Vo štvrtok 20. apríla mal v kinách premiéru Cuky Luky Film režiséra Karla Janáka a producenta Dana Dangla. Postavičky z Kredenca pritiahli do kín 56 591 divákov, čím sa zaradili na tretiu priečku spomedzi tohtoročných slovenských noviniek. Snímka s rozpočtom 900 tisíc eur zarobila počas otváracieho víkendu na tržbách 282 551 eur. Počas minulého víkendu prekonala Cuky Luky Film len premiéra animovanej komédie Baby šéf, ktorú si prišlo pozrieť o 2 tisíc návštevníkov viac.
Slovenské filmy zažívajú po rokoch útlmu boom. Okrem návštevnosti padajú aj rekordné tržby. Už na začiatku januára prišiel do kín sfilmovaný bestseller Evity Urbaníkovej Všetko alebo nič a hneď sa stal filmovou udalosťou roka. Romantickú komédiu si prišlo pozrieť počas otváracieho víkendu 68 352 divákov.
Prvú pozíciu si však film drží aj po 15-tich týždňoch premietania, keď sa jeho návštevnosť vyšplhala na 334 399 divákov, čím sa dostal na tretiu priečku v najnavštevovanejších filmov od roku 1993. Producent Peter Núňez sa pred premiérou vyjadril, že za úspech bude považovať už 150 tisíc divákov. Prvú priečku si drží Bathory (432 300 divákov) a a druhú s tesným náskokom voči "evitovke" Fontána pre Zuzanu 2 (343 206 divákov).
Jeden rekord za druhým
Snímka Všetko alebo nič však pokorila aj ďalší rekord. S tržbami cez 1,72 milióna eur zarobila najviac zo všetkých slovenských filmov premietaných v kinách v ére Slovenskej republiky. Zo všetkých filmov zarobili viac len Avatar (2,19 mil. eur) a Mimoni (1,88 mil. eur).
Druhým najúspešnejším slovenským filmom tohto roka bol Únos. Do kín prišiel na začiatku marca a opäť prepísal tabuľky rekordov. Premiéra filmu prekonala s návštevnosťou 69 354 divákov počas otváracieho víkendu aj Všetko alebo nič. Po ôsmich premietacích týždňoch dosiahol Únos návštevnosť 271 175 divákov a na tržbách zarobil takmer 1,44 milióna eur. Patrí mu štvrtá priečka spomedzi divácky najúspešnejších slovenských filmov od roku 1993.
Už minulý rok vystrelila návštevnosť kín a prvýkrát od roku 1996 prekonala hranicu 5 miliónov divákov. Filmy slovenskej produkcie alebo snímky, na ktorých sa podieľali Slováci, pritiahli do kín 307 tisíc ľudí, čo predstavovalo zlomok z celkovej návštevnosti, len 5,4 percenta.
Najväčší úspech zaznamenala detektívka Červený kapitán, ktorá mala premiéru v marci 2016. S návštevnosťou 87 187 divákov sa stala najnavštevovanejším slovenským filmom v minulom roku. Druhú priečku obsadila Učiteľka s 53 761 divákmi a tretia priečka patrila Teórii tigra s návštevnosťou 23 290 divákov.