StoryEditor

Lídri mediálnych agentúr: Potrebujeme zmysluplne hospodáriť, menej a kratšie tendrovať

06.06.2025, 08:58
  • Predseda AMA Peter Beljak, podpredsedovia Peter Seyfert, Braňo Polák a generálny sekretár Richard Kopunik v rozhovore približujú, ako AMA reaguje na výzvy mediálneho trhu.
  • Slovenský mediálny trh ovplyvnil vstup Publicisu.
  • Ľudia vnímajú komunikačný priemysel ako stabilné miesto na svoju kariéru.
  • Účasť na neustálych tendroch je pre agentúry veľmi vyčerpávajúca.
  • AMA akadémia ponúkne prehľadný vzdelávací program, šitý na mieru mediálnym agentúram.
  • Slovenské univerzity zapojením do siete EDCOM získajú cenné know-how.
  • Ad Net Zero sa týka celého trhu komerčnej marketingovej komunikácie.
  • Ročenku Mediálne agentúry 2024 nájdete v júnových Stratégiách, alebo v PDF na stiahnutie tu

Ako by ste zhodnotili vývoj mediálneho trhu v roku 2024 a aké sú vaše očakávania na rok 2025?

image

Peter Beljak, predseda AMA

Peter Beljak: Vzhľadom na ekonomickú, politickú a celkovú spoločenskú situáciu bol rok 2024 z hľadiska investícií a kampaní opatrnejší. Bol však zároveň atypický a zaujímavý z hľadiska konkurenčného prostredia. V sieti Publicis napríklad došlo k preskupeniu značiek, s čím súvisel aj následný vstup agentúry Lion Communications Slovakia do našej asociácie. Trh sa tak rozšíril o nový subjekt a konkurenčné prostredie sa rozrástlo. Na globálnej úrovni ohlásili spoločnosti IPG a Omnicom plánovanú fúziu, ktorú možno považovať za prvý krok k väčšej konsolidácii v tomto segmente. Očakáva sa, že v reakcii na túto udalosť dôjde aj k ďalším pohybom na trhu. Samotná fúzia je však stále v procese a k jej dokončeniu chýba ešte veľa krokov.

Bol to váš prvý rok vo funkcii predsedu AMA. Ako by ste zhodnotili toto obdobie? Darí sa vám napĺňať ciele, ktoré ste si stanovili?

Peter Beljak: Z hľadiska AMA to bolo určite veľmi dobré a dynamické obdobie. Vznikla pozícia generálneho sekretára, ktorým sa stal Richard Kopunik, čím sa asociácia posunula z relatívne pasívnej organizácie do aktívnej úrovne. Zintenzívnili sme komunikáciu smerom k členom, odbornej verejnosti aj zadávateľom a rozbehli sme viacero nových aktivít s cieľom zvýšiť viditeľnosť a angažovanosť AMA.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 91% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-22 10:19:57 - Feat.: 0 - Title: Byť marketérom je čoraz zložitejšie. Potrebuje poznať trendy, AI a ešte aj nadšenie (anketa Stratégií) 02 - Modified: 2025-03-13 13:10:21 - Feat.: 0 - Title: Hrdí a preťažení. Hovoria o sebe v prieskume ľudia z komunikačného priemyslu 03 - Modified: 2024-11-21 11:58:25 - Feat.: 0 - Title: Oneskorené platby: Agentúry dnes fungujú ako banky pre svojich klientov 04 - Modified: 2024-07-15 07:39:27 - Feat.: 0 - Title: Asociácia mediálnych agentúr oznámila zmeny vo svojom vedení a privítala nového člena 05 - Modified: 2024-06-24 08:43:31 - Feat.: 0 - Title: Chceme byť bližšie k rozhodovaciemu procesu klientov
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. jún 2025 09:14