V Stratégiách sme sa prvýkrát pripravili špeciálnu prílohu, ktorá sa venuje téme udržateľnosti – sustainability. Zároveň sme sa pri tejto príležitosti spýtali vybraných top zadávateľov slovenskej reklamy v anonymnom dotazníku na ich stratégie súvisiace s ESG.
Z rebríčka spoločnosti Kantar – najväčší zadávatelia slovenskej reklamy TOP 100, sme si vyselektovali TOP 25 spenderov tak, aby sme pokryli segmenty: banky, reťazce, potraviny, auto-moto. Z 25 dotazníkov sa nám vrátilo 17, ktoré nám poskytlo zaujímavú sondu do myslenia vybraných najväčších zadávateľov reklamy o stratégii udržateľnosti.
Príjemným prekvapením bolo zistenie, že každý z top zadávateľov, ktorý sa zapojil, uviedol, že téma ESG je preňho buď „veľmi dôležitá“ alebo „skôr dôležitá“. Výsledky z prieskumu nám potom potvrdili aj vybrané spoločnosti, ktorých sme sa pýtali na konkrétne stratégie ESG, ciele či realizované projekty.
Zdá sa, že stratégiu a ESG ciele firmy postupne zvládajú. Výbornou správou je, že niektoré už majú aj špeciálnu pozíciu, ktorá sa venuje iba oblasti udržateľnosti. A dúfame, že v tomto trende budú firmy pokračovať aj ďalej. Aj s mnohými neľahkými výzvami, ktoré ich čakajú.
Špeciálnu prílohu ESG je budúcnosť 2021 si môžete stiahnuť nižšie. Nájdete v nej aj najzaujímavejšie projekty partnerov prílohy.