Všetko zlé môže byť na niečo dobré, aj v negatívnych situáciách sa dá nájsť niečo pozitívne. Podobné klišé platia aj pri aktuálnej kauze vylúčenia Petra Sagana. Slovenskému majstrovi sveta sa vďaka kontroverznému vylúčeniu z Tour de France po páde súperov v závere štvrtej etapy podarilo dosiahnuť míľnik na sociálnej sieti.
Včera získal miliónteho fanúšika na svojom Facebooku.
Saganov Facebook je plný zaujímavého obsahu. Cyklista postuje videá zo zákulisia pretekov, súťaže pre fanúšikov, aj súkromné informácie. Nedávno vtipnou fotografiou oznámil, že s manželkou Katkou čakajú prvého potomka.
K prekročeniu hranice jedného milióna pritom nepomohol žiaden konkrétny post. Od skončenia etapy, po ktorej ho jury UCI vylúčila z Tour, nepribudlo nič. Napriek tomu pribudli za posledných 24 hodín desaťtisíce fanúšikov - približne dva. Saganovi priaznivci komentujú staršie posty, kde vyjadrujú nesúhlas s rozhodnutím rozhodcov po kolízii Marka Cavendisha.
Nielen noví fanúšikovia obhajcu zeleného dresu čakajú na prvé oficiálne vyjadrenie, ktoré Peter určite na sociálnu sieť pridá. Bora - Hansgrohe, tím, za ktorý na Tour preteká, sa voči rozhodnutiu odvolal. Definitíva padne dnes pri štarte piatej etapy.
Z marketingového hľadiska sa zdá, že ani vylúčenie Saganovi nepoškodí. Expert na športový marketing Roman Krajniak si skôr myslí, že táto udalosť nášho cyklistu a jeho nový tím zviditeľní.
"Vyjdú z toho ešte pozitívne, obzvlášť potom, čo je väčšina ohlasov ohľadom incidentu na ich strane. Možno ešte niekoľko dní sa celá udalosť bude riešiť po celom svete. Hovorí sa, že aj negatívna reklama je reklama. Ale všetko nasvedčuje tomu, že táto je dokonca pozitívna,“ konštatuje Krajniak v rozhovore pre HNonline.
Rapídny prírastok fanúšikov na sociálnej sieti jeho slová potvrdzuje.