiou. Šetrenie nákladov, nižšie príjmy z reklamy či predaja printu, ale aj nové produkty. Takto by sa v krátkosti dali charakterizovať posledné aktivity mediálneho domu, pod ktorý patrí vlajková loď denník a portál Sme.
Ako sme naznačili, printový denník Sme zaznamenal pokles predaja. Alexej Fulmek odhaduje pokles na úrovni 15 percent, v prípade, že táto situácia bude trvať dlhšie, bude to aj 30 percent. Inak vyzerá situácia v online, kde web Sme v porovnaní s februárom, posilnil o 13,2 percent. Čítanosť webu presiahla 3 mil. RU. Sme.sk bol za marec druhým najnavštevovanejším spravodajským portálom.
Petit Press ponúka od začiatku pandémie články týkajúce sa tejto témy pre čitateľov bezplatne. Posilnenie čitateľského záujmu sa odrazí podľa Fulmeka aj na predplatnom, ktoré podľa neho vzrastie o 30 percent.
Situácia v reklame a racionalizačné opatrenia
Printových vydaní sa dotkol aj pokles príjmov v reklame. "Za marec to bude pokles 30 percent, online sa "zatiaľ drží", konštatuje šéf Petitu. Vydavateľstvo sa aj v tejto situácii snaží byť zaujímavé pre svojich čitateľov, prináša nové aktivity ako napríklad rozprávky, ktoré číta Robert Roth. "Predplatiteľom sme pribalili krížovkársky magazín Lišiak, pripravujeme nejaké online projekty a možno rozšírime printové vydanie novín. V regiónoch robíme online konferencie," hovorí Fulmek o nových aktivitách vo vydavateľstve.
Napriek tomu, vydavateľstvo v dôsledku súčasnej situácie prišlo k úprave personálnych nákladov. "Uvažujeme o šetrení personálnych nákladov v rozsahu 10 percent," priznáva Fulmek.
To najdôležitejšie pre blízku budúcnosť
Alexeja Fulmeka sme sa spýtali, čo bude najdôležitejšie v najbližšej budúcnosti. "Aby sa život vrátil, čo najskôr do normálnych koľají a aby sa čo najviac testovalo. Je dôležité, aby testovali aj súkromné laboratóriá a aby mali výrobné linky prioritu testovaní, lebo inak zastavia výrobu," odpovedá šéf Petitu. Podľa neho je dobrým príkladom ich tlačiareň, ktorá v tejto chvíli tlači sedem slovenských denníkov. "Ak by bol jeden člen posádky pozitívne testovaný na koronavírus, musel by som na dva týždne zastaviť výrobu, takže by som potreboval vytestovať celú posádku do 24 hodín," vysvetľuje Fulmek. Petit Press od zmeny situácie prebral do svojich tlačiarní aj výrobu denníkov, ktoré ešte vo februári tlači mimo Slovenska.