Podľa informácií Stratégií pánsky mesačník Break vo vydavateľstve News and Media Holding (NMH) končí. Novým vydavateľom magazínu Break sa má stať podnikateľ Anton Siekel. Stratégie oslovili vydavateľstvo News and Media Holding, zatiaľ sa k našim otázkam nevyjadrilo.
O tom, že vydavateľstvo NMH dlhšie zvažuje vychádzanie mesačníka sa hovorilo pred rokom. V tom čase však vedenie vydavateľstva dalo mesačníku šancu v podobe nového dizajnu, pozmeneného názvu a tiež aj nového šéfredaktora - Petra Nováka "Šarkana".
Vydavateľstvo News and Media Holding vtedy oznámilo novinárom, "že úlohou nového šéfredaktora bude návrh novej koncepcie a obsahovej štruktúry časopis, ako aj zostavenie nového redakčného tímu a nastavenie nového smerovania titulu v rámci segmentu mužského lifestylu."
Prvé vydanie s novým názvom Break, (pôvodný bol Brejk) v modernejšom layoute a pod taktovkou nového šéfredaktora vyšlo koncom októbra minulého roka na titulnej strane s hokejistom Mariánom Hossom. Titulná strana bola súčasťou nielen zmeny layoutu, ale aj konceptu. Prvýkrát sa na nej objavila fotografia muža, nie žiadostivej slečny. Výrazne imidžové titulné fotografie známych osobností sa stali charakteristickou črtou nového dizajnu.
Napriek zmene názvu a novému dizajnu, sa Breaku v predaji už nepodarilo dosiahnuť minulý rok hranicu v priemernom predaji 7000 kusov. Predaj Breaku v tomto roku poklesol ešte viac a májové vydanie dosiahlo zatiaľ najnižší predaj, keď pokleslo na hranicu 4 180 kusov.
Brejk začal vychádzať vo vydavateľstve Spoločnosť 7 plus v decembri 2002 v náklade 70 000 kusov. Z nákladu sa predalo 28 684 kusov, čo bol aj najvyšší predaj časopisu v jeho histórii. Brejk sa stal konkurenčným časopisom magazínu Gold Man vydavateľstva Mediage.
Po kúpe vydavateľstva Spoločnosť 7 plus investičnou skupinou Penta, vydavateľstvo zmenilo názov na News and Media Holding. Prednedávnom vydavateľstvo ukončilo vydávanie tvorivého moderného magazínu pre ženy Mollie tvorí.
Podľa informácií Stratégií sa vo vydavateľstve NMH stmieva aj nad ďalšími dvoma hobby magazínmi.
Priemerný ročný predaj mesačníka Brejk/Break 2009 - 2016
Predaj mesačníka Brejk/Break 2014 - 2016
Pozn.: Časopis vychádza pod názvom Break od novembra minulého roka.
Kto je Anton Siekel?
Podnikateľ a finančník Anton Siekel je jeden z najbohatších Slovákov. Podniká v Ázii, v Česku, Chorvátsku, Rumunsku či Turecku. Pôsobí v hotelovom, developerskom i stávkovom biznise. Je zakladateľom Istrokapitálu. Je významným hráčom v slovenskom kúpeľníctve, keďže vlastní kúpele Dudince. Do portfólia jeho spoločnosti FPD patria hotely Gate One v Bratislave, hotel Diplomat v Rajeckých Tepliciach, hotel Bystrá na Táľoch, hotel Sliezsky dom a hotely v Ázii. Okrem toho vlastní podiel v predajcovi áut značky Audi – Group One Holding či online predajcovi lístkov Ticketportal. sk. Minulý rok vstúpil do športového biznisu - stal sa spolumajiteľom agentúry The Sports Corporation, ktorá zastupuje top hviezdy svetového hokeja v NHL. Je čestným predsedom Slovenského zväzu džuda. Funkcionársky sa angažuje aj ako predseda predstavenstva nadácie Slovenského olympijského výboru.