Ako by ste zhodnotili vývoj mediálneho trhu v roku 2024 a aké sú vaše očakávania na rok 2025?
Peter Beljak: Vzhľadom na ekonomickú, politickú a celkovú spoločenskú situáciu bol rok 2024 z hľadiska investícií a kampaní opatrnejší. Bol však zároveň atypický a zaujímavý z hľadiska konkurenčného prostredia. V sieti Publicis napríklad došlo k preskupeniu značiek, s čím súvisel aj následný vstup agentúry Lion Communications Slovakia do našej asociácie. Trh sa tak rozšíril o nový subjekt a konkurenčné prostredie sa rozrástlo. Na globálnej úrovni ohlásili spoločnosti IPG a Omnicom plánovanú fúziu, ktorú možno považovať za prvý krok k väčšej konsolidácii v tomto segmente. Očakáva sa, že v reakcii na túto udalosť dôjde aj k ďalším pohybom na trhu. Samotná fúzia je však stále v procese a k jej dokončeniu chýba ešte veľa krokov.Bol to váš prvý rok vo funkcii predsedu AMA. Ako by ste zhodnotili toto obdobie? Darí sa vám napĺňať ciele, ktoré ste si stanovili?
Peter Beljak: Z hľadiska AMA to bolo určite veľmi dobré a dynamické obdobie. Vznikla pozícia generálneho sekretára, ktorým sa stal Richard Kopunik, čím sa asociácia posunula z relatívne pasívnej organizácie do aktívnej úrovne. Zintenzívnili sme komunikáciu smerom k členom, odbornej verejnosti aj zadávateľom a rozbehli sme viacero nových aktivít s cieľom zvýšiť viditeľnosť a angažovanosť AMA.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 91% na dočítanie.
Zostáva vám 91% na dočítanie.