Pandemická situácia na Slovensku sa zhoršuje a televízie na aktuálne dianie reagujú zaraďovaním rozhovorov s premiérom, prezidentkou či vládnymi predstaviteľmi do svojich hlavných spravodajských relácií.
Trend mimoriadnych rozhovorov vo večerných správach uviedla ako prvá televízia Markíza v pondelok 28. septembra a priniesol jej rekordnú sledovanosť. Vzápätí operatívne zareagovala aj televízia Joj a včera, v stredu 15. októbra, priniesla mimoriadny rozhovor s premiérom v hlavných večerných správach aj RTVS.
Premiér v Správach RTVS v rámci živého vstupu z Úradu vlády diskutoval s moderátorom Ľubomírom Bajaníkom o nových opatreniach vlády a tiež o nových plánoch štátnej pomoci počas druhej vlny pandémie.
Pri obrazovkách Jednotky bolo 432-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Sezónny rekord si doposiaľ držia Správy RTVS odvysielané v utorok 13. októbra, ktoré mali 478-tisíc divákov.
V cieľovej skupine divákov 12-54 rokov si Správy RTVS pripísali podiel na trhu 14,8 percenta. V tejto cieľovej skupine mali Noviny TV Joj podiel na trhu 21,3 percenta a Televízne noviny Markízy 32,6 percenta. Hlavná spravodajská relácia Markízy bola absolútne najsledovanejším programom dňa, pozrelo si ju 647-tisíc divákov, Noviny TV Joj mali 583-tisíc divákov.
Prezidentka na Markíze
Tento týždeň už boli najvyšší vládni predstavitelia hosťami večerných spravodajských relácií. Prezidentka Zuzana Čaputová diskutovala o aktuálnej situácii v Televíznych novinách Markízy, premiér Igor Matovič bol mimoriadnym hosťom Novín televízie Joj.
Mimoriadny rozhovor s prezidentkou si na Markíze v utorok 13. októbra pozrelo 668-tisíc divákov, Noviny TV Joj s premiérom sledovalo v ten istý deň 426-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Rekord jesene
Mimoriadny rozhovor s premiérom Matovičo priniesla televízia Markíza v nedeľu 11. októbra, keď informoval o najnovších opatreniach vlády, ktoré začali platiť tento týždeň. Toto vydanie Televíznych novín sa stalo doposiaľ najsledovanejším programom televízií v aktuálnej jesennej sezóne. Pri obrazovkách Markízy bolo rekordných 725-tisíc divákov, samotný rozhovor s premiérom sledovalo až 873-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
V druhej vlne pandémie zaradili televízie prvýkrát do vysielania mimoriadne vstupy s najvyššími ústavnými činiteľmi v pondelok 28. septembra. Verejnoprávna Jednotka odvysielala po skončení večerných Správ RTVS príhovor prezidentky Zuzany Čaputovej, televízia Markíza uviedla prvýkrát vo večerných Televíznych novinách mimoriadny rozhovor s premiérom Igorom Matovičom a televízia Joj odvysielala namiesto Inkognita Noviny špeciál rovnako s premiérom Matovičom.
Noviny špeciál si pozrelo 566-tisíc divákov, prezidentkin príhovor na Jednotke 623-tisíc divákov. Najsledovanejšie boli Televízne noviny Markízy, kde si mimoriadny rozhovor s premiérom pozrelo 711-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo bolo dovtedy najviac divákov zo všetkých programom odvysielaných na jeseň.
Markíza pozvala premiéra do Televíznych novín aj o dva dni neskôr, v stredu 30. septembra, kedy informoval divákov aj o vyhlásení 45 dňového núdzového stavu. Toto vydanie sledovalo 674-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Mimoriadne relácie
Televízia Joj a RTVS uviedli tiež dve veľké mimoriadne relácie v hlavnom večernom programe. Takýto typ relácií uviedla na jar ako prvá televízia Markíza a postupne ich zaradili aj ostatné televízie. Zo začiatku sa stretávali s mimoriadnym diváckym záujmom.
So zlepšovaním epidemiologickej situácie však záujem divákov opadal a ich sledovanosť klesala. V súčasnosti už diváci, napriek vysokému nárastu počtu infikovaných, uprednostňujú skôr stručnejšie informovanie v rámci hlavného spravodajstva.
Verejnoprávna televízia zaradila na pondelok 5. októbra do hlavného vysielacieho času na Jednotke veľkú diskusiu s názvom Druhá vlna s premiérom Matovičom a odborníkmi. V rámci okrúhleho stola vystúpili aj hlavný hygienik Ján Mikas či profesor Vladimír Krčméry. Súčasťou takmer dvojhodinovej relácie boli aj dezinformácie a hoaxy o šírení a liečbe COVID-u-19 či reportáže o aktuálnom dianí.
Napriek komplexne poňatej téme nemala Druhá vlna vysokú sledovanosť. Pozrelo si ju len 260-tisíc divákov. Ako sme už písali vyššie, mimoriadne Noviny špeciál s premiérom Matovičom si v pondelok 28. septembra pozrelo 566-tisíc divákov.