Vernostný program Tchibo na Slovensku a v Česku oslavuje desať rokov od svojho založenia a v súčasnosti má viac než 1,25 milióna členov. Program, ku ktorému neodmysliteľne patrí TchiboCard, vznikol v septembri roku 2012 so zámerom odmeňovať stálych zákazníkov.
Okrem Vernostných zrniek patrí medzi hlavné benefity doprava a dobierka zdarma pri nákupe cez e-shop, zvýhodnené ceny vybraných produktov, stále množstevné zľavy na zrnkovú kávu a kapsle či špeciálne ponuky v kávovom bare. V neposlednom rade sa držitelia TchiboCard dostávajú ako prví k informáciám z firmy, vrátane promo aktivít.
Celá štvrtina členov je vo Vernostnom programe Tchibo od jeho začiatku. Z celkových tržieb za posledných 12 mesiacov tvoria tržby uskutočnené s TchiboCard v Čechách 75 %, na Slovensku dokonca až 78 %. Program ovplyvnili aj moderné technológie – mobilnú aplikáciu Tchibo si stiahol každý tretí člen.
Najviac sa nakupuje v regiónoch hlavných miest, teda v Prahe a v Bratislave. Aj v Tchibo platí, že v porovnaní s kamennými obchodmi zákazníci viac utrácajú cez e-shop: najvyššia položka za jeden nákup bola na Slovensku 3 361 eur, v Čechách 197 050 Kč (7 997 eur). Najpredávanejším produktom z kategórie spotrebného tovaru je na oboch trhoch dámske tričko s trojštvrťovými rukávmi, ktoré vystriedalo dlhodobého favorita – termolegíny z detského sortimentu. Najžiadanejším nápojom z kávového baru Tchibo je klasické espresso. „Ako kávového experta nás veľmi teší, že zákazníci oceňujú kvalitu fairtradovej kávy, ktorú v našom sortimente ponúkame predovšetkým,“ dopĺňa Jurečka.
Spoločnosť pri príležitosti prvého okrúhleho výročia TchiboCard pripravila pre svojich zákazníkov na september špeciálne akcie. Pokiaľ napríklad nakúpia aspoň za 32 eur s tým, že nákupy sa počas celého mesiaca sčítavajú, získajú 1 000 Vernostných zrniek v hodnote 10 eur ako darček na ďalší nákup.
Ekvivalentom v Česku je nákup za 799 Kč a 10-tisíc Vernostných zrniek v hodnote 200 Kč. Držitelia TchiboCard tiež obdržia 10 % zľavu na nové kolekcie, ktoré firma predstavuje každý týždeň a kde sú bežne zvýhodnené len vybrané produkty. Viac na tchibo.sk/10rokov.
Kampaň k 10. výročiu TchiboCard je plánovaná ako 360° naprieč všetkými predajnými kanálmi a kategóriami tovaru. Prezentovaná bude vo vlastných médiách firmy, ako sú týždenné magazíny, online newslettre, špeciálna microsite v e-shope, posty na firemnom FB a Instagrame, články na Tchibo blogu a špeciálny direct mail určený členom Vernostného programu.
Firma plánuje informácie o výročí komunikovať aj v externých médiách, na Slovensku napríklad v rámci digitálnej kampane, v ČR ako tag-on pri aktuálnych TV spotoch a v oboch krajinách formou PR, ktoré na Slovensku zastrešuje agentúra 10/10 Communications. Promo aktivity prebehnú aj priamo v obchodných centrách a Tchibo kútikoch v obchodných reťazcoch.