Francúzske letovisko Cannes opäť hostí najväčších svetových televíznych distribútorov a vysielateľov. Od 7. do 10. októbra sa tam koná veľtrh MIPCOM.
Na MIPCOMe nakupujú novinky aj televízie zo Slovenska: Markíza, Joj, RTVS a ďalší. Premiéru na veľtrhu absolvuje spoločnosť Asteon, ktorý zastupuje kanály ako Slovak Sport.TV či TVP Polonia pri rokovaniach s káblovými operátormi. Prvé obchody boli medializované ešte pred začiatkom veľtrhu: RTVS kúpila od Endemolu formát.
Za Slovensko opäť predáva spoločnosť Eurokim, distrubuujúca produkty nemeckej spoločnosti Beta Film na trhy strednej a východnej Európy. Pod Slovenskom je registrovaná aj spoločnosť FremantleMedia, predajca formátov ako Idols alebo Got Talent. Jej šou predáva v stredoeurópskom regióne Andrea Gavačová. Prečítajte si, aké novinky prináša FremantleMedia na MIPCOM 2013.
Účasť Slovenska na veľtrhu MIPCOM 2013
Predajcovia/vystavovatelia:
- Eurokim
- FremantleMedia Group
Nákupcovia:
- Asteon
- Film Europe Media Company
- Markíza-Slovakia
- Mega Max Media
- Orange Slovensko
- Rozhlas a televízia Slovenska
- Slovak Telekom
- TV Joj/Slovenská produkčná
Na veľtrhu budú najväčší svetoví distribútori vrátane CBS Television Studios, ktorá predstaví svoj nový mysteriózny seriál Under the Dome. Z európskej tvorby má zatiaľ najväčšiu medializáciu seriál The Tunnel. Vznikol podľa dánsko-švédskej predlohy Bron, v koprodukcii britskej Sky Atlantic HD a francúzskeho Canal+. Nové spracovanie detektívneho príbehu o smrti vplyvného politika predstavia v Cannes tvorcovia. Seriál na medzinárodné trhy predáva spoločnosť Shine International.
Okrem biznisstretnutí sa na MIPCOM-e každoročne konajú aj sprievodné podujatia. Do Cannes príde CEO spoločnosti DreamWorks Animation, Jeffrey Katzenberg a prevezme si ocenenie MIPCOM 2013 Personality of the Year. Špeciálna pozornosť bude venovaná Argentíne - táto krajina totiž získala cenu MIPCOM 2013 Country of Honour. Na veľtrhu sa predstaví miestna televízna a filmová produkcia.
Zdroj: Ivan Krasko