Televízna skupina Nova počíta vo svojej obchodnej politike na rok 2024 so zvýšením ceny za reklamný priestor v priemere o 18 percent. Napísal to server Mediaguru, ktorému to potvrdil obchodný riaditeľ skupiny Jan Ulrych. Dvojciferný rast ceny pre budúci rok naznačil skôr aj Vladimír Pořízek, obchodný riaditeľ zastupiteľstva Media Club, ktoré patrí televíznej skupine Prima.
"Vzhľadom k rastúcemu dopytu po komerčnom priestore a zároveň vyšším nákladom pri výrobe programov sme nútení zvýšiť priemernú cenu pre klientov v roku 2024 o 18 percent," cituje Ulrycha Mediaguru. Podľa serveru to bude najvýraznejšie zvýšenie ceny v posledných viac ako desiatich rokoch. Nova bude ďalej reklamný priestor primárne predávať na cieľovú skupinu 15 až 54 rokov.
Skupina Nova zavedie desaťpercentné príplatky za umiestnenie reklamy vo svojich premiérových programoch a tiež za neskoré objednávky prijaté viac ako desať pracovných dní po vydaní programu, píše server.
"Veľká časť našich dlhodobo spolupracujúcich klientov využila možnosť uzavrieť spoluprácu na budúci rok za výhodnejších cenových podmienok na aktuálnych parametroch roku 2023 pred spustením našej novej obchodnej politiky," doplnil Ulrych.
Nové obchodné politiky by mali v najbližších týždňoch zverejniť aj slovenské televízie. To, že cena za reklamu pôjde opäť hore je viac ako isté.
Stratégiám to v rozhovoroch potvrdili obchodní riaditelia Markízy aj Jojky. Juraj Máťuš aj Martin Heržo otvorene komunikujú, že ceny ešte ani zďaleka nedosiahli strop a zadávatelia môžu opäť počítať so zdražovaním.
Či bude rast cien dvojciferný, ako to sľubujú české komerčné televízie, uvidíme.
Tejto téme sa budeme venovať aj na blížiacej sa konferencii Stratégie Fórum, ktorá bude 19. októbra na Národnom futbalovom štadióne v Bratislave. V panelovej diskusii Mediálna stratégia budú o vývoji na inzertnom trhu diskutovať obchodní riaditelia Markízy a Joj Group spolu so zástupcami mediálnych agentúr a veľkých zadávateľov.
Ak ste si ešte nestihli kúpiť lístky, môžete tak urobiť TU.