Podľa oficiálnych výsledkov ABC SR v decembri najviac poklesli: Eva, Madam Eva a Break.
Oficiálny audit predaja slovenských printových titulov ABC SR zverejnil čísla za december. Najväčším prekvapením je minuloročná novinka v segmente ženských glossy magazínov - Evita (Mafra Slovakia). Predala 35 430 kusov, čím sa zaradila na druhé miesto v najpredávanejších ženských glossy magazínoch. Prvá je EMMA (News and Media Holding) s predajom 41 924 kusov, druhá spomínaná Evita, tretie miesto patrí dlhoročnej stálici Eve (Ringier Axel Springer Slovakia), ktorá v decembri predala najmenej celkovo za celý rok - 29 663 kusov. Štvrtá v tomto segmente je Madam Eva (Ringier Axel Springer Slovakia), ktorá v decembri predala 15 408 kusov, čo je najnižší predaj magazínu za rok 2015.
Všetky štyri časopisy vo vianočnom vydaní pripravili pre svoje čitateľky darček. EMMA vyšla s troma rôznymi titulkami Dary Rolins a Rytmusa. Zároveň tak pripomenula, že oslávila svoje 15. výročie. Darčekom bola kniha Jany Benkovej a zľavová poukážka. Evita sa čitateľkám poďakovala rozšíreným vydaním, témou čísla bol koncept šťastia. Tretia Eva - na titulnej strane s atraktívnou modelkou, ponúkla čitateľkám ako darček sklenený pilník. Madam Eva s Adrianou Kmotríkovou na titulnej strane, zabalila čitateľkám masážnu rukavicu. Magazín Evita je na našom trhu od apríla tohto roka. Už pri štarte sa stal tretím najpredávanejším na trhu v segmente ženských mesačníkov. Decembrový predaj je zároveň najvyšším predajom za obdobie vychádzania Evity.
V predaji mesačníkov je zaujímavé sledovať aj vývoj predaja mesačníka Break v tomto roku. Preto, lebo na jeseň vydavateľstvo News and Media Holding, v ktorom časopis vychádza, oznámilo meno nového šéfredaktora, zmenu názvu a layoutu. Dlhoročného šéfredaktora Adriana Potančoka vystriedal Šarkan (Peter Novák), z Brejku sa stal Break v modernom layoute. Kým v novembrové vydanie na titulnej strane s Mariánom Hossom čitateľov zaujalo a predalo viac ako októbrové ( 5 871 - 6 515 kusov), už decembrové vydanie s Marcelom Forgáčom mierne kleslo na 5 191 kusov. Uvidíme, ako sa magazínu bude dariť ďalej.
Ostatné mesačníky si viedli štandardne. Ich výkyvy v predaji neboli nijako výrazné. Najpredávanejším mesačníkom za december je Nový čas Krížovky (Ringier Axel Springer Slovakia) v počte 77 040 predaných kusov, nasleduje Záhradkár (News and Media Holding) - s 65 108 kusmi a tretím je Zdravie (News and Media Holding)- 52 938 kusov.
Predaj najpredávanejších ženských glossy magazínov a mesačníka Break:
Mesiac | január | február | marec | apríl | máj | jún | júl | august | september | október | november | december |
Emma | 54 059 | 34 194 | 35 815 | 37 644 | 33 266 | 45 976 | 33 570 | 48 329 | 48 383 | 34 272 | 44 648 | 41 924 |
Eva | 72 407 | 33 890 | 37 473 | 43 066 | 33 012 | 37 480 | 44 861 | 49 885 | 53 129 | 42 861 | 44 914 | 29 663 |
Evita | 27 867 | 24 199 | 30 688 | 24 560 | 31 074 | 25 458 | 24 620 | 35 430 | ||||
Madam Eva | 25 209 | 20 351 | 16 532 | 21 313 | 16 392 | 18 138 | 25 238 | 23 814 | 21 801 | 19 252 | 17 352 | 15 408 |
Break | 8 094 | 7 272 | 6 767 | 7 153 | 6 464 | 6 894 | 7 016 | 7 116 | 7 045 | 5 871 | 6 515 |
Zdroj: ABC SR.
Pozn.: Kompletné výsledky, analýzu predaja printov za rok 2015 a porovnanie s rokom 2014 prinesú februárové Stratégie.
Magazín Evita vychádza vo vydavateľstve Mafra Slovakia, ktorá je zároveň prevádzkovateľom webu Strategie.sk.
Zdroj: pš