Už minulý týždeň sme v Stratégiách písali o nezhodách, ktoré vládnu v organizácii IAB Slovakia. 15 nespokojných členov, medzi ktorými sú zástupcovia médií aj mediálnych agentúr, navrhlo zmeny vo fungovaní organizácie. Valné zhromaždenie väčšinu z nich schválilo.
Ako sa táto zmena rodila?
Čo ďalej?
Dnes je otázne, kto bude meranie od budúceho roku spravovať. Alternatív je viacero a vydavatelia o nich budú v nasledujúcich mesiacoch diskutovať. Je možné, že si vytvoria novú organizáciu, ktorá uzavrie zmluvu s výskumnou spoločnosťou Gemius. V hre je aj možnosť, že to celé zabezpečí Gemius.
Čo bude s IAB?
IAB Slovakia si teraz musí usporiadať svoje vnútorné pomery. Po odčlenení merania webov zostane organizácii druhá časť agendy, ktorá prioritne súvisí s rozvojom a kultiváciou digitálneho trhu. Juraj Janošovský, šéf GroupM Slovensko, v nedávnom rozhovore pre Stratégie zdôraznil, že združenie venuje značnú časť svojej energie téme merania online návštevnosti, čo odpútava pozornosť od ostatných tém. „Máme pocit, že je namieste viac sa orientovať na rozvoj lokálneho digitálneho trhu - cez vzdelávanie, informovanie a propagáciu trhu, ako aj zjednocovanie etických a legislatívnych rámcov. V týchto oblastiach by sme uvítali zvýšenú aktivitu IAB a myslíme si, že toto je spôsob, ako sa k tomu dopracovať,“ povedal Janošovský.
O stanovisko k téme sme požiadali aj IAB. Výkonná riaditeľka združenia Daša Karpelová si najskôr chce počkať na Správnu radu. Tá od Valného zhromaždenia ešte nezasadala.