Mediálne agentúry nakupujú inzerciu v online prostredí rôzne. Ktoré riešenia sa osvedčili vám ako najefektívnejšie?
Rozhodnutia o mediálnom mixe a rovnako aj digitálnom mixe závisia od typu kampane a jej cieľov, typu produktu, jeho životného cyklu, obchodných cieľov a mnohých ďalších faktorov. Zovšeobecňovať je tu veľmi ťažké. Nepopierateľným trendom však je presun rozpočtov z priameho nákupu do aukčných platforiem.
Analýzy IAB Slovakia hovoria, že na Slovensku výrazne rastie (v prvom polroku 2022 o 9 percent) podiel reklamy, ktorá sa obchoduje automatizovaným spôsobom, čiže programaticky. Akú máte skúsenosť s týmto typom obchodovania?
S výnimkou priameho nákupu priestoru od publisherov sa všetky ostatné typy online reklamy nakupujú cez automatizované aukčné systémy – vrátane sociálnych sietí, vyhľadávania, display a video formátov.
Každá z týchto platforiem napĺňa inú funkciu v digitálnom mixe a ich hlboká znalosť je na našom digitálnom oddelení samozrejmá. Zaujímavou výzvou je vyhľadávanie a testovanie nových platforiem, ktoré dokážu vyhľadávať unikátne príležitosti oslovenia užívateľov v digitálnom priestore.
Akú sú z vašich skúsenosti výhody a riziká programatického nákupu reklamy?
Dve zásadné výhody sú široké možnosti cielenia užívateľa a riadenie respektíve optimalizácia výkonu podľa cieľov kampane. Rizikom je nedostatočná kompetencia alebo záujem online špecialistu – kvalitná príprava a motivácia online tímu je kľúčovým success faktorom. Aktuálnou výzvou je riadenie zásahu a príprava na cookieless budúcnosť.
Zostáva vám 76% na dočítanie.