Dreamstime
StoryEditor

Český televízny líder už ohlásil zdražovanie reklamy

06.10.2023, 09:36
Autor:
ČTKČTKredred
  • Nova zvyšuje na budúci rok ceny o 18 percent. 
  • Zdražovanie avizujú aj slovenské televízie. 
  • Ako zareagujú zadávatelia? 
  • Tejto téme sa budeme venovať aj na blížiacej sa konferencii Stratégie Fórum, ktorá bude 19. októbra na Národnom futbalovom štadióne v Bratislave. V panelovej diskusii Mediálna stratégia budú o vývoji na inzertnom trhu diskutovať obchodní riaditelia Markízy a Joj Group spolu so zástupcami mediálnych agentúr a veľkých zadávateľov. 
  • Ak ste si ešte nestihli kúpiť lístky, môžete tak urobiť TU. 

Televízna skupina Nova počíta vo svojej obchodnej politike na rok 2024 so zvýšením ceny za reklamný priestor v priemere o 18 percent. Napísal to server Mediaguru, ktorému to potvrdil obchodný riaditeľ skupiny Jan Ulrych. Dvojciferný rast ceny pre budúci rok naznačil skôr aj Vladimír Pořízek, obchodný riaditeľ zastupiteľstva Media Club, ktoré patrí televíznej skupine Prima.

"Vzhľadom k rastúcemu dopytu po komerčnom priestore a zároveň vyšším nákladom pri výrobe programov sme nútení zvýšiť priemernú cenu pre klientov v roku 2024 o 18 percent," cituje Ulrycha Mediaguru. Podľa serveru to bude najvýraznejšie zvýšenie ceny v posledných viac ako desiatich rokoch. Nova bude ďalej reklamný priestor primárne predávať na cieľovú skupinu 15 až 54 rokov.

Skupina Nova zavedie desaťpercentné príplatky za umiestnenie reklamy vo svojich premiérových programoch a tiež za neskoré objednávky prijaté viac ako desať pracovných dní po vydaní programu, píše server.

"Veľká časť našich dlhodobo spolupracujúcich klientov využila možnosť uzavrieť spoluprácu na budúci rok za výhodnejších cenových podmienok na aktuálnych parametroch roku 2023 pred spustením našej novej obchodnej politiky," doplnil Ulrych.

Nové obchodné politiky by mali v najbližších týždňoch zverejniť aj slovenské televízie. To, že cena za reklamu pôjde opäť hore je viac ako isté. 

image

Výroba a spotreba video obsahu je drahá a rýchla. Opäť sa nevyhneme zdražovaniu televíznej reklamy

Stratégiám to v rozhovoroch potvrdili obchodní riaditelia Markízy aj Jojky. Juraj Máťuš aj Martin Heržo otvorene komunikujú, že ceny ešte ani zďaleka nedosiahli strop a zadávatelia môžu opäť počítať so zdražovaním. 

image

Obchodný riaditeľ Markízy: Jar sme mali výbornú, ale september bude napätý

Či bude rast cien dvojciferný, ako to sľubujú české komerčné televízie, uvidíme. 

Tejto téme sa budeme venovať aj na blížiacej sa konferencii Stratégie Fórum, ktorá bude 19. októbra na Národnom futbalovom štadióne v Bratislave. V panelovej diskusii Mediálna stratégia budú o vývoji na inzertnom trhu diskutovať obchodní riaditelia Markízy a Joj Group spolu so zástupcami mediálnych agentúr a veľkých zadávateľov. 

Ak ste si ešte nestihli kúpiť lístky, môžete tak urobiť TU. 

 

01 - Modified: 2023-12-15 11:26:54 - Feat.: - Title: Ceny za športové licencie sú za hranicou únosnosti, tvrdia zástupcovia 3 najsilnejších slovenských televízií 02 - Modified: 2023-10-30 08:54:13 - Feat.: - Title: Martin Fenčák zo ZAPO: Najlepšie funguje natívna reklama, ktorá je prirodzená 03 - Modified: 2023-10-26 08:21:05 - Feat.: - Title: Tomáš Vojáček zo CNN Prima News: Každý týždeň máme tematický špeciál. Divákom ponúkame niečo, čo inde neuvidia 04 - Modified: 2023-10-24 08:47:08 - Feat.: - Title: Marktingový stage na Stratégie Fórum ovládli aj značky, ktoré sú tu s nami 30 rokov 05 - Modified: 2023-10-25 07:41:17 - Feat.: - Title: Spravodajské televízie na Stratégie Fórum: Ostrá konkurencia na malom piesočku
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 08:54