Americká spoločnosť Google v najbližších troch rokoch zaplatí miliardu dolárov mediálnym spoločnostiam za to, že bude môcť využívať ich obsah.
Google už v júni načrtol, že sa chystá na takýto krok.
Google spustí službu s názvom Google News Showcase najprv v Nemecku a v Brazílii. V Nemecku Alphabet uzavrel partnerstvo s 20 vydavateľskými spoločnosťami, napríklad so spravodajským serverom Der Spiegel a s časopismi Stern a Die Zeit.
V Brazílii spolupracuje napríklad s denníkom Folha de S. Paulo, s televíziou Band a so spravodajským serverom Infobae.
Neskôr Google tento svoj produkt uvedie tiež v Belgicku, Indii, Holandsku a v ďalších krajinách, uviedol šéf Alphabet. V Argentíne, Austrálii, Británii, Brazílii, Kanade a v Nemecku pristúpili k partnerstvu okolo dve stovky vydavateľských firiem.
"Tento finančný záväzok, doteraz náš najväčší, zaplatí vydavateľom tvorbu a výber vysoko kvalitného obsahu," napísal na blogu Pichai. Nový produkt sa podľa neho od tých predchádzajúcich líši v tom, že správy budú vyberať aj prezentovať zmluvní partneri.
Produkt vychádza z licenčných zmlúv, ktoré Google v júni uzavrel s niektorými mediálnymi skupinami v Austrálii, Brazílii a v Nemecku a na ktoré zatiaľ vlažne reagovalo európske vydavateľské združenie European Publishers Council.
Google ďalej rokuje s francúzskymi vydavateľmi, ktorí patria medzi jeho najhlasnejších kritikov. Austrália sa tiež snaží Google a ďalšiu americkú internetovú firmu Facebook prinútiť k tomu, aby sa podelili o tržby z reklamy.
Spoločnosť Google sa už roky snaží odrážať požiadavky vydavateľov spravodajstva po celom svete, aby za použitie ich obsahu platila. Medzi jej najväčších kritikov patria mediálne spoločnosti z Európy.