StoryEditor

Týždeň v médiách: Arachnofóbia Roberta Fica a smrť kráľovnej slovenského bulváru

15.08.2016, 01:34
Ako sa vyrába bulvárny metagýč, kto spravil pre reklamnú brandžu úplne najviac a ako sa dostať na Ficove tlačovky? Je tu nový Týždeň v médiách.

Robert Fico opäť prekvapil. Po plynových vratkách a vlakoch zadarmo začalo premiéra zaujímať aj zdravie národa, primárne novinárskej obce. V stredu totiž poukázal na nedostatočnú športovú zdatnosť moderátora Markízy, ktorého vo svojom videoblogu otvorene nazval „záchodovým pavúkom.“

Robert Fico, ktorého pravouhlé prsia pravidelne zdobia titulku Nového času, zavádza nové biopravidlo. Na tlačovú konferenciu budú môcť po novom vojsť len tí novinári, ktorí splnia stanovený počet kľukov. Robert Fico ich totiž aj po bypasse urobí tisíc. Kto dá viac? Odmena žurnalistov neminie, salva populistických vyhlásení bez možnosti klásť otázky stojí za každú spotenú tvár.

Koho zabijeme najbližšie?

Slovenské bulvárne médiá prišli o svoju kráľovnú. Martinka z Turca, Hviezda reality šou Farmár hľadá ženu, ktorú na javisko priniesla televízia JOJ, vo štvrtok podľahla svojej dlhoročnej neresti. Kleopatra, známa svojim neortodoxným make-upom a sklonom k alkoholizmu, bola múzou bulvárnych médií. Keď sa na scéne v reality šou Mama ožeň ma objavil jednoduchý, lásku hľadajúci mladík Tonko, bolo jasné, že cesty oboch sa spoja. Podarilo sa.

Martinka a Tonko sa v jednom dieli stretli a komerčný svet zažíval dokonalý bulvárny metagýč. Peoplemetre praskali rovnako, ako následné životy oboch účastníkov. Zatiaľ čo Martinka sa za neodmysliteľnej prítomnosti kamier vydala a odsťahovala do stanu v lese, Tonko žil naďalej sám v presvedčení, že dôvodom jeho samoty je nízka účasť na diskotékach. Krátko sa ešte zjavil v šou Extrémne rodiny, no potom sa jeho mediálna jazda skončila.

Anton Ondrušek

Martinku však chodili navštevovať do lesa kamery aj naďalej. Fenomén z Turca bolo potrebné z času na čas oživiť, najmä ak o opité a knísavé monológy nebola núdza. Keď v piatok Martinkinu smrť na cirhózu pečene potvrdila aj jej rodina, objavili sa voči médiám prvé kritické ohlasy. Televízia JOJ, ktorá kult Kleopatry priniesla, zareagovala epilógom, v ktorom verejnosť ubezpečovala o svojej snahe instantnej celebrite niekoľkokrát pomôcť.

JOJ zverejnila doteraz neodvysielanú reportáž, ako Martinku navštívila viackrát, dokonca ju odviezla za deťmi, ktoré sú v opatere profesionálnej rodiny. Kleopatrin chrbát a emócie pritom celý čas prísne strážili kamery. Dnes je však obeť médií mŕtva. Mnohí čakajú, aká časť po „Zruinuj môj svet“ a „Je mi to ľúto“ trilógiu v televízii uzavrie.

Kto bude nová Voodoo bábka, do ktorej budeme pichať svoje kamery? Víkendová ľútosť je preč, nechajme sa prekvapiť. Nedočkavému obecenstvu už v mikrovlnke strieľa popcorn.

Krátko z mediálneho sveta:

Charlie Hebdo opäť škrtá zápalkami nad plynovým sporákom. Francúzsky týždenník pokračuje vo svojom sociálnom projekte v skúšaní hranice medzi slobodou slova a blasfémiou. Najnovšie vydal titulku s popisom „Moslimovia, uvoľnite sa,“ ktorú dotvára ilustrácia nahého moslimského páru. Redakcia má podľa anonymov rátať s atentátom približne 30. augusta.

Pri titulkách ešte zostaneme. Americký týždenník TIME venoval Donaldovi Trumpovi tituliek hneď niekoľko, no tá posledná ich zrejme skutočne potešila. Hillary Clinton necháva svojho protikandidáta v prieskumoch za sebou: Trump sa začína topiť.

Najnovšie vydanie amerického týždenníka Time.

Denník Nový Čas po prvýkrát padá pod hranicu 90-tisíc predaných výtlačkov denne, čitatelia zrejme začali sledovať live prenosy politických tlačoviek, ktoré začínajú byť čoraz väčšmi zábavné.

Televízia JOJ prichádza s novou súťažnou šou s názvom Návštevníci. Jej claim znie „Zažite minulosť, ktorá vám zmení budúcnosť.“ Príde po Tonkovi a Martinke nový bulvárny kult? To vie len TV JOJ.

Hoci tvorcovia kultovej Hry o tróny oznámili, že ôsma sezóna bude pre televíznu legendu poslednou, pre tvorbu spisovateľa George R. R. Martina však nie je. Na obrazovky sa chystá jeho ďalšie dielo Divoké karty (Wild Cards). Veríme, že Martin sa poistil a hlavných postáv vystaval opäť niekoľko. Zvyknú sa mu rýchlo míňať.

Podnikateľ s konšpiráciami, šéfredaktor magazínu ZEM A VEK Tibor Rostas, zbiera steroidy na svoje ego. Na Facebooku zdôvodnil vlastné podnikateľské úsilie a odhalil úspešný trackrecord v reklamnej brandži. Čo tak využiť jeho kreativitu mimo mediálnej oblasti? Zachránite mnoho duší i papiera. #výzvakľudskosti

To bude nateraz všetko. Uvidíme sa opäť o týždeň, želáme vám dovtedy veľa úspechov. Ak to však bude mizéria, spomeňte si, že v tej istej krajine žije niekto, kto mohol byť prezidentom, no dnes mu už nepatrí ani strana, za ktorú ručí vlastným majetkom.

A čo na to všetko Boris Kollár? Zachraňuje vaše dôchodky. Krásny týždeň!

01 - Modified: 2016-08-08 15:51:28 - Feat.: 0 - Title: Týždeň v médiách: Poriadne sa usaďte. Reklamy v televíziách budú večer ešte dlhšie 02 - Modified: 2016-07-31 19:06:37 - Feat.: 0 - Title: Týždeň v médiách: Mediálne boľačky Roberta Fica, ako vyhrať komunálne voľby a kde je budúcnosť žurnalistiky
01 - Modified: 2023-11-13 13:57:34 - Feat.: - Title: Robert Fico: Markíza je nepriateľské médium. Pozrieme sa na jej monopolné postavenie aj financie 02 - Modified: 2022-03-02 13:54:21 - Feat.: - Title: Televízia JOJ dnes oslavuje 20. narodeniny 03 - Modified: 2021-12-08 12:45:55 - Feat.: - Title: Sťažovateľ Fico: TA3 odmietla odvysielať reprízu relácie Téma dňa, v ktorej som bol hosťom 04 - Modified: 2021-08-13 13:42:12 - Feat.: - Title: Televízia Joj predstavila jesenné novinky. V nových seriáloch stavila na emócie 05 - Modified: 2021-06-20 06:06:29 - Feat.: - Title: Týždeň v médiách: Televízne diskusie stále bez Matoviča, nezaháľajú Hlas a Smer
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 07:32